Vad tycker du om PSXCARE?
I särklass sämsta kundbemötande i avseende av hjälpsamhet. Kaxig kille i kassan, han hade inte ens intresse att jobba runt problemet jag beskrev för honom. Killen i telefon var däremot väldigt hjälpsam men han hade gått för dagen så nu fick man en omotiverad ungdom att ha göra med. Undvik detta ställe, de verkar leva i en bubbla där de uppenbarligen kommer undan med dålig kundbemötande, spara er tid och kika vidare. pSXCare, ni borde förstå att ni lever på förtroende och lyckas ni inte skapa det vid dörren redan så har ni tappat en stor del av affärsintressen från kundens sida. Jag tror att ni kan bättre än så men till att börja med, ta hand om kunderna, även de som bemödar sig med ett besök till er fysiska butik.
Mycket otrevlig personal. Rekommenderar dig inte att gå hit för att fixa ditt PS4.
Beställde några tillbehör till ett par Nintendo DS/DSi. Dagen efter ringde det på telefonen. Man ville bara dubbelkolla så att jag hade fått orderbekräftelsen och så att jag hade beställt rätt prylar. Då jag inte är särskilt bevandrad inom Nintendovärlden rekommenderades en annan produkt istället. Det kostade en hundring extra, men då skulle det fungera sedan också Några dagar efter fick jag ett paket i postlådan. Har absolut inget att klaga på, önskar att många fler företag värdesatte sina kunder på samma sätt och gav samma kundsupport. Kommer definitivt att handla här igen.
Bestämde mig för att skicka ner mitt Playstation 1 och 2. Bytte laser på min Playstation 1 och Chippade mitt Playstation 2. Allt fungerar perfekt! Fick dock betala en saftig peng för att få lasern bytt vilket jag tycker dom borde ha tagit lite mindre för, men som sagt mitt Playstation fungerar klokrent och ångrar inget. Bra butik att handla/Chippa/reparera ifrån.
installerad med 3k3y
Beställde en produkt som ej fanns i lager. Ett par dagar senare insåg jag att jag behövde en annan produkt också. Beställde denna och bad dem slå ihop ordrarna. När den första produkten kom in i lager så visade det sig att den andra produkten (som var slut vid köptillfället) hade utgått ur sortimentet. Vart då uppringd för att tala om hur de skulle göra med min order. Hade mina varor dagen efter telefonsamtalet, mycket bra service där! Hade de valt att skicka ett mail istället för att ringa mig hade det med stor sannolikhet tagit ytterligare en dag innan mina varor skickades.
PSXCare är en affär som såvida man sköter allting online är superb. Dom besvarar frågor snabbt och konkret och har inte haft några problem med några produkter. Offline däremot är en helt annan sak. När man besöker deras butik så är det som ett kliv bakåt i tiden. Plötsligt kliver man in i en butik som är som alla dom där datoraffärerna som fanns runt 1998 där någon nisse fått för sig att driva en datorbutik helt utan tanke på att man faktiskt måste betjäna kunder eller ge dom någon service. Bemötandet varierar mellan fullkomligt enastående till totalt förakt beroende på vem som sitter i kassan. Förutsatt att det sitter någon i kassan och man slipper ropa efter någon som stryker omkring längst in i butiken och försöker undvika en. PSXCare lever kvar enbart på grund av att dom inte har någon egentlig konkurrens, den dagen det dyker upp en firma med samma utbud och kompetens men med bättre känsla för service så kommer dom att få stora problem omedelbart. Som kund känner jag ingen glädje över att besöka dom men samtidigt har dom alltid löst alla problem jag haft med dom (vilket är ett antal!) snabbt, ganska mycket baserat på deras happy-go-lucky-attityd.
Lämnade in ps2 för chippning. Fick tillbaka den i perfekt skick 3 timmar senare. Fungerade skitbra. Trevlig personal. Kanske inte alltid har allt på lager som man behöver men det är inte riktigt deras affärsidé heller. Bra information vid köp och har även ett bra supportforum om man är i behov av detta.
Butiken visar produkter som de sedan inte kan leverera.
Riktigt bra service, la en beställning på söndagen. Hade paketet på tisdagen. Mailade även en fråga på måndagen och fick svar direkt. Så bra det kan bli :)
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
Fullständigt firmanamn: Netcare Aktiebolag
Organisationsnr: 556435-7506