(32)
En vecka har gått sedan beställning och varan är inte ens packad än. Välj ett annat företag om ni vill ha snabb leverans. Tycker man kan förvänta sig lite mer av ett så stort företag år 2025. Uppdatering; leveransbekräftelsen kom för 5 dagar sedan men paketet är fortfarande inte inlämnat till Budbee. Det är nu 14 dagar sedan beställning. Undvik dessa skojare. Uppdatering 2; Dag 16. Fick precis ett mejl från Kicks där man meddelar att de mottagit min retur (på en leverans jag aldrig fått...) Fakturan från Klarna är makulerad. Det blir alltså ingen parfym. Uppdatering 3; Stort tack dock till Hanna på kundtjänst för trevligt bemötande och kompensation.
Riktig besviken på kicks. Deras båda tester för nyans rekommenderade en foundation som var flera nyanser mörkare än min hudton, foundation kostade nästan 1000kr också. Kicks är riktigt otrevliga och vägrar ta ansvar eller att jag får byta varan. Riktigt uselt företag kommer inte köpa från här igen. Där förlorade de en kund som handlar av dem i 10+ år. Så besviken. Lurendrejeri är det. HANDLA INTE HÄR.
Rekommenderar att inte gynna deras webbhandel. Jag handlar mycket online men så otroligt dåliga sevice. Jag anklagar inte dom som jobbar där utan Kicks som koncern med sämsta villkor. Pinsamt för ett så välkänt företag.
Fick öppnad och geggig produkt. Skrev till kundtjänst som tyckte att jag skulle ta mig tid att åka till en butik och reklamera. Finns väl en anledning till att man beställer på nätet! Och varför skicka öppnade äckliga produkter!
Hemskt företag. Så overpriced och riktigt dålig kundtjänst och bemötande i butiken. Hatar att det är det enda smink kedja som finns i stan, för att annars hade jag aldrig handlat här. Bojkottar kicks framöver nu.
Kicks är absolut ett utav de sämsta e-handelbolag när det gäller postservice. Som Guldmedlem erbjuder Kicks att deras kunder får sin order GRATIS HEMSKICKAT. Vad som i verkligheten händer är att de skickar kundes paket som Varubrev Ekonomi via PostNord. Alla vet vi att Postnord är inte att lita på. Så vad som händer är att jag måste åka iväg för att hämta mitt paket på ett utlämningsställe som JAG INTE FÅTT VÄLJA . Postnord säger att eftersom det står på paketet Varubrev så lämnar de inte paketet i brevlådan. PUNKT SLUT Här går det inte längre att diskutera med Postnord. Kicks å andra sidan skyller på Postnord och säger att om paketet inte går att levereras i brevlådan eller utanför dörren så måste kunden åka iväg för att hämta paketet. Detta oavsett hur pass stor brevlåda du har eller att brevbäraren kan lämna utan problem utan för dörren. KICKS BORDE SKÄMMAS FÖR DENNA URUSLA SERVICE. SISTA
Handla inte online på Kicks.se otroligt dålog kundtjänst
Beställde just ett paket som ska upphämtas i butik. Den gick helt på postnummer och jag kollade bara att det stod Västerås eftersom jag inte visste att det fanns fler, vilket det naturligtvis gör. Så jag ringer kundservice och säger vad som hänt 2 min efter att jag betalt min order. Och frågar om de bara kan justera det. Men nej det kunde de inte, jag behövde vänta till varan var färdigplockad och klar. Sen behöver den markuleras och sen kan de beställa om den. De tar jättelång tid att göra så och jag behöver vara den som hör av mig. De erbjuder sig inte att fixa ett smack. Usel kundservice, låter trevliga när de svarar men är så okunniga. Det sämsta jag varit med om :(
Sämsta näthandelsbutik! La en order som tog med över en timma att hantera då jag gjorde en stor beställning i samband med en kampanj o varorna jag beställde fanns inte kvar online men i butik vilket kicks förbinder sig att leverera till. Värt att nämna i sammanhanget så fanns inte allt jag beställde i min närliggande butik utan jag fick efter massa om och men hitta allting i en butik i Farsta vilket jag aldrig varit hos men tänkte fine jag får ta mig dit för att få alla mina beställda varor där. Dagen därpå, när kampanjen är över så får jag ett sms av kick om att min order har makulerats eftersom butiken har inte inom 4 timmar lagt ihop min beställning- köpet makuleras automatisk enligt deras villkor. Jag ringer till kundtjänst och frågar vad är detta samt att jag har lagt ner en massa tid på att få ihop beställningen och att nu kan jag inte lägga om beställningen då kampanjpriserna är borta. Hon som jobbar på kundtjänst svarar mig att hon kan inte hjälpa mig att lägga om beställningen och jag får helt enkelt godta deras kundovänliga villkor! Har varit guldmedlem hos kicks i flera år och får denna totalt ointresse till hjälp. Idiotisk kundpolicy. Nä kick, kommer aldrig mer att handla hos er! Ni skiter fullständigt i era kunders nöjdhet och inget intresse till avhjälp när ert system drabbar kunden negativt. Ni är sämst på kundservice enligt mig!
Otroligt dålig kundtjänst och service. Beställde en sak enkom för att den fanns i butik för upphämtning samma dag. Efter ett tag får jag veta att den inte fanns utan skulle beställas från lagret och anlända om ett par dagar till butiken. Kontaktade kundtjänst och sa att jag ville avbryta ordern. Det gick inte utan jag skulle själv ringa (!) butiken när varan ankommit och avboka. Efter många turer erbjöd de sig motvilligt att kontakta butiken åt med g. Otrevliga och ovilliga att hjälpa. Kommer aldrig mer handla på Kicks.
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Fullständigt firmanamn: Kicks Group AB
Organisationsnr: 556432-9281
Information hos allabolag.se