Vad tycker du om Pause Ljud & Bild?
Handlade ett par Master & Dynamic hörlurar, aldrig haft bättre ljud i ett par lurar förut. Så gick vidare och handlade deras Totem Acoustic KIN Play med tillhörande sub, helt fenomenalt ljud. Tack för bra bemötande och service.
Äldre säljare tjatade hål i huvudet på oss när vi ville lyssna på högtalare. Vi log och gick.
Jättebra bemötande och bra expertis. Rekommenderar.
Beställde ett par LV33-högtalare. Ett par månader senare började den ena glappa. Skickade in den i början av juni reparationsförsöket slutade med en fraktskada som jag blev tvungen att betala även fast jag och min omgivning ansåg att det var fullgott paketerat. Fick tillbaka högtalaren sen på hösten, dryga tre månader efteråt, inget fel kunde konstateras och fick betala även en felsökningsavgift. Högtalaren var fortfarande glapp. Skickade in igen, fel kunde konstateras (fick dock ingen ersättning för den felsökningsavgiften). Någon månad senare fick jag tillbaka dem igen, då hade ett halvår passerat sen jag först upptäckt felet. Högtalaren glappade fortfarande. Bad om att få häva köpet och skicka in igen. Skickade in igen, de vill inte häva köpet men jag kan få byta till något annat i butiken vilket jag var ointresserad av (då LV33 hade utgått). Nu har det gått ca 9 månader sen jag började med detta garantiärende och lyft frågan till ARN. Kort sagt; uppstår det problem och du köpt på distans är du körd. Standard har varit att mejla en fråga, vänta en vecka, skicka en påminnelse, få svar och repetera. Urusel kundtjänst, svarstid och service. Aldrig lämnat ett negativt omdöme på en butik tidigare då det oftast på ett eller annat sätt löst sig i slutändan om det uppstår problem inom garantiperioden. Förutom i detta fall. Kanske är annorlunda om du har möjlighet att fysiskt vara och prata i butiken men bor du utanför Stockholm är min starka rekommendation att undvika.
Kanon
Fantastisk butik med ett noga utvalt utbud! Fredrik (ägaren) är helt fantastisk, trevlig, rolig, kunnig och engagerad! 10, rakt av.
När kommer till produkterna så är det väl hyggliga. Jag köpte en Pioneer 2 kanalig förstärkare, nedsatt till 10 000 kr. Den lät fruktansvärt dåligt så jag ville lämna tillbaka men det godkände de inte. Sedan efter jag köpt högtalare på Reference Audio som jag också tyckte lät "skit" så upptäckte jag att det hade med akustiken att göra. Efter lite ommöblering så började till skillnad från tidigare låta riktigt bra... Så produkterna var var i själva verket toppen! T.om. bättre än i butiken. NÄR det kommer till personalen (på Norrlandsgatan) och kundservicen är den däremot INTE bra. För det första så ser jag ut som en kille från förorten (fast det är bara vad folk tror, jag är uppväxt på Gref Ture vid Östermalm med svenska föräldrar). Så när jag kommer in så visar de NOLL intresse. Iofs inte ovanligt att säljare inte engagerar sig... Men i det här fallet pratar de inte ens med mig. Vilket är extremt ovanligt. Jag ber om att få ställa en fråga. "Vänta lite jag kommer strax" och sedan går 3 andra kunder emellan. Sedan går jag hem och ber min gå in sambo kommer in (som är medelålders, finsk, snygg och har kläder från jobbet samt hyggliga AKG lurar på sig) så är säljarna VÄLDIGT fjäskiga. Sedan förhandsbokar hon för min del och jag kommer in och jag kommer in och ska betala. Då ändrar de attityden direkt och börjar fjäska lite för mig också. Fast inte riktigt lika mycket som för min sambo... Liksom lite halvt. Inte ett seriöst bemötande... Väldigt falskt. Grabbarna på Reference Audio får jag ett toppen bemötande av. Det (kan) iofs ha att göra med att jag var stamkund där för 7 år sedan men ändå...
Bra service och kunnig personal!
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.
www.pauseljudbild.comFullständigt firmanamn: Pause Ljud & Bild Norrlandsgatan AB
Organisationsnr: 556570-8517
Information hos allabolag.se