Den har 4 knappar på handtaget, och man måste trycka 3 gånger på 2 olika knappar för att den ska börja koka vatten. En knapp för på/av, sedan en för att sätta tempen till 100 grader, och sedan start/stopp. Sista knappen är för att välja mellan celsius/farenheit (helt onödig att ha på handtaget). Nu efter 6 månader, använd ett par gånger i veckan, är alla märkningar på knapparna avskavda och man måste försöka komma ihåg vilken knapp som är vilken, samt vilken kombo det är för att börja koka vatten.
Precis som LGs andra maskiner kan denna endast felsökas av LGs egna tekniker, och de är dyra. Den saknar nödöppnare för dörren, om den tex upptäckt läckage får du inte ut tvätten utan att betala för en tekniker. Kolla upp noga vad det kostar där du bor först. Min nästa maskin blir en som kan servas av någon lokalt...
Kan bara repareras av LGs egna tekniker, och de tar (mycket) betalt bara för att komma ut. Kolla upp detta först! Saknar nöd-öppning, så om tex sensorn för läckage ger felmeddelande får du inte ut tvätten. Pratade just med supporten, enda valet är att ta ut en tekniker trots att maskinen är flera år gammal... Annars får jag inte ut tvätten!
Bra och snabb leverans med tydlig spårning och bra kommunikation. + miljövänligt paket som kan återvinnas i vanlig återvinning, inga onödiga stora kartonger.
Bra yta, men benen är väldigt klena och rangliga. Längst ner är benen tillplattade där hjulens abel går igenom, vår har böjt sig efter 2 veckor... Också ett onödigt komplicerat galler med löstagbar mitten (som kanske är bra i specialfall), den ramlar lätt ner i glöden när man rengör gallret.
Mjukvaran som används för att konfigurera musens knappar (och färger mm) startar inte, och många på nätet har upplevt samma sak. Olika lösningar föreslås, men vi har bara fått igång den en gång, och bara för användare med administratörs-konto. Utan den är det bara en vanlig mus med två knappar...
Den är oerhört ömtålig, glas på både baksidan och framsidan, och inga kanter runt om som kan ta emot smällar. Och väldigt dyr att laga, de flesta kan inte få tag på reservdelar utan väldigt få specialiserade firmor som lagar den. Ny skärm kostar mer än hälften av en ny telefon.
Beställde en Intex-pool. + Bra service. Det visade sig att bottenventilen på vår pool läckte. Fick snabbt en lagnings-sats för denna säsongen och en ny pool för nästa säsong. Inga konstigheter, supporten fungerade bra! - Använder tyvärr Schenker vilket betyder att man i stort sätt måste ta en semesterdag för att ta emot varan. Inga vettiga utlämningsställe. Jag fick också förklarat för mig att de saknar spårning i Danmark, så det tar några dagar efter det att varan skickas tills det att den dyker upp på Schenkers spårning.
Butiken säljer saker som de inte själva har på lager, och de skickar inga order-bekräftelser, bara "Beställningsbekräftelse". Det gör att de kan annullera din order om de inte får tag på varan. Fick precis mail med "Det är tyvärr så, att vi har konstaterat, att vår leverantör inte kan leverera ovanstående produkt. Vi har tyvärr inte andra alternativ för att skaffa produkten, och därför är vi tvungna att annullera denna varulinje." Värdelöst.
Värdelös returprocess. Paket som kan levereras via postombud är för stora för postombudet när de ska returneras. Du måste stanna hemma en hel dag för att kunna returnera en vara! Citat: "Tyvärr produkten är för stor för att kunna lämnas hos ombudet. ... Observera att det inte är möjligt att ange en specifik tid under dagen för upphämtning." Den infon får man i mailet när man begär retur.