Vad tycker du om Bredbandsbolaget?
Kundtjänsten är utusel. Jag har varit utan intetnet i sex dagar. Har lagt ner 10 timmar på att felsöka köpt ny router men inget har fungerat. Provade min router hos grannen som hade Telia som internetleverantör, det fungerade hur bra som helst. I förmiddags prioriterade dem upp ärendet. Plötsligt fungerar det igen men dem kan inte säga vad som är gjort. Kompensation är det efter 5 arbetsdagar. Välj aldrig bredbandsbolaget
Undvik telenor/bredbandsbolaget. Tecknade fiber via dom och bara strul och ljug. Nu snart 4 veckor utan stabilt nät och enda beskedet jag får är att avvakta. Sämre än du kan tänka dig! Åkte på 2 mån utan bredband sommar 2019 oxå. Undvik detta bolag, det går inte att få hjälp. Nu är dom ersatta.
Det är det sämsta kundservice man träffa. Det drar på energi, ork och tid när man behöver lösa problem med de. Har varit en mer en vecka utan internet och har ringt varje DSG utan något vettig svar från kundservice. Rekommenderar vilken leverantör som hels men absolut inte Telenor
Deras produkter i sig fungerar bra, i synnerhet bredband. Deras säljorganisation är dock under all kritik och de backar fortfarande upp dem trots att de arbetar med fulsälj (dvs. lovar saker som de sedan inte levererar). De borde rensa upp i försäljningsleden ordentligt och hålla sig till sanningen samt ta ansvar när fulsälj förekommer. Så länge de inte gör det så kan jag tyvärr inte rekommendera dem fullt ut. Deras produkter i sig är inte unika så om möjligheten finns så välj ett mer seriöst företag som fokuserar på kundservice; alla företag kan leverera bra produkter men långt ifrån alla kan erbjuda bra service när det skiter sig.
Världens sämsta företag. Hade ett ärende där jag skulle säga upp bredbandet och blivit lovad ingen uppsägningstid. När jag sagt upp det krävde de betalt för uppsägningstid fast jag muntligen av deras säljare blivit lovad ingen uppsägningstid. De är ett oseriöst företag. Håll er undan
Har fiber-tv och bredband inkluderat i bostadskostnaden. Samfällighetsföreningen har valt bredbandsbolaget som standardoperatör. Har ringt angående hårdvaruproblem vid ett par tillfällen och de vägrar att serva mig om jag inte tecknar nya bindande avtal. Vid ett tillfälle hittade de inte vår fastighet i sitt kundregister. Vid ett tillfälle blev jag lovad en fjärrkontroll till boxen som aldrig dök upp. Däremellan har det mest varit svammel. De har nog sålt sin kundtjänst till något telemarketingföretag som skiter i resten. Bredbandsbolaget har uppenbarligen gett upp.
Knappt värt ens 1 stjärna i detta sammanhang,men eftersom det inte finns lägre betyg så får det stanna där. Jag har självt varigt trogen kund hos B2 Bredband(BBB) i nästan 10 år,och kan bara sammanfatta mina sista 6-7år som en katastrof.För mig helt obegripligt att detta företag ens har några kunder överhuvud taget. Om du vill bli kund hos Sveriges i särklass sämsta telekomoperatör så är det upp för dig. Inte nog med att företaget behandlar sina kunder bedrägligt.På ren svenska vill inte prata med sina kunder överhuvud taget.Utan att du hela tiden blir bemött som "goddag hrr yxaft eller liknande". Inte nog med att företaget resonerar som ett gäng Aspergare som inte klarar av eller är ens kapabla att vilja prata med sina kunder på ett kundorienterat o servicemind.Som om inte detta räckte så är det på ren svenska bedrägliga o ostjäliga avtalsvilkor. Som på klassiskt callcentermaner som inte klarar av att acceptera/godta ett NEJ från kundens räkning. Det jag menar med ostjäligt o närmast bedrägeri är att företaget lockar med erbjudanden som i många fall är för bra för att vara sanna,så är tyvärrr den bistra sanningen att företaget sedan lämnar sina kunder i sticket. För att det enda sättet att kommunicera med detta företag tycks vara via domstolar/telekområdgivare. Dvs att bolaget vägrar att avsluta sina kunder trots att kunden utryckligen inte vill ha dem som kund.Som i mitt fall så vart det den nya operatören som avslutade mina tjänster hos BBB. Företaget vill inte heller skicka ut skriftliga bekräftelser/avtal på beställda tjänster.I o med att företaget även saknar någon som