(225)
Snabb leverans och bra produkter! Hade önskat att det gick att jämföra produkter lättare på hemsidan
Kontaktade deras kundtjänst flera gånger under köp av ett löpband. De var snabba med svar och trevliga. Själva köpet gick bra. Det enda negativa är att deras leveranspartner är en av varianten "Var hemma 8-16 under dagen, vi ringer 30 minuter innan vi är framme" vilket inte är toppen.
Beställde två kettlebell (lager produkter) från Träningsmaskiner.com den 13 maj, Den 15 maj får jag sms från DSV som skall leverera om att jag skall gå in och välja leveransdag. Jag väljer den 17/5 mellan den härliga tiden 08-16 och där chaffören skall ringa 30min innan leverans. Ser till att vara hemma från jobbet den dagen, hela dagen går och ingen varken ringer eller kommer för att leverera mina kettlebell. den 20 maj så får jag ett nytt likadant sms från DSV gällande att jag skall gå in och välja dag då leverans skall ske. Väljer då den 23 maj mellan 08-16 och ser då till att även denna dag vara hemma från jobbet för att kunna ta emot och kvittera leveransen. Ingen chaufför ringer. Utan istället dyker det bara upp en kille i skåpbil oannonserad och skall då leverera mina kettlebell. Det första han säger att att det ena emballaget är trasigt, när jag ser på kettelebellen så har den studsat runt ordentligt och är skadad. Den andra är hel i sitt emballage. Givetvis så tar jag kontakt med info@träningsmaskiner.com och skickar händelseförlopp och bilder jag tagit i samband med leverans som visar skadorna. Joakim på Träningsprodukters kundservice beklagar i vändande mail och frågar om jag gjort en skriftlig anmälan tillsammans med chauffören. Jag säger att jag ej har gjort en skriftlig, utan tagit bilder på detta när emballagen ligger i leveransbilen och på chauffören som jag skickat till Träningsmaskiner.com. Därefter så får jag inte någon återkoppling alls från Träningsprodukter... De verkar EJ bry sig om sina kunder och verkar onekligen inte ta ansvar. Skulle Ej rekommendera någon att handla från Träningsmaskiner.com då kundtjästen/servicen är skrattretande usel. Otroligt att man kan behandla kunder på detta vis och fortfarande ha en verksamhet.
Katastrofalt dåligt. Beställer lagerförd produkt, får orderbekräftelse. Efter ca 13 dagar utan mer respons försöker jag ringa kundtjänst men där svarar ingen trots flera försök. Mailar då istället utan respons. Avvaktar några dagar till och skickar nytt mail där jag informerar att jag vill avbryta ordern då de inte skickat den eller svarar vid kontaktförsök. Efter ytterligare några dagar får jag info via bud om att paket är på ingång. Varan kommer...Då har jag redan beställt likvärdig vara som levererats att bättre handlare. Uppfattar att jag desutom ska behöva betala för att retunera men ingen bifogad retursedel, knapphändig info och ingen kundtjänst som vill svara.
Jag fick idag en faktura från Svea trots att jag inte fått någon produkt levererad... Jag gjorde en beställning den 20:e november men eftersom de inte skickade produkten, trots att den skulle finnas i lager, så mailade jag företaget i fråga och önskade avbeställa ordern den 23:e november. Sedan dess har jag inte hört något från företaget och nu har jag fått en faktura på något som jag aldrig har fått. Uruselt...
Mycket effektiv och hjälpsam service vid ett reklamationsärende jag nyligen hade där butiken agerade mellanhand mellan mig och tillverkaren löste reklamationen galant. Kan bara rekommenderas (utifrån service, prisnivå samt korta leveranstider)!
Rutten inställning till kundservice. Bättre att handla på andra sidor och slippa huvudverken med detta företag.
Enkelt att handla. Lite osäkert att betala då det inte var klart vad som personuppgifterna användes för (villkoren visas först efter man matat in personnummer om man skulle råkat göra det).
ANVÄND EJ. Detta företaget tog bara betalt och levererade aldrig sakerna jag köpte. De svarade inte heller på mail eller telefonsamtal. Kommer aldrig att använda mig av träningsmaskiner.com igen.
Siten har bra sortiment och jag är nöjd med allt. Trevlig kille på kundtjänst var behjälplig att svara på frågorna jag hade innan köp.
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.
www.traningsmaskiner.comFullständigt firmanamn: Vartex AB
Organisationsnr: 559291-9699
Information hos allabolag.se