Prisjakt

Konsumenternas hyllningar ger Instabox utmärkelsen Årets fraktbolag 2022

Från butik till postbox så fort däcken tillåter – Instabox hyllas för sina snabba och smidiga leveranser. Med sin oslagbara flexibilitet och träffsäkerhet lyfts fraktbolaget fram som den bästa leverantören för dina paket, vardagar som helger.

Det blir allt viktigare för svenska konsumenter att frakten från onlinebutikerna är både snabb och smidig. Av de tiotusentals butiksomdömen som lämnats in till Prisjakt i år så nämns frakten betydligt oftare än priset. Därför introducerar vi utmärkelsen Årets fraktbolag för 2022.

– Innovationsgraden bland fraktbolagen har varit hög på senare år, med postboxar, förbättrad tracking, fler fossilfria alternativ och snabba leveranser till dörren. Jag är övertygad om att utvecklingen har gynnat e-handeln i stort. Det känns därför helt rätt att lägga till kategorin Årets fraktbolag i vår tävling, det är vårt sätt att lyfta fraktbolagens viktiga roll i köpresan, säger Peter Greberg, vd på Prisjakt.

Precis som i de övriga tävlingskategorierna i Årets butik så är det konsumenterna som avgör vem som vinner utmärkelsen Årets fraktbolag. Efter att ha rangordnat nöjdheten med fraktbolaget som levererade det senaste e-handelsköpet så står det klart att Instabox tar hem titeln som Årets fraktbolag 2022.

– VM i fraktupplevelse är avgjord, och i år är det Instabox som tar guld. Konsumenterna hyllar bolaget för deras snabba och smidiga leveranser, men också för att de levererar på helger och har en träffsäker tidsuppskattning. Snabbhet, flexibilitet och träffsäkerhet gör Instabox till värdiga vinnare av Årets fraktbolag 2022, säger Peter Greberg, vd på Prisjakt.

När David Lundqvist, Chief Commercial Officer på Instabox, nås av nyheten att bolaget blivit Årets fraktbolag 2022 så säger han så här.

– Det här känns fantastiskt, speciellt eftersom det kommer från konsumenterna själva. Vi är extremt fokuserade på att hela tiden möta konsumenternas behov på flexibilitet, snabbhet och hållbarhet och leverera tjänster  som de tycker om och vill använda igen. Vinsten visar att vi gör väldigt mycket rätt men vi fortsätter givetvis jobba hårt på att göra upplevelsen ännu bättre.

Så här glada miner blev det på Instabox när de fick utmärkelsen Årets fraktbolag 2022.

Flexibilitet och bra kundtjänst är en vinnare

När vi frågar David Lundqvist om hur det känns att vinna utmärkelsen och varför han tror de vann så svarar han så här.

Sveriges konsumenter har sagt sitt, Instabox är Årets fraktbolag 2022! Hur känns det att vinna det här priset?

"Fantastiskt roligt naturligtvis, speciellt eftersom det kommer från konsumenterna själva. Vi är extremt fokuserade på hela tiden leverera tjänster som möter konsumenternas behov, som de tycker om och vill använda igen. Det här visar att vi gör väldigt mycket rätt men vi fortsätter givetvis jobba hårt på att göra upplevelsen ännu bättre."

Vad tror du är främsta anledningarna till att ni vinner?

"Jag tror och hoppas att det är många anledningar. Men jag tror att många uppskattar flexibiliteten i att själva kunna bestämma var, när, hur och av vem ett paket ska hämtas upp. Vi ser också att många konsumenter vill göra miljömässigt bra leveransval och därför väljer Instabox. Utöver det sticker vi även ut på marknaden genom vår fantastiska kundtjänst som är lätt att få tag i med snabba svarstider där våra kunder får ett trevligt bemötande."

Publicerad: 14 december 2022

Foto: Pressbild Prisjakt

Läs mer

Ett genuint och ambitiöst hållbarhetsarbete säkrar priset för Årets medvetna butik

Vinnaren av Årets medvetna butik är Apotea och de prisas av en enhällig jury för sitt genuina engagemang kring hållbarhetsarbete. Bland annat lyfter juryn fram arbetet med effektiva lagerlösningar, elektrifierade transporter och optimerade e-handelsförpackningar.

Läs om Årets medvetna butik här.