(147)
Sämsta kundservice med sämsta "ansvarig" som är så otrevlig utan anledning alls! UNDVIK ATT BLI KUNDER HOS COMVIQ! Jag har nog aldrig varit med om så kass kundservice som kan ingenting om deras tjänster. Man blir lovad saker av de anställda samt man har bevis på det, tillslut får man ingenting för att "vi har sagt fel och vi ber om ursäkt". En kund ska inte betala för ert fel. När man blir uppringd av chefen (Efter 7 samtal som tog totalt 10 timmar) så är han så otrevlig och ej samarbetsvillig, han berättar istället "Vi kan ej göra något, om du är missnöjd med vår service så får du anmäla oss", en riktig fräck "Ansvarig" som pratar så här med sina kunder. 11 år har jag varit en kund hos comviq, har aldrig haft problem förutom senaste året. Fyyyy vad hemsk kundupplevelse. Lögn på lögn på lögn. Summan och kardemumman, UNDVIK COMVIQ, även om andra bolag kostar lite mer.
kan man ge minus på betyg? otroligt risigt företag. Blev dubbeldebiterad och det tog en bra stund innan pengarna kom tillbaka, har sedan dess väntat svar på kompensation, svaret kom från ansvarig utan namn via en noreply mailadress, så kan man också göra. haha så löjligt dåligt skött företag och kundservice. sen kundservicen är i princip omöjlig att få tag i, kommer man fram via chatten så är det Lars Göran AI botten som svarar, tror inte det finns någon som faktiskt jobbar på comviq, för kundvård den är obefintlig.
Varning: Blivande Comviq-kunder, var försiktiga! Jag vill varna alla som överväger att bli kunder hos Comviq att vara mycket försiktiga och inte enbart lita på vad kundservice säger eller vad som står i kontraktet. Här är min upplevelse som hände i juli 2024: Jag har varit kund hos Comviq i många år och märkte nyligen att mitt abonnemang hade blivit dyrare. På grund av detta beslutade jag att säga upp mitt abonnemang. När jag kontaktade kundservice erbjöd de mig en rabatt på 50 kr och dubbelt så mycket surf om jag förlängde mitt abonnemang med ett års bindningstid. Kundtjänstrepresentanten försäkrade mig att trots att det står 20 GB i kontraktet, skulle jag få 40 GB i praktiken. Jag vet att säljare ofta får bonus för att sälja abonnemang och tjäna extra pengar. Mycket riktigt visade appen att jag hade fått dubbelt så mycket surf, men några dagar senare såg jag att appen visade att jag bara skulle få 20 GB internet inom några dagar, precis som det stod i kontraktet. När jag ringde för att säga upp min bindningstid innan ångerrätten hade gått ut, bad kundservicepersonen mig att vänta medan han kontrollerade mitt abonnemang. Han bad mig logga in på Comviqs app igen, och plötsligt såg jag att jag hade 40 GB surf – vilket var en ändring från vad som tidigare visades som 20 GB. Jag insåg att kundtjänstpersonen hade dubblat min surf på plats och försökte övertyga mig att inte säga upp abonnemanget. Det verkade som om de försökte hålla mig kvar tills ångerrätten på 14 dagar hade gått ut, så att jag inte längre kunde avsluta abonnemanget och därmed skulle vara bunden till avtalet. Till er på Comviq: Detta är ett fult och oproportionerligt sätt att lura kunder och fokusera på bonusar snarare än kundnöjdhet. Ni förlorar ert förtroende hos era kunder på detta sätt.
Nja överlag haft okej upplevelse med tanke på låga priser på mobiler och abonnemang och att surf osv funkar bra. Haft olika typer av abonnemang hos comviq och brukar strula när man ska ha kontakt med deras kundtjänst framförallt. Blivit lovad i två separata ärenden att få ett visst pris för ett visst abonnemang men sedan inte fått det i praktiken och heller inte fått skriftligt avtal TROTS att jag uttryckte att jag ville ha bekräftelse på mejl. När man sedan ringer supporten så finns ingen alls information om vad jag blivit lovad eller att jag ens varit i kontakt med någon hos dem.. så dom misstror mig och säger att dom inte kan ge mig den deal jag blivit lovad.. sen försöker dom konstant sälja andra prylar och abonnemang mitt i allt detta för att bara komma runt problemet i att dom lurar sina kunder.. Comviq behöver verkligen reda ut sin kundtjänst och bete sig professionellt! Som kund bör du kräva att få bekräftelse på det du blivit lovad INNAN du lägger på luren, annars kommer dom nästan garanterat lura dig eller kringgå allt.
