(500+)
Har i mitt fall alltid varit mycket försenade leveranstid jämfört med vad som angivits på webbsidan vid beställningen. Och när man beställer flera böcker så skickar de ingen av de böcker som finns i lager trots att "bara" vissa av böckerna är försenade. Kommer att välja andra leverantörer i fortsättningen.
Påstås fri frakt…. Ändå 39kr… vad fan!
Ärligt talat tror jag bara folk ger omdömme till denna butiken om dem har haft något fel 90% av tiden. Personligen är det min go-to online butik för böcker (försöker hitta det lokalt först dock), och har aldrig haft något strul vare sig med frakttider eller böckerna jag fått (och det har varit uppt ill ett dussin böcker åt gången ibland) och enligt orderhistoriken har jag beställt 10 gånger sedan 2011 från dem (6 av gångerna de senaste 4 åren). Så jag skulle personligen ta det generella butiksomdömmet med en nypa salt.
VARNING. Extremt långa leveranstider. Väldigt ofta fel i leveranserna eller fel produkt eller annat omslag på böcker än de som visas på hemsidan. Har haft mycket dålig erfarenhet av deras kundtjänst. Finns inget alls jag kan rekommendera med denna butiken. Håll er borta.
Katastrof kundservice. Får hem defekta varor och får sedan kontakt med oförstående kundservice.
Helt värdelösa, beställde ett spel veckan innan jul och så stod det att det skulle ta 2-3 vardagar men så får jag mail direkt efter om att den är framme efter jul. Som tur är har det bra rutiner för att avboka för i deras pisstjänst är väl det här vanligt förekommande
Tydligen har nån på Adlibris fått uppdraget att ta fram en ny kartong som de skickar enskilda böcker med. Vet inte hur länge de använt den, men den ör ny sedan jag handlade sist. I den nya kartongen är det gott om luft vilket ger dyrare inbundna böcker med skyddsomslag prima tillfälle att bli kantstötta och få bucklor på skyddsomslaget under transporten. I det tidigare emballaget de använde var boken fixerad och kom så gott alltid fram i befintligt skick när man beställde enskilda böcker. Reklamerade det första exemplaret jag fick av en bok, eftersom den var horribelt kantstött. Dock var inte heller ersättningsexemplaret i perfekt skick. Jag skulle säga att transportskador är oundvikliga på grund av emballaget. Som en extra knäpp på näsan har Amazon numera ofta betydligt bättre priser på böcker jämfört med svenska konkurrenter som Adlibris, vilket man tycker borde motivera de att inte "innovera" bort fungerande transportlösningar och tillika konkurrensfördelar.
Hur kan man som webb-handel ha så extremt långa hanteringstider är obegripligt. Min order har i tre dagar legat i statusen: "Beställning hanteras på lagret Vi förbereder för att skicka din beställning. Du får ett mail så snart ditt paket är på väg."
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
www.adlibris.comFullständigt firmanamn: Adlibris Aktiebolag
Organisationsnr: 556261-3512
Information hos allabolag.se