Prisjakt
Annons
Nordiska Rum
  • Designmöbler online
  • Fri frakt och fri retur
  • Online Support 24/7
1.3Dålig
5 omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
S
Stein
1 omdöme
Usel5 timmar sedan

Varning! Köp inget av Nordisk Rum! Köpte 4 svingfåtöljer för ett år sedan. Det var olik höjd på alla 4, så dom fikk jag nya efter å ha skickat en bild på dom. Måtte vänta helt til i maj för dom nya. Dom såg ok ut från början, men efter kort tids användning började dom att slingra och smälla i mekaniken_den va så dålig att själva ryggen hoppar 5 till 7 cm okontrollerad fram och tilbaka med vansinniga smällar. Kontaktade då Nordiska Rum, och sckikade ett underrede till dom. Svaret jag fikk från dom det va att inget fel kunde finnas. Dom hade en "expert" som hadde sett på detta! Ingen reklamation blev svaret. Nu, efter ytterligare två månader är fåtöljerna onyttiga- kan inte användas. Man blir sjösjuk i dom. Kontaktade Nordisk Rum igjen nu, och skickade en video som visar hur fåtöljernas hopplösa beteende är. Svaret ble det samma: Inget fel- för att vi har sålt så många, herav ingen reklamation. mina fåtöljer åker nu på sopen efter ett år! Lägger til: Vi är bara två i huset, ock vi har normalvikt som mann och kvinna. Så VARNING: Handla inte med Nordiska Rum om du förväntar den minsta lilla kvalitè, eller support!

E
Usel2 månader sedan

Besviken över Edge matbord. Så vit färg att det går mot blå/lila mot våra vita stolar och tallrikar!

M
Malin
1 omdöme
Usel8 månader sedan

Bluff företag med stort B. Vill du slösa pengar, tid, ork och humör hör av dig till Nordiska Rum!

I
Usel9 månader sedan

Håll er borta från supporten! Tumme ner hela vägen! Tyvärr måste jag säga att jag känner mig nonchalerad som kund. Upplever att supporten uttrycker sig på ett sätt som kan uppfattas som skuldsättande. Vidare hänvisas man väldigt hårt till villkoren som man visserligen godkänt (men inte läst). Mycket dålig kundbemötande, inte en enda tanke på service och vilja hjälpa eller ens förklara på ett bra sätt. Tumme ner hela vägen! Tydligen saknar de egna lager och kan inte lova när du får din vara levererad. Skjuter upp leveranstiden gång på gång UTAN att meddela dig!

S
S Kremic
1 omdöme
Usel10 månader sedan

Hej, köpte en matgrupp,(20k+) ett bord och 6 stolar. Vid första anblick hittade vi grova fel på 2 av stolarna (gick sönder men limmades ihop och levererades som nya) och dessa fick vi ersatta efter ett par dagar. Någon dag senare uptäckte vi att bordskivan har sprickor och började då leta efter fler fel vilket vi så klart hittade, i mängder. Allt från missfärgningar (sprickor, ja, dåligt hela vägen igenom. Vi bestämde oss för att returnera allt, öppetköp enl. alla konstens regler enligt nordiskarum siten. Kontaktade supporten första gången i Januari och man vägrar ta tillbaka de felaktiga produkterna. Man gömer sig hela tiden bakom värdeminskning(1-100%) avsaknad av emballage (emballaget erbjöd jag mig att ersätta, även köra de felaktiga produkter till deras lager) montering och demontering av produkt (6 skruvar för att få plats bordsskivan ihop med "fötterna"). Ärendet pågår fortfarande !

Gästanvändare
DåligRedigerades ett år sedan

Läste recensionerna innan så har som tur är inte handlat av dem, men var sugen på ett sideboard där jag följt priset under det senaste året. Nu nära black Friday stod ett erbjudande plötsligt på varans sida ”singles day 31%” - men priset är helt oförändrat 🤯 kontaktade företaget som inte säger något vettigt alls - anmälde till Konsumentverket 😤

Gästanvändare
DåligRedigerades ett år sedan

Vi köpte en säng i samband med att vi bytte bostad. Sängen kom till fraktbolaget och i stället för att de levererade den till gamla bostaden så hämtade vi den själva och körde den direkt till nya bostaden. Sängen var hel och skön så vi är nöjda med den. Allt väl så långt. NU ca 5 månader senare kommer ett mejl från Nordiska Rum med en faktura på 2.800 kr för fraktbolagets lagerkostnad!? Det påstods att de levererade sängen till oss den 12 juni och alltså stått hos dem i 1 månad. Då hade vi redan sovit i den ca 3 veckor! Bestred naturligtvis fakturan och förklarade hur det gått till. Har inte hört något från dem sedan dess. Är det ett misstag eller ett försök till bluff? Känns inte seriöst. Synd då vi i övrigt är nöjda med varan. Vågar inte handla där igen.

Gästanvändare
UselRedigerades ett år sedan

Min absolut värsta köpupplevelse. Som många redan vittnat om är kundservicen helt fruktansvärd. Otrevliga och snäsiga, så länge du är en av dom 2%en som får en fungerande vara och i tid är det nog inga problem, men så fort du behöver beblanda dig med kundtjänsten kommer du bittert ångra ditt köp. Skulle inte ens handla från dem igen om jag så fick betalt.

Gästanvändare
UselRedigerades ett år sedan

Kommer aldrig mer handla från Nordiska rum.På hemsidan skryter som med öppet köp 365 dagar och tryggt köp. I mitt fall skickar dom en hylla som har borrade skruvhål som ser förskräckligt ut. Jag tvingas betala 158 kr för retur och expeditionsavgift... Dessutom är dom dryga,jobbiga och har en överlägsen attityd ... Dom har alltså öppet köp om DU betalar returen....plus expeditionsavgift... Trots att varan är felborrad/ful (3 hål per hylla). Dom säger "ful" inte är anledning för reklamation Att det bara är min uppfattning och tycke och smak... "Tack för din återkoppling. Din retur är nu hanterad enligt normal rutin för öppet köp. Du kan läsa på om dina rättigheter (och skyldigheter) på hallakonsument.se. Du är välkommen att kontakta ARN om du känner att beslutet är felaktigt. Önskar er en fortsatt fin eftermiddag! " " Hej, Okej, Jag kan bara beklaga detta. Det är väldigt vanligt att man inte får tillbaka exp.avgift och att en returavgift tillkommer. Det finns gott om webshoppar som har en liten avgift det finns också dom som inte har det. Mvh Gordon Nordiska rum. " Så aldrig mer Nordisk rum. Köp inte där.Om det gott bra har du bara haft tur.

Gästanvändare
UselRedigerades 2 år sedan

Varning för detta bluffbolag. Skickade trasiga varor till oss som de kräver nästan 800kr i frakt och expeditionsavgift för när vi inte ville behålla sakerna. De hävdar dessutom att DHL har haft sönder paketet trots att de dokumenterat att varorna var skadade när de tog emot dem och ska ha bytt tejp enligt Anton på kundtjänst. Upplever nordiska rum som ett blufföretag.

Om butiken

Nordiska Rum

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

SveaWebPayVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

www.nordiskarum.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Nordiska möbler i Broby AB

Organisationsnr: 559199-1103

Information hos allabolag.se