Prisjakt
  • Miljögården

  • se

Bli först med att skriva ett omdöme!

Vad tycker du om Miljögården?

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
Gästanvändare
Usel3 år sedan

Fram till ganska nyligen var det en fröjd att handla på Miljögården i Lund. Tyvärr har mina senaste två besök resulterat i att jag avstått från att handla. Personalen är så långt ifrån serviceminded man kan tänka sig. Inte ett leende eller tecken på att se är intresserade av kunden. Det är mycket ledsamt, jag saknar den tidigare personalen. Anna-Lena

Miljögården svarar:2020-12-07
Hej Anna-Lena, Vi i familjen och de flesta av våra medarbetare på Miljögården har varit hos oss länge, en del har varit på Miljögården i över 30 år. Med pandemin som pågår är många i personalen oroliga för att bli smittade. Vi måste arbeta med kunder varje dag och att jobba hemifrån är inget bra alternativ när man håller på med heminredning och försäljning. Detta året har inte varit som vanligt och att vi inte är lika glada som vanligt stämmer kanske, men som du förstår har det sina anledningar. Vi hoppas ändå att vi kanske träffar dig i butiken en dag under mer normala förhållanden och att om du har synpunkter är du välkommen att ta det med oss direkt i butiken så vi kan föra en bra dialog och göra oss bättre. God Jul Med vänlig hälsning Gustav Blomsterberg
Gästanvändare
UtmärktRedigerades 8 år sedan

Beställde en större lampa via webbutiken och allt gick som det skulle. Varan levererades snabbt och företaget skötte hemleveransen själva eftersom jag bor endast några mil från butiken i Lund.

f
falkn
1 omdöme
BraRedigerades 8 år sedan

Jag har haft lite blandade upplevelser av Miljögården och det är alltid personalrelaterat. Ibland är där mycket folk som jobbar i butiken, men många är väldigt unga och generellt okunniga samt saknar servicekänsla. Ibland också ganska dålig kunskap om produkterna de säljer. Å andra sidan har jag positiva upplevelser när jag i helgen köpte bord och stolar samt två lampor av en manlig säljare (Rickard?). Överlag väldigt bra bemötande samt bra kunskap om produkter och leveranstider. Ordnade 60 dagars finansiering smidigt utan några väntetider för godkännande och ingen handpenning innan leverans. Lovade att sms:a när lamporna kom i lager då de skulle komma fortare. Erbjöd sig även att skicka hem dessa gratis samt skickar med ljuskällor. Mycket bra! Helt klart så att vi kommer försöka leta upp rätt folk i butiken om vi ska handla igen då mycket hänger på detta.

Gästanvändare
UselRedigerades 9 år sedan

Jag köpte en DUX säng hos Miljögården. Vi börjar snällt. När jag försökte välja hårdhetsgrad fanns inte detta. Påpekade detta och de fixade till sin hemsida. På deras hemsida stod det fyra till sex veckors leveranstid. Jag beställde sängen via telefon med en av deras säljare den fjärde mars. Första beställningsbekräftelsen glömde hon lägga till en vara utöver sängen som jag också beställde. På beställningsordern stod det klart och tydligt betalning vid leverans. Det enda hon begärde just vid beställning var handpenning. Satte in den och påpekade för Miljögården att jag inte ville ha sängen innan den första april eftersom vi då skulle flytta in i vårt nya hus. Efter några veckor får vi reda på att leveranstiden för sängen är v17. Då pratar vi sju veckors leveranstid. V17 hör de av sig om att sängen har kommit. Detta på onsdagen. De vill skicka upp den men då säger man att man inte fått pengar för sängen. Jag berättar då att det står betalning vid leverans på min beställning. Detta går dock inte. De kan inte skicka en säng utan att de fått betalning för sängen först. Jag ber då någon ansvarig ringa mig. Deras VD ringer mig lite senare. Jag förklarar hur besviken jag är eftersom jag räknat med fyra-sex veckors leverans tid samt att nu vill Miljögården inte ens skicka sängen. Jag säger att jag funderar på att häva köpet. VD´ns svar: GOOD LUCK! Efter att jag läst det finstilta så förstår jag att all rätt ligger hos Miljögården. Räkna inte med att kunden har något att säga till om. Jag förklarar för VDn att jag inte kan betala på onsdagen eftersom jag nu inte är hemma. Då blir det ingen säng är hans svar. Nästa dag återkommer jag och betalar sängen. Nu finns det ingen på lagret som har möjlighet att skicka sängen. Detta får jag återkomma med veckan efter. På måndagen bokar jag leverans till den 30e eftersom de vill ha tre dagar på sig för leverans utanför närområdet. Sängen skall då komma mellan 9-12. Hemma hela dagen. Ringer Miljögården runt tolv och frågar hur det går med leveransen. Säljaren skall kolla upp vart sängen är och återkomma. klockan 15 ringer jag direkt till lagret och frågar dem. De säger då att sängen ligger ute på linjen. Vad det nu betyder. klockan 17 ringer åkeriet mig och berättar att de nu är framme med sängen. Mitt helhetsintryck av Miljögården är att företaget är fullt med vimsiga människor som inte har någon som helst kundkänsla. Lagerkillarna fick jag dock bra intryck av. Med en VD vid rodret som inte förstår att en kund är missnöjd skrämmer mig. Jag hoppas verkligen att INGEN väljer att handla från Miljögården. Om ni gör det var väl införstådda med det finstilta.

Gästanvändare
DåligRedigerades 10 år sedan

Sänkte priset rejält 2 dagar efter vår beställning och svarar ej på mail när vi påtalar detta. Över lag riktigt dålig kundservice, vi beställde på nätet och de tappade bort ordern. Efter flera samtal kunde de fortfarande inte ta fram ordern eller förstå vad som hänt, den personen som hade hand om detta skulle höra av sig tillbaka inom några dagar. Ska det ta dagar innan man hör av sig? När de väl hörde av sig fick vi leverans snabbt och gratis, men hela köpupplevelsen var inte toppen direkt.

c
cim98mk6
8 omdömen
UselRedigerades 10 år sedan

Servicekänslan är obefintilig. Anledningen att man köper i en riktig butik är för att kunna få god service. Vi köpte en hylla där paketet hade varit öppnat tidigare och där hälften av innehållet saknades. Vi skulle använda detta till en fest och blev väldigt besvikna. Det tråkigaste var dock att försåelsen från Miljögården var obefintlig. Ingen ursäkt, inga förslag på kompensation och ingen ambition att snabbt rätta till leveransen. Köp på några av de etablerade nätbutikerna istället! De har gratis hemleverans.

T
TjittPåmFritt
10 omdömen
UselRedigerades 12 år sedan

Använder lockpriser här. Dyrare i butiken!

J
Jasper
2 omdömen
UtmärktRedigerades 12 år sedan

Mycket trevligt bemötande i butik

Gästanvändare
DåligRedigerades 12 år sedan

Dålig feedback om leverans. Lång leveranstid. Svårt att få tag på kundtjänst.

Gästanvändare
OKRedigerades 14 år sedan

Dom kan vara lite snorkiga här

Om butiken

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

VisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: MILJÖGÅRDENS MÖBLER Aktiebolag

Organisationsnr: 556246-4908