Jag beställde fyra märkesdäck (Goodyear) och fick stora problem med skakningar i bilen, en däcksverkstad konstaterade att tre av däcken var ovala. Jag reklamerade beställningen och däckonline som skickade mig fyra nya däck som jag skiftade på, den gamla sändningen returnerade jag. Dackonline tyckte två av de returnerade däcken var ok så de skickades tillbaka till mig med en räkning, så nu har jag SEX DÄCK till min bil! Vilken annan däcksfirma skulle bete sig så?
Jag saknar ett meddelande av typen "Configuration Successful" då enheter är klar att användas. I mitt fall bröts anslutningen då konfigurationen var klar vilket kändes som om något gått fel. Bredbandskollen visade på en kraftig hastighetsförlust med DIR-505. Direkt till WLAN-routern hade jag (ned/upp) 22/20 Mb/s med en Sony Xperia Z3 samt 40/49 Mb/s med en HP Elitebook 9480m. Via DIR-505 (konfigurerad som en Repeater) fick jag endast 4.1/1.2 Mb/s med Z3 samt 8.5/0.2 Mb/s HP'n. Mätningen upprepades tre gånger med samma resultat. Samtliga device (Z3, HP och DIR-505) befann sig på samma plats med ca 7m till WLAN-routern. WLAN-routern står på en annan våning, därför passerade signalen till och från WLAN-routern i samtliga fall ett bjälklag i trä. WLAN-routern är ansluten till en fiber med 100/100 Mb/s.
En fantastisk högtalare med kvalitetskänsla. Riktigt enkel att ansluta med NFC/bluetooth till min Z1. Går att spela med hög volym utan distortion. Inbyggt lithiumbatteri med lång drifttid och USB-uttag för mobilladdning. Skulle vilja ha möjlighet att reglera ned basen på enheten. Rekommendation: köp.