(80)
Suverän kundservice och supersnabb leverans. Beställde 2 maj och fick beställningen 3 maj. Dessutom var det halva priset mot vad min optiker ville ha för linserna.
Uppdatering: Gav ändå Lensway en chans till och idag funkade det bättre, och rätt fraktalternativ dyker upp. Jag kräver inte superbra pris (även om det var precis vad jag fick denna gång) men vad jag däremot vill se är att alla aktörer inblandade i ett "erbjudande" faller in i ledet när man väl provar att utnyttja det. Jag kan också konstatera att om du värderar telefonkontakt så levererar Lensway mycket bra på den punkten. De är också snabba att erbjuda manuell lösning för de saker som inte fungerar på webben, så jag skulle säga att de faktiskt gör vad de förmår, vilket inte alltid är fallet när man kontaktar butiker. Jag skulle inte oroa mig för att få kontakt med dem om jag nånsin gjorde en större beställning. — De lever inte upp till sina rabattkoder, och ägnar sig därmed åt falsk marknadsföring ihop med de "proffsiga" bedragarna på Benify (som systematiskt publicerar falska erbjudanden som inte går att utnyttja eftersom de inte existerar). Jag använde en kod för fri frakt från Benify, men i kassan står det likförb- "frakt 39 kr". Inte så oväntat från oseriösa aktörer... Ingen mejladress har de heller, så det blir väl en dubbel anmälan till Konsumentverket direkt istället – jag har noll tolerans kvar för vare sig lurendrejarna Benify eller företagen som samarbetar med dem.
Aldrig mer. Det hänger mycket på personalen. Mitt förra samtal så fick jag både ett trevligt bemötande och all hjälp jag behövde. Denna gången förlorade ni 2 kunder. Fruktansvärt dåligt bemötande av en oprofessionell och dryg person.
Bra priser och relativt enkelt att handla. Saknar Specsavers under "Optikerkedjornas märken". Tyvärr mycket lång leveranstid trots att man får betala för frakten. + Bra utbud + Bra priser - Specsavers saknas som optikerkedja - Lång leveranstid
Prisvärt, köpte två par på rea. Totalt 498kr. Borde tagit antireflex på andra paret också, men och andra sidan var det bra att prova utan för att se hur det var. Bra att veta till nästa gång! Provade åtta par bågar gratis innan jag bestämde mig. Var klokt då två par satt snett för mig och några andra gillade jag inte. Snabb leverans. Beställde bågarna som jag ville ha den 7 juni, kom fram 21 juni så exakt två veckor för båda paren, det var inom utlovad tid (1-2 veckor). Beställde fel styrka på ett par men kundtjänsten var trevlig och avbokade åt mig så jag kunde göra en ny beställning. Jag hoppas att man kan avboka själv i framtiden om man råkar göra fel. Hemsidans "håll mig inloggad" fungerar inte, man blir utloggad iallafall nästa dag eller lite tidigare. "Cookies"-bugg? Fodralen jag fick med glasögonen är "sådär". Jag kommer behöva en väska att lägga dem i då de är en mjukare variant. Föredrar hårda fodral så man kan lägga i jeansfickan. Glasen behövdes rengöras direkt då det fanns små mörka "hår"/damm (troligen från insidan av fodralet).
Testade att köpa progresiva glasögon efter min styrka (recept från Synsam) fick dom snabbare än utlovat och dom funkade JÄTTEBRA. Betalade 2000 för något som skulle kostat det dubbla hos Synsam eller liknande.
Innan du handlar här ska du vara medveten om att de kommer att fortsätta bombardera dig med mail och sms så länge du lever. Jag har inte handlat från dem på många, säkert 10 år men SMS fortsätter att komma på Nixad telefon och lika så mail. Jag har självklart haft både gjort unsubscribe och haft direktkontakt med dem men det hjälper bara ett litet tag, sedan är de igång igen. Dessutom spar man inte mycket på att handla från dem, det blir nästa lika billigt på många lokala handlare där man dessutom kan prova bågar och få hjälp med justeringar. Kunde jag sätta noll stjärnor skulle jag göra det.
+Snabb frakt +Ganska billigt -Kundtjänsten är extremt dålig. -Otroligt dåliga garantivillkor, de jobbar inte med någon form av good will. -Sanslöst långsam kundtjänst. -Många steg när man ska köpa där dom vill sälja massa annat som man inte vill ha. P.S. Du får mer garantier hos blocket än hos lensway... så det är ungefär det du kan förvänta dig.
Enkel, smidig och snygg sida. Något onödigt att man får mail på att ordern är registrerad, orderbekräftelse, och leveransbekräftelse.
Köper 24 par linser och får med ett (1) linsetui. Ja ni läst rätt, ETT etui. Anser Lensway att det räcker?! Kostar säker 50 öre styck i inköp, om knappt det...
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
Fullständigt firmanamn: LensWay Group AB
Organisationsnr: 556579-3188