Prisjakt
Black Week – se reans bästa deals
Annons
Lyko
  • 30 Butiker i Sverige.
  • 55.000 skönhetsprodukter.
  • Fri frakt över 200 kr.
1.5Dålig
6 omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
T
Tim Karlsson
3 omdömen
DåligRedigerades 2 månader sedan

Fruktanvärt oseriösa. Första och sista gången jag köper från Lyko. Hade flertalet val vid leverans av min vara. Tog då det enda valet där det var gratis frakt (varan kostade ca 1,700kr) tycker att de borde bjuda mer än bara gratis ekonomifrakt när man handlar för den summan på deras sida. Stog att paketet skulle komma på fredag när varan beställades på söndag, lite lång tid, men betalade inte en krona för frakten. Väntar och förväntar mig att jag får mejl eller SMS på torsdag att varan har skickats. Men det enda man får är att ens paket är försenad, SAMMA DAG SOM JAG SKULLE HA FÅTT VARAN. Väldigt oseriöst och dåligt, men väntar till veckan efter och ser vad som skulle ske. Är nära att kontakta dem angående detta då den enda informationen jag har fått är att min order "plockas" i över en vecka, samt ett sent mejl om paktet. Sedan, ca 1,5 vecka sedan jag la ordern kommer det tillslut ett SMS från instabox. Tog då alltså nästan två hela veckor att få ett paktet när dem har lagret i samma land. Lova inte ett leveransdatum när man alls är kapabel till att göra det på den tiden.

Lyko svarar:2024-10-07
Hej Tim!😊 Tack för ditt omdöme och att du tagit dig tiden att dela med dig utav din upplevelse hos oss 🙏Detta betyder mycket för oss för att bli bättre. I kassan erbjuder vi ekonomifrakten som är gratis vid köp för 200 kr, detta fraktalternativ har en något längre frakt tid jämfört med ett fraktsätt som man lägger till en extra avgift för. Datumet som visas i kassan är ett preliminärt leveransdatum då vi inte kan beräkna den exakta trafiken. Men givetvis ska ni inte behöva vänta såhär länge på er order, här har det blivit en försening på vårt lager! Vi kommer att följa upp detta för att förhindra att det händer igen. Har ni några funderingar om er order är ni varmt välkommen att kontakta oss så ska vi givetvis hjälpa er på bästa möjliga vis. Ni finner våra kontaktuppgifter här : Telefon: 0281-71490 📞 Mån-ons 9 - 18 Tors-fre 9 - 16 Chatt - direkt på hemsidan (lyko.com)💬 Mån-ons 9 - 20 Tors-fre 9 - 16 Sön 11 - 20 E-post [email protected]💌 Önskar dig en fin dag! 🧡 // Wilma, LYKO Customer Relations
m
martinson1234
37 omdömen
Usel5 månader sedan

Sämst! Har länge köpt hos er, fick ett påminnelse avgift på 13 sek som hamnade i qliro och kivra och missades helt, eftersom dessa appar är värdelösa och påminner inte en att man har obetalade fakturor. Nu är det 890 spänn jag måste betala… Hoppas ni konkar!

Lyko svarar:2024-06-14
Hejsan! 👋🏼😊 Tack för din feedback och vi uppskattar verkligen att du har valt att handla hos oss under en längre tid! Jag beklagar att du har haft en negativ upplevelse med våra betalningspartners och apparna dem använder. Det är viktigt att komma ihåg att som kund har du ansvar för att hålla koll på dina fakturor. Vi skickar ut fakturan via mail, och den finns även tillgänglig på qliro.com. Vi rekommenderar att du regelbundet kontrollerar dem källorna för att undvika missade betalningar och extra avgifter. Du är alltid varmt välkommen att kontakta vår kundsupport vid frågor gällande fakturan, och övriga funderingar! Telefon: 0281-71490 Mån-ons 9 - 18 Tors-fre 9 - 16 Chatt - direkt på hemsidan (lyko.com) 💬 Mån-ons 9 - 20 Tors-fre 9 - 16 Sön 11 - 20 E-post: [email protected] Önskar dig en fin dag! 🤍 // Linnea, LYKO Customer Relations
G
Gugge
1 omdöme
Usel8 månader sedan

Polisen säger att man aldrig ska betala varor i förskott. Hos Lyko (Qliro) får man betala avgift för att kunna betala i efterskott. Jättedåligt!

