Jättebra butik, värdelös e-handel / logistik / kundtjänst. Jag beställde ett gäng grejer, två av sakerna fattades i paketet. Jag mailar dom och frågar vad som händer. De skyller ifrån sig: "Airmee som levererar ut din order informerar dessvärre att dem just nu har ett stort tryck vilket gör att vissa delar av din order inte har kunnat skickas ut", men hävdar att resten av grejerna kommer snart. Efter ett tag mailar jag igen, men får inget svar. Mailar igen, inget svar. Ringer dem en vecka senare, då säger de "Ja vi har tagit emot din retur och du ska få pengarna tillbaka" (?!). Jag vill förstås få mina grejer och säger det (igen). Inget händer på ytterligare en vecka. Jag ringer tillbaks igen och nu ska de faktiskt göra det de sagt tre gånger att de ska göra (skicka grejerna igen). Den som lever får se...
Dynlådan jag köpt gick inte att montera pga fabrikationsfel. Jag fick själv åka tillbaka med den.
HDR-läget är så ljussvagt att det inte går att använda om man inte samtidigt drar upp den till "Dynamic" eller möjligen drar ner Local dimming. Jag köpte den här (istället för en LG OLED) för att den skulle vara ljusstark (mitt vardagsrum är rätt ljust). Istället blev det tvärt om. UNDVIK. Förstår inte hur den här kunnat få så bra betyg i professionella recensioner. Edit: Höjer till en trea. Med rätt inställningar är det inte *så* illa: max gamma, låg local dimming, adaptiv inställning på källan (så att t ex AppleTV:n skickar SDR om källmaterialet är SDR). Men fortfarande inte särskilt ljust. Edit igen: Sänker till en etta, för problemet har återuppstått. Jag är inte ensam om det heller. Den här tråden (med liknande/samma problem) har hundratals posts: https://eu.community.samsung.com/t5/tv/2020-qled-t-models-q80t-q90t-q800t-q900t-hdr-game-mode/td-p/1731476/page/8 Problemet har nog egentligen inget med local dimming eller nåt annat att göra, det är nån form av global brightness limiter som slår till. Ska försöka returnera det här skräpet...
Beställde en gräsklippare (Ryobi batteridriven). I paketet kommer gräsklipparen, men inte i originalförpackning. Alla delar ligger bara lösa & skramlar i Granngårdens kartong. Kanske har den varit ihopmonterad innan, men jag vet inte. När jag hörde av mig och klagade så ville de inte dra av på priset för det. Kommer undvika GG i framtiden...
Helt hopplösa. Blir aldrig mer Asus för mig. Samtliga wifi-klienter har intermittenta problem. Pingtider svänger mellan 1ms och 200, och ibland timeout. Detta är med 95% signal, 1m från routern och inga andra nät på samma frekvenser. Skandal-dåligt. AI-Mesh är helt oförståeligt (så fort man vill göra nåt annat än använda en burk som router och en som range extender utan egen sladd) Jo, glömde säga: det verkar vara nåt med olika tillverkare som inte är kompatibla, för jag har en annan asus-router som bara delar ut trådat nät till några datorer och den kopplar upp klockrent utan problem.
Sämre än t ex Braun. Roterande blad gör det svårare att komma åt (särskilt om man har polisonger, som jag). Mycket mer hudirritation också. Tråkigt att trimmern inte bara går att fälla ut. Sköljer man den i bara vatten så luktar den apa nästa dag, rengöringsmedlet är ett måste.
+ Bra passform i örat, sitter skönt och trillar aldrig ur Halsgrejan gör att man aldrig tappar dom, och det är enkelt att bara dra ur lurarna vid behov. - Mikrofonen sitter i örat istället för på halsgrejan eller tråden så man får ta ur höger-luren och hålla framför munnen för att höras ordentligt för den man pratar med. Dålig byggkvalitet, gummit på halsgrejan började lossna från den underliggande plasten efter ett tag Halsgrejan gick av för mig när jag (lite oförsiktigt, men inte överdrivet) drog upp dem ur jackfickan, så de pajade helt :(
Kräver en stark laddare. Funkar ej att ladda en iPhone XS med en vanlig iphone-laddare (den slår av och på lite random), men med en ipad-laddare så verkar den funka ok. Prisvärd!