Prisjakt
Black Week – se reans bästa deals
Annons
  • JF:s Service

  • se

Bli först med att skriva ett omdöme!

Vad tycker du om JF:s Service?

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
B
Beatles
155 omdömen
BraRedigerades ett år sedan

Jag gör beställning och får en e-post, inget SMS. Denna e-post är det enda jag får och sedan är det helt tyst, ingen bekräftelse på inbetalning eller annat. 20 dagar tog det efter inbetalning innan jag fick varorna. De var utmärkt packade, inga problem. Men man måste betala i förskott via bankkonto. Man kan alltså inte få varorna först och betala efteråt. Man kan heller inte registrera sig på hemsidan och se t ex leveransstatus. Ja, proceduren måste moderniseras, om jag säger så. Det är ju år 2023 :-)

d
donkadoo
1 omdöme
UtmärktRedigerades 7 år sedan

grymt trevlig kille på telefon som hjälpte mig med något så oknepigt som HEPA-filter till en dammsugare, men såklart har filtret gått ur sortiment och fanns ingenstans förutom på JF:s. Tack! Plus för att det var en snäll Värmlänning!

Gästanvändare
UselRedigerades 8 år sedan

Först och främst: oerhört dyra fraktavgifter, frakten kostade lika mycket som produkten i sig! Vidare visade sig produkten vara synligt skadad redan vid leverans och vid försök till reklamation (med bildbevis) blev svaret en saxad sektion från deras köpvillkor som bara hänvisar till att Post Nord inte kan ersätta varan om reklamation inte lämnas inom 2 arbetsdagar. Vid återkommande försök till reklamation ges antingen inget svar eller saxade svar från Post Nords kundservice som hälsar att Post Nord inte tar emot reklamationer i ärendet. Att Post Nord inte tar emot någon reklamation är förståeligt eftersom det varken är någon synlig skada på emballaget samt att konsumentköplagen tydligt hänvisar att det är säljaren som står som ansvarig för reklamation (i detta fall JF:s Service) Säljaren har ännu inte hört av sig med ersättning för den skadade varan trots att det nu snart gått 4 månader sedan varan först anmäldes trasig. Att köpa en vara online 2016 ska inte ta 5 månader där 4 månader består av förhandlingar via e-post om att få en hel vara vid leverans. Har aldrig varit med om ett så dåligt bemötande hos en webb-butik tidigare och jag handlar ofta online! Undvik det här företaget! Jag kommer aldrig handla här igen i varje fall. EDIT: Efter att ha klargjort mina rättigheter som privat köpare en tredje gång har jag nu fått en ny vara skickad till mig. Fick däremot ingen som helst kommunikation med företaget om att en ny vara var skickad. När jag också hörde av mig och frågade om de ville ha tillbaka originalvaran eller om det var ok att slänga fick jag inte heller ett svar (det var nu två månader sedan). Bristen på kommunikation och allt arbete som krävdes för att få en returnerad vara gör tyvärr att betyget stannar på två stjärnor.

Om butiken

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Jan Fallström Förvaltning AB

Organisationsnr: 559024-1450