Lyko svarar:2024-04-02
Hejsan Gugge! 😄 Tack för ditt omdöme och att du tar dig tiden att dela med dig utav din feedback! I hopp om att alla ska kunna hitta ett betalsätt som passar har vi i kassan fyra olika alternativ att välja bland. Fakturaalternativet (Qliro) är det enda som är belagt med en avgift då vi har Qliro som ansvarar för våra fakturor. Genomför du din beställning med Kort, Direktbetalning Swish eller Paypal så tillkommer ingen extra kostnad😊 Önskar dig en fin dag! // Wilma, LYKO Customer Relations
U
Uleen
1 omdöme
Usel10 månader sedan

Fake produkter köp inte !

Lyko svarar:2024-01-22
Hejsan!😊 Vi köper in alla våra produkter från auktoriserade leverantörer av respektive varumärke. Självklart gör vi allt vi kan för att få så bra inköpspris som möjligt, eftersom det är det som styr vilket utpris vi kan sätta. Anledningen till att vi valt bort att parallellimportera varor är för att vi vill kunna garantera produkternas ursprung och skick. Som kund hos oss ska man aldrig behöva fundera över om man fått en äkta och fräsch produkt. 🤍 Har du mottagit en produkt som inte är i okej skick, alltså är defekt på något vis är du varmt välkommen att reklamera varan hos oss så att vi får möjlighet att kika närmare på varan och hjälp er på bästa möjliga vis. 1. Logga in på Din användare 2. Klicka på MINA SIDOR ikonen 3. Välj sedan Orderhistorik 4. Klicka på det aktuella ordernumret för de varor du önskar reklamera 5. Klicka på ikonen REKLAMERA 6. Fyll i antal och reklamationsorsak i textrutan under vald produkt 7. För att snabba på reklamationshanteringen kan du ladda upp en bild av aktuell skada/ reklamationsorsak och av produktens batchnummer. Detta gör du under LADDA UPP BILDER 8. Välj i rullistan vilket sätt du vill bli ersatt på vid godkänd reklamation 9. Bekräfta genom att klicka på SKICKA Önskar dig en fin dag! // Wilma, LYKO Customer Relations
G
GöranL
1 omdöme
Dålig10 månader sedan

Enkelt att handla men riktigt uselt att inte kunna betala efter leverans utan att betala en extra avgift.

Lyko svarar:2024-01-18
Hejsan 👋🏼 Tack för att du tar dig tiden att dela med dig utav din upplevelse. 🙏🏼 I hopp om att alla ska kunna hitta ett betalsätt som passar dem, erbjuder vi ett antal olika alternativ. Det enda alternativet som har en avgift är fakturaalternativet Qliro. Om du väljer att genomföra din beställning med kort, direktbetalning via din bank eller PayPal tillkommer ingen extra kostnad. 😊👍🏻 Ha en fantastisk dag! // Emma, LYKO Customer Relations
Z
Zhille
1 omdöme
Uselett år sedan

Uruselt företag, ingen känsla för kundservice. Beställt på nätet och betalt express frakt. Dem har mage att skylla på utkörning bolaget när dem inte ens har skickat ut paketet 3 dagar efter lovad leveransdatum. Kundtjänst säger att paketet kommer att leverans till boxen vilken sekund som helst, här sitter jag 3 dagar senare och fortfarande inget paket. Ni borde skämmas över er kundtjänst och företag.

