(500+)
BUTIKEN VERKAR LJUGA - FINNS DÄR PENGAR, ELLER HAR KONKURSEN REDAN INLETTS?
Beställer en mobil och betalar med Amex/Paypal och får sen svaret av deras kundtjänst: "Hej, Jag skriver angående din beställning. Vi var tvungna att avbryta den eftersom vår bokförare inte kunde dra pengarna från PayPal. Om du fortfarande vill att vi skickar din order måste vi be dig att betala till vårt konto. Om det passar skickar jag vårt kontonummer. Tack på förhand, Ha en fortsatt trevlig dag!"
They got my cellphone before new year and as of yet, I haven't gotten it back (I'll update this review if i ever receive it). I count to five broken promises of delivery dates, increased fee and I was even coerced into accepting the wrong color of replacement part at a much higher price than the right color because "it may take additional weeks to order otherwise" even though i paid in advance for the right color and they had the phone for several weeks before telling me they had to order my color (which was displayed as "in the store" when i placed the order and posted my phone). Oh, and after several weeks I get the information that part of the huge delays are due to them not telling me they sent it to another country for repair. Also, they never have Swedish support personnel so I have to manually translate and also hope that they understand me.
Jag beställde ett mobilskal (billigaste TPU skalet) för dryga 150kr som var mer än bara lätt begagnad, skap och hål i dekoren. Jag är Inte beredd att påbörja en inbytesprocess skaffa en vadderad kuvert, ta mig tid att åka till posten osv för att returnera ett mobilskal. Fast på något udda sätt ingår jag väl nu i deras kvalitetsprocess för att identifiera skräpprodukter, samt att man inte kan skicka detta mobilskal vidare till annan kund, så något positivt har jag bidragit med Jag bidrar givetvis i kvalitetprocessen med ett ordernummer.15216059
köpte en love mei skal till iphone 14 pro max men fick iphone 14 pro istället ... jag undrade om jag hade gjort fel men det var det inte. pratade med mytrendyphone.se och då var det rätt att jag beställde iphone 14 pro max men att jag behövde lämna tillbaka varan för att få pengarna . jag fick "retursedel" och på väg till postombud då sa de att "mytrendyphone" vill att man ska skicka varan spårbar och genom brev så det hamnar i deras brevlåda alltså inte till en annan ombud nära de ! och då kokade jag bara ! inte nog med att få fel vara utan att returnera varan var en mardröm ! rekommenderar inte någon att köpa något ifrån de ! då att lämna tillbaka kan ni bara glömma . inte nog med det så har vissa företag gjort så att man får pengarna tillbaka om det är deras fel ? men inte här ! känner mig lurad ...
Beställde en Orginal Samsung 3.5 mm adapter men fick en kinakopia. Inte en butik att lita på.
Broken product and Returning the products is the most difficult way I've ever experienced. No return label was in my box, I have to write their adress by myself and pay the return by myself as well. AND also I have to make sure the package comes back to them because if the package will be sent to their near "pick up" place, they will not pick my return and that way I will not receive my money back. So complicated! Just send the costumers a returning sticker!
Reparation av laddkontakt på mobil. Fel adress visas på hemsidan med instruktioner för hur man skickar in till verkstaden. Det tar 2 veckor att få telefonen i retur från posten då de inte hittar adressaten. Skickar igen. Efter att de har haft telefonen i 4 arbetsdagar har de ännu inte registrerat att de har tagit emot den och kan inte säga något mer. Falsk marknadsföring om hur lång tid en reparation tar och ingen vet var min telefon är. Enligt posten har kollit levererats Uppdatering: 2 veckor efter att telefonen ankommit mytrendyphone är den åter i min ägo. Laddkontakten fungerar nu men det är fettfläckar på insidan av kameraglaset. Den skickas för åtgärd 16 oktober. Det dröjer till 8 november innan de har torkat av insidan av skyddsglaset och jag kan hämta ut den på posten. Avseende butikens svar nedan var adressen till butiken fel på ett ställe där en gammal adress visades
Ger produkter likt skal, arband eller annat som produkt på ex en smartwatch. Förstör hela idén med årisjakt och prisbevakning. Skitföretag.
Sökte skal till min mobil Alcatel och denna skrytsamma text kommer upp utan en tillstymmelse till skal till produkten vad jag ser. Däremot kommer hela deras övriga sortiment ish fram med allt mellan himmel och gjord. Läs deras text här: "Om du letar efter ett Alcatel 1S (2020) fodral har du kommit till rätt ställe! Vi har ett stort urval av dessa skyddstillbehör tillgängliga i flera olika färger. Välj din favorit av fodral till Alcatel 1S (2020) på bara några sekunder och skydda din enhet mot repor, stötar och fall. Missa inte chansen att upptäcka vårt utbud av mobiltillbehör som kommer låta dig få ut det bästa av din enhet!" Notera att MTPH nedan inte inser vari kritiken består i sitt svar. Jag klagar inte på sortimentet utan på vilseledande påståenden om detsamma! Edit 16 augusti 2022: MTPH vill inte skicka mej en fungerande produkt när jag reklamerar en som inte uppfyller kraven. De vill inte heller ge pengarna tillbaka. [Jag fick dem ändå, men de förklarade att det var ett undantag.] De erbjuder att skicka mej en likadan (som bevisligen inte fungerar) igen: Reklamation List: Product number: 214956 Error Type: Fortrydelse af køb [Ärende som inte ens är 2 månader gammalt Re: RMA 08092022094819 - Ordre 14079745] Lagstöd kund i Sverige nedan 👇🏼 Konsumentverket skriver: "Dina skyldigheter för ursprungliga fel När felet på produkten är ursprungligt och konsumenten har reklamerat inom rätt tid, är du skyldig att antingen: reparera felet byta till en ny, felfri vara ge prisavdrag låta konsumenten få häva köpet och ge pengar tillbaka ge ersättning för reparation låta konsumenten hålla inne betalning ge skadestånd." Men MyTrendyPhone skrev 17 september. "Hei, Takk for ditt svar, Du har 3 år rett for ombytning produkt og vi vil mye gjerne sende nytt produkt til deg, men period for refundering av pengene er 30 dager fra kjøp. Vennligst send varenummer av produkt du ønsker at vi sende til deg. På forhånd takk, Ha en god dag videre! Vänliga hälsningar Clara Hansen MyTrendyPhone Kundtjänst MyTrendyPhone"
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska, Norska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
Fullständigt firmanamn: MTP, My Trendy Phone Sweden AB
Organisationsnr: 556780-4074