Prisjakt
Black Week – se reans bästa deals
Annons
OutdoorExperten
  • Fri frakt & fritt byte (order
  • > 595 kr). 365 dagar öppet
  • köp.
2.3OK
17 omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
A
Aron
1 omdöme
Utmärkt7 dagar sedan

Vet inte om dom shapat upp efter dåliga omdömen men det här gick undan. Beställde på fredag förmiddag. Hämtade ut i paketbox utanför lägenhetshuset mitt på lördagen.

J
Janne
2 omdömen
Dåligen månad sedan

I större delen av mitt yrkesverksamma liv, har jag arbetat med kundkontakter, kundservice och "kundvård". Det jag har lärt mig genom åren är att vara flexibel, tillmötesgående och öppen inför kundernas önskemål, klagomål och eventuella missnöjen, och detta även om det skulle innebära att man som företagare förlorar några hundralappar på sin välvilja och kundservice. Tillgodose alltid kundens behov och önskemål, för att inte negativa omdömen ska få spridning! I största möjligaste mån; bemöt alltid kunden på ett schysst, flexibelt och smidigt sätt, för att företaget inte ska få dåligt rykte! (Det finns naturligtvis gränser, men dock...) Outdoorexperten saknar fullständigt kundbemötande och god service! För... till saken hör att det ofta räcker med en enda missnöjd kund, för att det ska ge "ringar på vattnet"! Det blir en dålig recension, ja, som den här, och det blir inlägg på sociala medier och negativa samtal bland träningskompisar och mellan goda vänner och det i sin tur leder till förlorade nya kunder och dessutom inkomstbortfall för företaget! En dålig recension och en missnöjd kund kan, om man har riktigt otur, "fucka upp" det rejält! Så, summa summarum; jag rekommenderar inte Outdoorexperten, det finns andra och bättre företag och leverantörer att vända sig till, och jag rekommenderar inte heller mina träningspolare och friluftsvänner att handla sina varor hos dem! Jag har skrivit och varit konstruktivt kritisk kring Outdoorexperten, på mina sociala medier och jag rekommenderar i stort sett ingen att handla hos dem! Du undrar nu säkert varför jag är så nedlåtande, men det är egentligen oviktigt i det stora hela faktiskt... Kundvård, kundservice och ett schysst bemötande är inte Outdoorexpertens specialområde och företagsanda! Tack för ordet!

OutdoorExperten svarar:2024-10-21
Hej Detta omdöme är svårt att besvara beroende på att vi inte vet vad du blivit missnöjd över. Vi ber dig därför att kontakta vår kundtjänst för vidare hantering antingen via vår chatt eller telefon.
H
Uselen månad sedan

Försökt att kontakta outdoorexperten,men kommer ej fram till någon att prata med!

OutdoorExperten svarar:2024-10-11
Hej! Vad tråkigt att höra! Jag ser ingen info om kontaktförsök från dig sedan april, åtminstone i mejlform. Mejla oss gärna så ska jag ha koll på ditt mejl. Du kontaktar oss via formuläret på site. Du kan också chatta eller ringa in på vår öppettider. :)

Beställde ett par skor men fick fel storlek. Kunde då inte kontakta dom på ett vettigt sätt. Telefonen var antingen avstängt eller så inget svar. Mail verkade inte finnas utan endast en chat där jag inte heller fick svar. Efter flera dagar fick jag tag i dom via telefon och då var det flera som hade fått fel storlekar så något generellt problem. Dock fick ja inte avdraget allt på fakturan senare utan frakten kvarstod som jag i slutandan valde att betala då det är såpass jobbigt att kontakta dom för att meddela felet (försökte även denna gång via ovan nämna medel utan resultat). Det var helt enkelt lättare att bara betala 29kr för ingenting (dom skickade ju fel storlek och den rätta fanns inte längre) än att försöka få tag på dom vilket verkar vara smått omöjligt. Rekommenderas inte att beställa från dom.

OutdoorExperten svarar:2024-10-03
Hej Precis som du skriver så hade vi en produkt där EAN-koderna rört ihop sig vilket ledde till att kunder som beställde produkten fick fel storlek. Vi ber om ursäkt för detta och har dolt den på site tills koderna hamnat rätt så vi kan skicka rätt produkt. Kunder som har drabbats blir givetvis fullt återbetalda vid returhanteringen men i ditt fall verkar det ha missats. Vänligen hör av dig med ditt ordernummer till vår kundtjänst så löser vi det.
U
Untrollable
1 omdöme
Usel3 månader sedan

Lagt en beställning på ett par skor med expressfrakt. Efter 4 vardagar fortfarande är den fortfarande inte skickad till postnord. Ingen kommunikation från dem...

OutdoorExperten svarar:2024-08-12
Vi har tyvärr ej expressfrakt, men vi har expresshantering som innebär att de skickas inom 24 h (under arbetsdagar). Vi ursäktar så mycket för lite längre svarstider nu under semestertiderna.
S
Usel4 månader sedan

Sämsta onlinehandel-upplevelsen jag haft. Beställer produkter med express-frakt för att hinna få dem i tid till helgen. Skulle skickas inom 24 timmar men har nu varken fått leveransbekräftelse eller svar från butiken på flera dagar. Undvik!

OutdoorExperten svarar:2024-07-29
Vi är hemskt ledsna för din upplevelse. Du får gärna kontakta oss igen så vi kan kika på ditt ärende och hjälpa dig.
B
Björn
1 omdöme
Usel5 månader sedan

Jag har aldrig blivit så illa behandlad som kund någonsin. Har vid flera tillfällen beställt skor som aldrig kommit. Dom skyller alltid på att dom har problem med lager saldo. Det tar alltid extremt lång tid för återbetalning. Jag har även beställt varor som dom ett par dagar senare sätter rea på och vägrar betala mellanskillnaden. Det absolut värsta av allt är hur, ”Pär” i detta fall, väljer att bemöta mig som kund på ett mycket otrevligt och oprofessionellt sätt. Kommer aldrig mer handla här och rekommenderar ingen att stödja detta företag.

OutdoorExperten svarar:2024-06-18
Hej Detta ärende handlade om en inköpt vara som ni efter mottagen produkt ville applicera en efterkommande rabatt på där vi förklarade att vi inte rabatterar redan levererade orders. Tråkigt att ni upplevde det som dålig service men det är enligt våra rutiner.
J
Johan
2 omdömen
Dålig6 månader sedan

Tog tre dagar innan man skickar paketet. Det är illa 2024. Sedan fick det ligga o vila på en terminal hela helgen och sedan tog det ytterligare två hela dagar innan det kom fram. Meeeh

OutdoorExperten svarar:2024-06-18
Hej! Köper du ej expresshantering skickar vi inom 1-3 arbetsdagar. Vi ber om ursäkt för att du fick denna upplevelsen hos oss.
v
v0dka
10 omdömen
Usel7 månader sedan

Obefintlig kundservice. Väldigt få kläder i herr strl XS-S

OutdoorExperten svarar:2024-05-23
Vi är hemskt ledsen att du känner så. Vi har telefon och chatt öppet varje vardag just nu. Vänligen kontakta oss så kan vi hjälpa dig vidare med storlekar.
p
plinkplonk
21 omdömen
UselRedigerades 9 månader sedan

Väldigt svåra att få tag på för kundsupport.

Om butiken

OutdoorExperten

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.outdoorexperten.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Nordic Outdoor & Sports Group AB

Organisationsnr: 556673-3456

Information hos allabolag.se