(38)
Visste inte vilken lampa jag skulle kunna ha till vår matsal, men kundtjänst var väldigt behjälpliga och hittade en som både passade rummet men också var rätt ljuskälla.
Beställde en taklampa som var defekt med skador när jag fick den. Gjorde en reklamation och fick denna godkänd men har nu väntat i dryga två veckor utan återbetalning. Oseriöst och oprofessionellt, aldrig mer Länna Möbler.
Köpte en lampa som skulle ta 2 veckor att få. Väntat 6 veckor och ringt och förväntad leveranstid kan nu ta flera månader. Det verkar som som skriver 2 veckor leverantid på hemsidan men i själva verket är det ca 12-16
Beställt flera gånger och det har alltid varit snabba leveranser och bra bemötande från kundtjänst. Fått hjälp med att ändra ordrar till att beställa reservdelar till befintliga möbler.
Fick idag ett mail om att de har 15% på en lampa jag har tänkt att köpa. Kollar på Prisjakts historik och ser att de höjde priset dagen innan erbjudandet med 453 kr. Blir inte mer oseriöst än så.
Tyvärr en extremt utdragen och oseriös upplevelse. Levererar inte varorna på utsatt tid utan flyttar konstant fram leveransdatum. Otydliga och olika besked från kundservice, som är mycket svår att komma fram till.
"Lagervara (leverans ca 3-7 vardagar)". Toppen, tänkte jag och beställde. Fick ganska omgående bekräftelse, men sen hörde jag inget mer på en vecka. Mailade kundtjänst och efterfrågade status. "Produkten kommer till vårt lager om fem veckor". Ringde kundtjänst. "Din plats i kön är ett!" har jag hört i femton minuter nu. Edit: "Din plats i kön är ett!" har hörts i 35 minuter nu. Inget svar på mail. Känns som att Länna gör sig oanträffbara. Edit 2: Efter ytterligare ett par dagar av "Din plats i kön är ett!" så fick jag äntligen tag i någon som skulle kolla upp min beställning och återkomma. Beskedet var att eftersom beställningen ännu inte gått från Länna till deras leverantör så gick det bra att makulera den, annars hade det tydligen inte gått. Beställningen hade alltså legat hos Länna i tolv(!) dagar utan att skickas vidare. Det luktar bluff och konkurs lång väg. Handlar aldrig där igen.
Köpte dyrt dricksglas som levererades med en liten bit bubbelplast och en blandning av papper. Glaset var i gott skick men jag kommer nog inte handla från Länna igen. Välj Cervera, IKEA eller NordicNest istället!
Beställde två stolar som visade ha defekter. Reklamationsärendet tog åtskilliga veckor och jag fick inte ens en ursäkt. Fick ersättningsvaror som även de var skadade och behöver reklameras. Nu fick jag ursäkt och reklamationen verkar gå fortare denna gång men suck vilket dåligt kundbemötande och service. Har tackat nej till nya stolar samt till att köpa defekta stolar med 20% reducerat pris. Aldrig handla av Länna möbler igen! Allt kan bli fel men då gör man om och gör rätt.
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
www.lannamobler.seFullständigt firmanamn: Länna Möbler Aktiebolag
Organisationsnr: 556311-2936
Information hos allabolag.se