Prisjakt
Black Week – se reans bästa deals
Annons
Folkhemmet
  • Stort Sortiment
  • Fraktfritt över 5000 kr
  • Säkra betalningar
1.8Dålig
1 omdöme
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
N
Never more
1 omdöme
UselRedigerades 2 månader sedan

Så besviken på Folkhemmet. Möbler som vi verkligen såg fram emot blev ett gigantisk elände. Jag kommer i alla fall inte handla från de igen. Du lurar er med olika besked kring kompensation.

M
Martin
1 omdöme
Uselett år sedan

Varning! Står att de har returrätt och att returen ombesörjs av kunden själv. I själva verket innebär det att de inte har någon returrätt på möbler då det inte finns någon firma som skickar pall åt privatpersoner vilket de såklart vet om, trots att de låtsas som något annat. Välj annat företag!

Gästanvändare
Utmärkt2 år sedan

Bra service och responsiv kundtjänst!

Gästanvändare
Utmärkt2 år sedan

Fick reservdelar skickats direkt hem till mig utan att jag behövde betala något. Långt efter garantin hade gått ut.

Gästanvändare
Usel2 år sedan

Köpte ett vacker och dyrt bord från Folkhemmet. Fick hemlevererat en tidigare retur med skador och repor. Jag har fått jaga kundtjänst för att få hjälp med en retur och fick till slut själv ordna med att kasta bordet själv. Inte nog med det kom leveransen mycket senare än annonserat (hela processen har tagit över 2 månader), och fick som svar att deras transportör är underbemannade och därför fördröjer det. Jag har fått jaga och påminna kundtjänst för återkoppling och hjälp. Tillslut löste jag det själv med leverantören. Kundtjänst eller butiken tar inget alls ansvar och när jag framförde detta fick jag endast som svar tack för din feedback, vi kommer att ta upp det i framtiden videventuella förbättringar men ingenting mer... Kommer aldrig mer lita på Folkhemmet!

Gästanvändare
Usel2 år sedan

Jag köpte ett svart soffbord för drygt 1 000 kr. När bordet kom visade det sig att färgen var mer grå än svart och jag ville reklamera köpet. Det gick Folkhemnet emellertid inte med på, men jag kunde i vart fall använda min lagstadgade ångerrätt. Jag fick dock stå för fraktkostnaden tur och retur, vilket totalt blev 650 kr. När jag hade skickat tillbaka bordet vad jag Folkhemmet att bekräfta mottagandet och makulera fakturan, men jag fick inte någon sådan bekräftelse. Folkhemmets inkassobolag skickade mig därefter en påminnelsefaktura för bordet. Det var knappt 1,5 månader efter jag hade skickat tillbaka det. Tur att jag hade kvar returkvittot från DHL, annars hade de garanterat krävt mig på pengar för bordet också. Jag rekommenderar alla att handla från någon annan butik än Folkhemmet.

Gästanvändare
Usel2 år sedan

Riktigt dåligt. Tog nästan 1 månad innan det jag beställt kom, inget som uppgavs med angiven leveranstid. Dålig info om varför denna försening alls, ingen kompensation alls, bara en massa ursäkter utan åtgård. Beställde 5/6 och trodde vi skulle ha möbler till midsommar, villet de även kommenterade att det slulle vi nog få.. inte. Första och sista beställningen från ett väldigt icke kundvänligt företag. Stå för era fel och brister och om det strular så ge eta kunder nån kompensation som plåster på såren åtminstone. När jag efterfrågade kompensatiipn så fick jag inte ens respons på detta, många företag gör detta utan kunden ens kommenterar. Då de säkert vill att kunderna återkommer, men vem vill handla på detta företag igen? /Annika

Gästanvändare
Usel2 år sedan

Beställde sittdynor som angavs som "lagervara, skickas inom 2-5 dagar". Upphämtning i Kungens kurva. Efter en vecka får jag bekräftelse att leveransen kommer komma veckan därpå (!) till Täby. Nu har det gått 17 dagar och jag har ännu inte kunnat hämta upp mina varor. Slappt bemötande i butiken.

Gästanvändare
Usel3 år sedan

Katastrof, håller inga löften! Går inte reklamera! Akta er för denna butikskedja!

j
Usel3 år sedan

Soffa Julia med 2 fotöljer: Försenade produkter, inte så farligt men 2 veckorna sena. Insydd söm mitt i tyget med andra färger. Väldigt svåra att montera, instruktionen stämmer inte. Benen är ostabila och hela soffan knakar varje gång man rör sig eller sätter sig... Har försökt reklamera men de säger att de väntar på svar från leverantören, det har nu gått 2 månader...

Om butiken

Folkhemmet

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

VisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Förskottsbetalning
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.

www.folkhemmet.com

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Svenska Folkhemmet Möbler & Inredning AB

Organisationsnr: 556773-4891

Information hos allabolag.se