Vad tycker du om Låskompaniet?
Varning för den här butiken. Deras villkor står i strid med gällande konsumenträtt vilket försvårar returer.
Köpte ett lås som enligt Låskompaniets hemsida är "Lämplig för låsning av Båtar över 200 kg och båtmotorer". Det blev helt förstört av rost på några månader trots att det sldrig doppats i vattnet. Svaret från Låslompaniet var ordagrant: "Det är inget fel på hänglåset utan det är yttre miljön som påverkan rosten. inget som går på garantin. Du får underhålla hänglåsen med att torka av hänglåset med jämna mellanrum." Det rostade inuti...
De har uppenbarligen en väldigt strikt hållning kring reklamationer... Efter drygt 2 år slutade ett digitalt låshandtag att fungera då en knapp slutade registrera tryckningar. Efter kontakt med Låskompaniet fick jag det korta och avhuggna svaret att garantin var på 24 månader (dvs den var passerad med mindre än ett halvår) . Följdfrågan hur de som återförsäljare ställde sig till 3 års reklamationsrätt bemöttes med det lika korta "det är du som måste bevisa att det är ett fabrikationsfel..." Inte ett ord om att det var synd att min produkt gått sönder (de skrev dock "dyra produkter går också sönder" som om det skulle vara en ursäkt). Många andra företag har i liknande situationer fokuserat på nöjda kunder och givit t.ex. rabatt på ny produkt eller liknande. Men inte Låskompaniet. Summa summarum: köp bara mekaniska saker du kan vara säker på inte går sönder plötsligt.
Snabba leveranser, riktigt bra och kunnig support. Rekommenderas!
Extremt snabb leverans. Jättenöjd!
Bra priser! Allt jag sökt finns i lager. Mycket produkter som kan vara svårt att få tag i. Snabbt iväg skickat. Saknar dock Instabox på frakt sidan. Annars max!
Beställde på måndagen med leverans på tisdagen. Inte första och inte sista gången jag köper av Låskompaniet - bra priser och snabba leveranser. Jag är mycket nöjd.
Snabbt! Beställde 7 st dörrhandtag på fredag kväll, levererat på tisdagen.
Beställde 2 hänglås och hade dem i handen dagen efter. Bra packade och billigast på prisjakt. Har inte haft någon personlig kontakt med dem, så ingen aning om hur de hanterar reklamationer osv dock.
Man vet inte hur ett företag är att ha att göra med förrän man tvingats göra en reklamation. Min vara visade sig vara fraktskadad (DHL) och jag skickade genast ett mail till Låskompaniet. Nu, två och en halv vecka senare, har jag mottagit ett nytt skåp och samtidigt fått det skadade bortforslat. Processen kunde ha varit snabbare, och framför allt kunde Låskompaniet ha återkopplat till mig bättre, men det var åtminstone inget tjafs eller några problem. De skötte allting bakom kulisserna, sen blev jag uppringd av leverantören för att boka in en tid för utbytet. Själva köpet och leveransen, innan upptäckten av skadan, gick smidigt. Skåpet skickades direkt från leverantör efter ett par dagar. Pris: 10/10 Leverans: 10/10 (direkt från leverantör) Reklamation: 8/10 (kunde ha återkopplat till mig under processen) Kommer att handla från dem igen.
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.
www.laskompaniet.seFullständigt firmanamn: Örebro Säkerhetscenter AB
Organisationsnr: 556709-0583
Information hos allabolag.se