(11)
Beställde en ny laptop via ASUS webshop, mycket bra upplevelse och datorn funkar kanon, toppen, 5+!
du måste läsa de små bokstäverna noga! Jag antog som det stod i beskrivningen av den bärbara datorn att den skulle ha en 1T hårddisk, men i beställningens produktbeskrivning står det 512Gb med små bokstäver.
Fantastiskt bra sajt. Enkelt att navigera, bra med information och framförallt lätt att beställa. Handlar gärna igen!
Snabb och säker leverans
Fin sida men att Asus borde kolla lite på kodningen för mobil. Många gånger hakade upp sig samt att det inte gick och bläddra vidare eller scrolla, tur att jag har tålamod som heter duga när det kommer till sånt. . I övrigt vart jag jättenöjd och att det var lätt och hitta på hemsidan.
Snabb leverans, varan kom dagen efter betalningen var genomförd. Bra support som kan svara på mina frågor!
Det bästa med ASUS shop är att det var hyffsat enkelt av annullera ordern. 3 arbetsdagar har gått och ordern har fortfarande inte rört på sig. Beställde en annan telefon istället, ska komma imorgon vid 15.40, där har ASUS en del att lära.
Eftersom köpet utan vidare förklaring bara raderades av ASUS E-shop SE finns det ingenting jag kan vara nöjd med. Det vill säga: Något köp blev aldrig av, trots att jag fick ordern bekräftad inom ett dygn. Någon förklaring till varför köpet avbrutits har jag heller aldrig fått från ASUS, trots upprepade förfrågningar till butikens e-post support. För övrigt den enda kontaktmöjlighet som ASUS Shop SE erbjuder. I 8 dagar angavs "Väntar på extern validering" på den statussida som länkade från orderbekräftelsen. Jag försökte få klarhet i varför, eftersom ASUS vid beställningen lovade en leveranstid på mellan 2-8 dagar. Jag fick aldrig något svar från butiken, men prövade också med generella ASUS-supporten, som menade att detta var en "Legitim order" och trodde att det nog skulle lösa sig. Döm om min förvåning när jag 9 dagar efter beställningen upptäcker att statusen på min order plötsligt hade ändrats till "Avbruten"!? Utan någon förklaring. Jag har därefter skrivit upprepade mail till ASUS Store SE utan någon som helst respons. Till saken hör att jag checkade ut köpet med Klarna och där finns fortfarande mitt (icke-) köp noterat som "Behandlas av butiken, snart 2 veckor efter att ASUS ensidigt har avbrutit min beställning. Ett seriöst företag behandlar under inga omständigheter sina kunder på detta sätt. Vill därför varna och starkt avråda andra från att handla hos ASUS Shop SE. Detta är ett bedrägligt företag. Något som också många andra recensioner vittnar om.
Se upp med Asus, andra har säkert haft en bra upplevelse, beställde nya Zenfone 9, ordern avbröts utan anledning 10 dagar efter beställningen var lagd. Fortfarande ingen förklaring för att ordern avbröts. Underkänt från mig. Tvivlar inte på att Asus produkter är bra, men deras eShop behöver förbättras markant.
Butiken finns i Tyskland. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Fullständigt firmanamn: ARVATO DISTRIBUTION GMBH
Organisationsnr: NL8237.07.684.B.01
Information hos allabolag.se