Har varit kund hos Comviq rätt länge och det har fungerat rätt bra, lite strul då och då men det har varit relativt lätt att nå supporten... tills för några månader sedan. Oerhörda väntetider i telefonsupporten, chatten har funkat 1 av 20 ggr ca. Mail får jag inga svar ifrån osv. Gav upp när de dessutom plockade bort min överrenskomna rabatt som skulle vara fixerad i 12 månader. För hel_ete, har man ingått ett avtal/ överenskommelse så hållar man det, ELLER HUR COMVIQ!? Har nu sagt upp bredbandet, övriga mobilabonnemang kommer sägas upp löpandes allt eftersom. Sveriges i särklass sämsta mobiloperatör.
Handläggaren snörvlar och nyser men mest snörvlar precis HELA tiden. Så otroligt äckligt. Att jag sen precis som övriga skriver aldrig kommer fram, ändlösa köer både i chat och telefon coh man blir bortkopplad i chaten för att man varit inaktiv?! Alltså, jag satt och väntade??! Suck helt klart så byter jag snart jag också!
Är detta världens sämsta kundtjänst? 🤔 De påstår att en betald (!) faktura är obetald och stänger av 2 mobilnummer under en hel vecka hittills. Igår var telefonkön 1:45 minuter lång och de svarar och ber att få ringa upp strax. De ringer inte. De ringde inte heller tillbaks häromdagen trots samma löfte. Efter en evig väntan i chatten nyligen så stängde Comskräp själva ner den på grund av utebliven aktivitet när de själva inte fick blixtsnabb respons. Kunder ska alltså vänta i evigheter och ta semester för att ägna dagar att få tag i Comskräp som ändå inte justerar sina egna felaktigheter som drabbar kunderna hårt. Notera att kunderna ska vänta för evigt men att Comviq inte väntar på kund vid kontakt och inte heller ringer upp för en kontakt för att lösa ärendet. Fy skäms. 💩💩💩
Sitter sedan en timme tillbaka i kö och väntar på att komma fram till supporten. Mitt fiber som skulle kopplas in för 4 dagar sedan funkar fortfarande inte. Hade en dialog igår men supporten som tillslut svarade, och de trodde inte jag kunde ha comviq fiber på min adress. Skumt tyckte jag för det finns faktura på det och en orderbekräftelse så betalningen verkar funka smärtfritt! Dessutom är det fel hastighet mot vad orderbekräftelsen säger! Ni har en kundtjänst där ni svarar på 2 minuter OM man vill bli kund men det tar över en timma om man vill något annat! Så fort jag kommer fram kommer jag säga upp detta icke fungerande fiber samt mina 3 mobilabonnemang och kommer aldrig komma tillbaka. Chaten kan man ju inte ha till någonting och era öppettider är katastrof!
Inte schysst! Tänk en extra gång innan du tecknar avtal med Comviq! Jag är och har varit kund i några år. Nöjd för det mesta och i förra veckan valde jag att stanna kvar och teckna ett nytt abonnemang med en Samsung S22. Igår 14/2-23 fick jag min telefon som visade sig vara trasig 😑 Tar direkt kontakt med Comviq varpå jag får höra att jag är skyldig att skicka in den till en serviceverkstad för reklamation och att detta kan ta över 2v. Ny telefon som jag just fått och aldrig använt blir jag av med sekunden efter att jag köpt den. Mina 14 dagar ångerrätt gäller inte när varan är dead on arrival. 😑 Bella i kundservice gjorde sitt bästa för att hjälpa mig smidigt, men hon fick ett nej och meddelade att jag måste skicka in den på service det första jag gör. Bella lyckades frysa min ångerrätt till ärendet är klart. Hade jag skickat tillbaka telefon hade jag blivit ersättningsskyldig för deras trasiga telefon fick jag veta. Så lätt blir du körd som kund hos Comviq. Jag la fram olika förslag på lösningar men till vilken nytta? Så nu står jag som kund utan telefonen och lätt ångest till att detta är klart. Detta bör du veta tycker jag!
Comviq är ett förstag med personal som är utbildade för att lura folk. Ja de lurar kunder och lovar priser som inte stämmer. Det roliga är att cheferna är bäst på lura och det är de som lär medarbetarna hur de ska lura kunderna. Fyyyy vilken upplevelse jag fick. De har lurat mig och chefen som ljög ringer inte när jag begär kontakt! Jag vill varna er alla! Kontakta ej Comviq! Ni kommer ångra er!
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.
www.comviq.seFullständigt firmanamn: Tele2 Sverige Aktiebolag
Organisationsnr: 556267-5164
Information hos allabolag.se