Lyko svarar:2023-12-14
Hejsan Zhilwan! 👋🏼😇 Åh så trist att höra att du har den här känsla och upplevelse efter att du varit i kontakt med vår kundsupport. Vi strävar alltid efter att hjälpa er kunder på bästa möjliga vis 🤍 Både vi och fraktbolagen gör allt vi kan för att leverera alla våra kunders beställningar så snabbt som möjligt. I nuläget har vi och fraktbolagen ett högre tryck som kan skapa förseningar, detta kan göra att man får vänta lite mer än vanligt. Men självklart ska man inte behöva vänta allt för länge på sin beställning. Misstänker du att din leverans hamnat på villovägar eller om du har några frågor eller funderingar tveka inte att kontakta vår kundsupport så ska vi kika närmare på det och hjälpa dig på bästa möjliga sätt. Telefon: 0281-71490 📞 E-post fraga@lyko .se 📧 Önskar dig en fin dag! // Linnea, LYKO Customer Relations
Gästanvändare
DåligRedigerades ett år sedan

Lykos kundtjänst är den absolut bästa i Sverige. Vilka stjärnor! Lyko i övrigt har gått från att vara bra till sämre. Numer får man vänta för länge på leverans och ofta är produkterna I dåligt skick och satta till överpris. Riktigt synd när det var toppen för bara två år sen.

Lyko svarar:2023-11-14
Hej! 😊 Tack snälla för din feedback! Underbart att du gillar vår kundsupport.🤍 Trist att höra att din upplevelse hos oss har blivit mindre bra. I kassan erbjuder vi olika fraktalterntiv med olika leveranstider. Datumet som visas i kassan är ett preliminärt leveransdatum när ordern beräknas att levereras till dig. 📦💨 Produkternas pris är baseras på vilket inköpspris vi får från våra leverantörer.✨ Skulle en produkt vara defekt och inte som den ska är du givetvis varmt välkommen att reklamera varan hos oss så att vi får möjlighet att kika närmare vad som gått snett till. En reklamation registreras enkelt via ditt kundkonto under "Mina sidor" på fliken "Orderhistoriken". 1. Logga in på Din användare 2. Klicka på MINA SIDOR ikonen 3. Välj sedan Orderhistorik 4. Klicka på det aktuella ordernumret för de varor du önskar reklamera 5. Klicka på ikonen REKLAMERA 6. Fyll i antal och reklamationsorsak i textrutan under vald produkt 7. För att snabba på reklamationshanteringen kan du ladda upp en bild av aktuell skada/ reklamationsorsak och av produktens batchnummer. Detta gör du under LADDA UPP BILDER 8. Välj i rullistan vilket sätt du vill bli ersatt på vid godkänd reklamation 9. Bekräfta genom att klicka på SKICKA Önskar dig allt gott! 🤗 // Wilma, LYKO Customer Relations
c
cleanerbot
1 omdöme
UselRedigerades ett år sedan

Uruselt. Överprisade produkter de själva hävdar är värda tusentals kronor

Lyko svarar:2023-11-13
Hejsan!😊 Vi jobbar hårt för att hålla så konkurrenskraftiga priser som möjligt, totalsumman på en produkt baseras på vilket inköpspris vi får från våra leverantörer.✨ Önskar dig allt gott! // Wilma, LYKO Customer Relations
Gästanvändare
UtmärktRedigerades ett år sedan

Superbra, snabba leveranser, bra att hämta på plats i butiken i Vansbro.

Lyko svarar:2023-10-31
Hejsan! 😄 Tack snälla för ditt fina omdöme och att du tar dig tiden att dela med dig utav din upplevelse hos oss. 🤍 Underbart med en snabb leverans och smidigt att kunna hämta ut paketet i butiken i Vansbro i anslutning till lagret om man har vägarna förbi.📦🙌 Önskar dig allt gott! // Wilma, LYKO Customer Relations
Gästanvändare
UtmärktRedigerades ett år sedan

Mycket bra! Jag menar att, det är alltid smidigt handla. Går fort med direkta leveranser!

Lyko svarar:2023-10-11
Hejsan 👋🏼😊 Stort tack för ditt enormt fina omdöme! ❤ Vad härligt att du upplever det smidigt och det är ju alltid underbart när leveranserna kommer fram snabbt. 🙌🏻 Ha det bäst! / Emma, LYKO Customer Relations

Om butiken

Lyko

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

PayPalAmerican ExpressVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

lyko.com

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Lyko Sverige AB

Organisationsnr: 556575-3018

Information hos allabolag.se