Jag bor i princip granne med C.O så det har blivit några turer dit genom åren. Det är trevligt att ha muttar och skruvar inom gångavstånd. De har lite konstigheter för sig emellanåt, som t.ex när jag köpte en Chromecast till nypris som visade sig vara begagnad eftersom den var konfigurerad för en "familjen larsson" (det blev en reklamation av den). Märk gärna upp varorna som begagnade och sätt ner priset på dem så hade jag själv kunnat besluta mig för begagnat eller ej. Eller när jag beställde till butik en kabel för 3.5phono till en av 3M's proprietära kontakter för ett par aktiva hörselskydd, som jag blev överlycklig över att hitta hos C.O i beställningskatalogen. Jag fick SMS om att varan var på plats och väl på plats i butik för att hämta upp min kabel så hade de ingen aning om vart den var. De var två st. som hjälptes åt ute på lagret för att leta medans jag stod och väntade i bortåt 15 minuter. Till sist sa de att den inte fanns och jag började gå hemåt. Sedan hittade de tydligen kabeln i sista minuten för de kom ifatt mig och sa att den fanns. Jag skulle tro att C.O behöver se över sina butikers rutiner litegranna men jag är glad över att de finns i princip "överallt".
Jag gick till dessa ifrån mina Turtle Beach 800X. Nu slipper jag använda bluetooth för att tala online vilket är bra! Basstationen har en liten batteriladdare så man vet alltid var batteri nummer två är. Och tar batteriet slut så byter man dessa på några sekunder utan att ens ta lurarna från huvudet. Det som oroar mig just nu är att när batterierna blir gamla och dåliga verkar väldigt många ha problem med att det finns inga nya att köpa. Vilket i princip gör dessa lurar obrukbara. Tyckte jag läste att Siberia jobbar på att distribuera batterier över världen men jag tror det när jag ser det. Det är bra ljud i dessa men jag tycker ändå att mina TB800X hade snäppet bättre ljud. Dessa saknar även NC vilket fanns in TB800X. Men att slippa para bluetooth med datorn för att gå på TeamSpeak är värt att gå över till dessa. Här har man dessutom en boom-mic. och de kommentarer jag fått är att jag låter mycket tydligare nu än på TB800X.
Jag flyger mestadels A10C i DCS och för detta ändamål är denna sticka utmärkt. Det jag kan klaga över är att den kommer från fabrik med gimbalerna infettade i något kladd som inte glider så bra efter en så där 100 timmars användande. Det blir ruskigt svårt att lufttanka när man ska göra en liten rörelse och det råkar bli en större rörelse för att stickan fastnade lite. Ska man ha denna så är något bättre fett också att rekommendera. Själv köpte jag en tub Molykote 44M från Ebay och har smort in gimbalerna med detta. Klar förbättring jämfört med orginalfettet. Programvaran T.A.R.G.E.T har jag provat men kom inte överens med. För vissa simulatorer är det ett krav. T.ex Falcon4BMS kan du inte använda Warthog till om du inte använder programvaran. Många flygplan i DCS underlättas konfigurering av om man använder mjukvaran också, så jag önskar att jag kunde komma bättre överens med T.A.R.G.E.T än vad jag gör. Det är inte svårighetesgraden att använda mjukvaran som gör att jag inte kommer överens med den. Utan det är att stickan dyker upp som en helt annan enhet när den använder T.A.R.G.E.T och det stjälper mycket av de konfigureationer jag gjort tidigare. Ska man använda T.A.R.G.E.T så ska man göra det från början och inte som jag att försöka konvertera senare. Det blir för mycket jobb.
Köpte RCD18021L One+ & RPW-5000 (kamera) för endast 799 på black friday-rea. Grymt bra pris och likt den andra här bland omdömena köpt ifrån tretti.se. Skruvar inte så värst mycket men efter den senaste möbeln som skulle byggas ihop för hand sa jag aldrig mer! Nu har vi skruvdragaren men några möbler har inte inhandlats sen dess :-( Jag har inte använt min egen dragare så värst mycket men har ofta lånat Ryobi och det var en bra maskin. Vet inte om det jag lånade var specifikt en 18021L men intrycket av märket Ryobi är att det är bra. Och därav slog jag till på denna.
Köpte på black friday 2016 efter att en av mina bevakningar triggade. Blev mäkta förvånad när jag såg att den skruvdragare jag skulle köpa även var bundlad med ett Wireless Inspection Scope som i sig kostade som vad skruvdragaren gjorde innan. Tackade och tog emot och la min beställning. Snabb leverans på det med. Att man har möjlighet att hämta i butiken i Haninge är bra men inget jag provat. Det är dock alltid ett trygghetsmoment att en fysisk butik finns. Åtminstone när man bor i närheten.
Beställde på black friday 2016. Hade varorna på måndagen efter helgen. Grymt snabbt från Danmark. Mycket snabbare än många svenska butiker! Mycket bra!
Fick piratkopior. Hade jag velat ha piratkopior hade jag kunnat beställa dem själv från EBAY till en tiondel av priset. Oseriöst företag. Har reklamerat köpet och har efter två månader av korrespondens fortfarande inte fått dem att förstå att de gjort fel. Undvik detta skämt till företag. Uppdatering: Har fått pengarna tillbaka men det var väldigt mycket trassel och tog runt tre månader. Antingen försökte de aktivt fördröja och hoppas på att jag ger upp eller så är det en väldig oordning i företaget. Det hävdades att mitt returpaket inte hade kommit tillbaka trots att det signerats av en av de anställda. Det sades att personen som hanterar returbetalningar är på semester. Det hävdades att utbetalning gjorts för att senare säga att 'vi fixar den imorgon'. Hade de bara sagt från början "Vi har blivit lurade av våran leverantör, självklart ska vi ersätta dig." så hade mitt omdöme varit positivt. Nu vet jag inte om det var SCStyling som blev lurade av sin leverantör eller om SCStyling försökte lura mig.
Som alla säger. Lätt att beställa. Betyget dras ner lite av att det jag beställde resulterade (tror jag?!) i en restorder. Ett paket kom (med det som faktiskt var viktigt att få i tid till jul) men vart var då resten av min order? Nu har jag fått hela leveransen så det var inga problem. Men information kring delleveranser kunde vara tydligare. I det här fallet låg informationen om delleverans som ett papper i paket nummer #2 som kom efter en tid. Det kunde ha legat i första leveransen, för det var då jag undrade vad som hänt. Jag ser nu också att varan som kom i andra leveransen är borttagen från hemsidan och går inte att köpa längre så jag misstänker att jag köpte den absolut sista eller att de kanske t.o.m upptäckte att den inte fanns på lager och löste det. 7/10 Bra, hade blivit högre om informationen fungerat kring delleverans.
Ramlade nyss in ett paket med restnoterade saker. De stod som restnoterade redan när jag beställde så det är inget problem. Hittills har allt som stått som i lager också funnits i lager och levererats i tid. Jag har ingen erfarenhet av hur kundservice etc. fungerar. 8/10 - Mycket bra.
Bra priser och lika snabb eller snabbare leverans som företag som ligger i Sverige.