helst fysisk representation/kontor så är det även svårt att ens kunna kontakta företaget på ett adekvat sätt. Räkna inte heller med att företaget svarar på deras kontakformulär/e-post.Jag har självt varigt med om att företaget medvetet raderar sina kunders inkommande klagomål/felanmälan. Inte nog med att företaget tillhandahåller utrustning som inte är kompatibel med dagens moderna it-system så gör företaget inte ett piss för att tillhandahålla den senaste utrustningen till sina kunder.Det som händer varje gång företaget vill uppdatera sina kunders routers är att dem hänger sig.Sen går det inte att använda/bruka deras tjänster mer.Det vart just det som hände mig att routern bara slutade att fungera efter en sådan uppdatering. Varje gång som Du återställer modemet så ser ju allt sammans normalt ut. Räkna inte heller med att deras it-system/tjänster är mycket att hänga i julgranen.När Du som bäst behöver det så fungerar det ändå inte.Bolaget vägrar även att ersätta sina kunder för driftstörningar/avbrott. Några tekniker som lever upp till sin yrkestitel ska Du inte räkna med att få= Att bolaget har inga tekniker. Som om det inte vore grädde på moset så tyvärr så läcker deras utrustning kunders telefonnr.Jag har självt haft dollt nr,men det jag inte vart medveten om är att mitt nr står där.Som ett svar från kundtjänst så måste det tyvärr finnas ett nr där. Det som händer mig är även att någon även har hackat sig in på min router= Missbrukat mitt internet/ip adress.Dvs att det på något sätt finns på sk.darknet(eller motsvarande siter) användaruppgifter som säljs som vilken vara som helst. Det som många glömmer bort är att detta bolag är startat av Hrr Birgerson(Framfab)=Bostream. Förvisso då att BBB är en del av Telenor AS så har så att säga moderbolaget inte ett piss/jutta att göra med moderbolaget= Att om kundens router havererar så har även BBB´s it system havererat. Det är precis samma disskusion som för många år sen som Telia hade om sina it-tjänster(Ofelia bredband som aldrig fungerade).Nu är det precis samma sak,fast istället så borde företaget byta namn till Felenor. Utan då att börja kritisera andra moderbolags it-system så är det utifrån min personliga erfarenhet precis samma sak med Telenor.Så att säga allt som Telenor gör är bara att kasta i papperskorgen.Dem vet inget alls om it. Men så blir det ju om ett företag anställer ett gäng inkompetenta medarbetare som resonerar som ett gäng tjurskalliga Aspergare som inte begriper att värden går frammåt.Det går så att säga inte sitta kvar i någonsorts gammal o föråldrad värld. Så att säga BBB gör inte heller ett jutta åt att vilja investera i modern o ny it-teknik. Så att säga avrådes med bestämdhet att ha att göra något med BBB/Telenor att göra.Du kommer bara att känna di besviken/frustrerad o uppgiven av att bli behandlad som en 7:de klassens medborgare/idiot. Precis på samma sätt som dem är otrevliga o antiservicemind mot dig så ska Du vara minst lika otrevlig o ogästvänlig mot dem.
Hade BBB för ett antal år sedan och var otroligt missnöjd. De lade på tjänster jag inte beställt, och tog betalt för att jag inte aktivt hade tackat nej... Jaja, jag provade igen, och hoppades att de förbättrat sig, men nej, de är ÄNNU VÄRRE nu. VARNING för oseriöst företag!
Har som andra nedan haft bredbandsbolaget i ca 10 år. Fått 15-16 Mbit av 24 vilket är ok. Deras modem/routrar har jag under åren bytt 4 gånger då de inte håller. Tyvärr blev avslutningen lite tråkig vilket avspeglar på betyget. Dels står jag för frakten av deras gamla och oanvändbara modem själv (~50 sek) istället för att köpa loss det för 500. Vad nu jag skulle med det till men känns som en snål avslutning? Men när de sedan stänger ner kontot så skickar de ut info om detta efter att kontot stängs. De eventuella filer som låg i deras "box" är därmed förlorade. Lite opraktiskt att skicka påminnelse efter man utför arbetsordern. I övrigt har uppkopplingen varit stabil, förutom de tre gångerna modemet pajjade, vilket är ett plus i kanten.
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
Fullständigt firmanamn: Telenor Sverige Aktiebolag
Organisationsnr: 556421-0309