Prisjakt
Black Week – se reans bästa deals

Oscar

Medlem sen 2024-04-12
2
Bidrag
1
Hjälpsamröster
elektronikspecialisten.se
Utmärkt
(73)
O
Oscar
2 omdömen
Dålig6 månader sedan

I mars -24 lade vi en beställning på två st AOC Gaming Q27G2E/BK 27" för 2520 kr/st. Efter flera "vi beklagar förseningen"-mejl och uppskjutna leveransdatum har vi nu, två månader senare, fått beskedet att beställningen har avbrutits.

Samsung RZ32C76BES9/EF (Rostfri)
Full Star 1
2
(1)
O
Oscar
2 omdömen
Full Star 1Full Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
7 månader sedan

Jag köpte kylskåp RR39C76C3S9/EF och frysskåp RZ32C76BES9/EF, bägge Samsung, i februari -24. Från dag 1 lät frysskåpet som en kaffekokare och det lät i hela lägenheten. Butiken, som jag bara har bra saker att säga om, bad mig kontakta Samsung, som i sin tur bad mig filma skåpet när det väsnades. - Visst kan jag det, svarade jag, men skickade även med fullständig 8-timmars ljudanalys gjort med professionell ljudmätare. Jag mätte ljudet under en natt. Kring 40 Hz var oviktat ljud uppe i 53 dB. Skåpet ska prutta iväg 39 dB enligt produktbladet. Samsung återkom med: "Våra experter har nu lyssnat på ljudet och kan inte höra något avvikande från skåpet. Ljudet man kan höra är övergångar mellan gas och vätska i kompressorrören. Du kan läsa mer om ljud skåpet kan ge ifrån sig i det bifogade dokumentet." Klart som korvspad de inte hade lyssnat på ljudet i min mobilfilm. Och i varje fall inte från min ljudmätare; och inte hade de tittat på utskrifterna eller analysen från ljudmätaren. Jag fick ett standardsvar á la går-det-att-bli-av-med-klagaren-så-går-det. Varpå jag svarade Samsung med fråga om de ö h t hade tittat i underlaget jag skickade med, varpå de svarade: "Vi bedömmer därför ej ljudnivå i vår validering utan typen av ljud som då bättre beskriver om det finns tecken på produktionsfel vi behöver åtgärda. Är du efter att ha läst informationen i PDF:en övertygad om att något är fel med skåpet kan vi sända en tekniker för undersökning, men notera då att om teknikern ej finner något produktionsfel tar de ut en avgift av dig för besöket då det ej omfattas av garantin om så är fallet.". ​Går det att få ett mer skamlöst svar av en tillverkare? Jag kontaktade då butiken o sa att jag ville returnera skåpen även om det innebar 10 % prisavdrag. DÅ fick Samsung fart på fötterna o frågade om jag var intresserad av ett goodwill-besök. Reparatören var hos mig max 15 minuter. Under den tiden hade demonterat en del av skåpet, hittat vilket rör som vibrerade, satt distanser på sagda rör och monterat tillbaka skyddet. Ljudet försvann. Tillverkningsfel förkunnade reparatören. Jag tyckte det såg ut som att han visste vad han skulle leta efter. Hade jag inte legat på dem hade Samsung inte gjort rätt för sig. Hur många köpare finns det inte där ute som saknar ljudmätare, jävlar anamma och tålamod; och därför blir överkörda av Samsung? Så jäkla uselt av Samsung att skamlöst utnyttja sitt kunskapsövertag. ​Ducka Samsung. Det kommer jag göra. Fast skåpet är snyggt.