Prisjakt

KristoferJobson

Medlem sen 2011-09-05
1
Bidrag
1
Hjälpsamröster
tink
Bra
(15)
K
UselRedigerades 5 månader sedan

Jag brukar aldrig skriva recensioner, men nu kände jag ändå att jag var tvungen för att varna andra köpare från tink. Jag beställde två st Sonos Era 300 härifrån i början av December. Vid köptillfället stod det att det var ca 3 dagars leveranstid. Efter ca 5 dagar får jag ett auto-email ang att leveransen är försenad. Jag går in och kikar på deras hemsida och då står det plötsligt 6-8 veckor. Då beslutar jag mig för att annullera ordern och ist beställa från någon annan som har högtalarna i lager. Detta var dock lättare sagt än gjort. Man kan nämligen inte kontakta tink på något sätt. Man kan endast "prata" med deras chat-bot som menar att man inte kan annullera ett köp om det var mer än 1h sedan man lade ordern. Jag lyckas tillslut hitta en epostadress att skriva till. Får dock inget svar här förrän massa veckor senare och då är det ett autosvar som också menar att man inte kan annullera köpet. När jag tillslut nu fick produkterna levererade, trots att jag inte längre ville det, så fanns det givetvis ingen retursedel med i paketen. Och, jag kan bara ana vilket helvete det kommer vara att få tag på en retursedel eftersom att det inte går att få kontakt med någon på tink. Så, med detta sagt så är detta 100% den sämsta kundupplevelsen jag vart med om hos en ehandlare. Det går alltså inte att få tag på någon fysisk människa som jobbar på tink, man kan inte annullera ett köp efter att ordern har lagts och man kan inte lita på deras lagerinformation. Jag avråder skarpt från att handla härifrån. Betala hellre några hundralappar mer hos vilket annat företag som helst.. Update: kollade på min faktura från tink igen nu och ser att de har en "kontakta oss-rubrik" på den. Då hänvisar de till sidan: "www.tink-net/support-video". Varför inte bara ha en helt vanlig kontaktsida med tel-nr och email? Jo för att de inte vill prata med någon. Hur som helst, när jag går till den länken så ska man tydligen kunna boka in en s.k. "expertrådgivning" för sitt smarta hem. Helt otroligt dåligt. Dessutom så ligger deras boknings-system för att boka in ett sånt möte nere. Så hela den sidan säger bara "Our online booking sevice is currently not available"..