Vad tycker du om CarAudio Center?
Trots mycket kunskap inom ljudbranschen blev jag av personalen starkt rekommenderad ett komplett ljudpaket för min BMW, utan mycket att säga till om. Efter installation satte jag på musiken och förstod inte vad som hade hänt då originalsystemet var bättre i jämförelse. Lite efterforskning och de har satt in ett så pass litet slutsteg att det håller på att brännas sönder från den lilla påfrestningen under en 40 minuters bilresa. Allt kopplat till samma kanal, 8-tumsbasarna får 1/3 av de watt de kräver och de får samma filter som övriga högtalare/register (Diskant och mellanregister). Att kunden ska behöva göra affärens arbete är oacceptabelt. Kostat både tid och onödiga pengar. Hobby-affär!
Blixt snabb leverans 24t
Dålig service
Ringde dem för att ställa en fråga. De svarade "Car Audio Center - var god dröj lite" och sen la de luren åt sidan medan man hörde andra kunder prata i bakgrunden. Efter 5 minuter la jag på då ingen verkade bemödade sig komma tillbaka till telefonen.
Letade bilstereo och hittade en Sony XAV-W650BT som var i särklass billigast hos CarAudio (1695:-, var nästan dubbelt så dyr hos näst billigast vid mitt köptillfälle). Läste recensioner som inte var så goda, men då de flesta var kritiskt riktade till hur bemötandet vart i butiken och dessutom >2år gamla så beställde jag ändå. Snabb leverans och inga krångel. Så av mig får dom bra betyg då de levererade det som beställdes och dessutom till riktigt bra pris och snabb leverans.
Riktigt dålig service i Solna tack för att jag kunde lämna tillbaka allt efter all bråk om en redan använd vara. REK INTE !
Läste här om 2 andra som inte var nöjda med Car Audio Center I Sverige AB. Vet inte varför ni blev så dåligt bemötta som ni skriver. Ni kanske var otrevliga eller något annat. (Själv brukar jag bemöta som jag själv blir bemött). ++++++ Jag har totalt raka motsatsen av Car Audio Center I Sverige AB. +++++ Väldigt trevlig mailkonversation och framför allt så tog de tillbaka min order och gjorde en återbetalning. De tog hand om mitt ärende på ett proffesionellt sätt. Nu till min upplevelse: Beställde ett installationskit för 2-dins stereo som var modellanpassat för min Opel. Men det passade inte, gick inte att få till det på något sätt. Jag mailade till Car Audio Center, bifogade lite bilder, och de såg själva att det inte passade. Så jag är inget annat än nöjd med min beställning hos Car Audio Center, även om det inte blev som jag önskat och jag inte kunde använda mitt installationskit. Jag rekommenderar Car Audio Center.
Köpte mig ett Defa DVS90 larm hos dom och fick det installerat, men det fungerande inte som det var tänkt, satt tydligen en värmesensor istället för nivåsensor i bilen... Efter mycket krångel och lång väntan monterade jag dit sensorn själv till slut. Väl på plats är alla stressiga och när man börjar prata med en person så hinner man inte säga färdigt sin mening innan dom börjar fippla med annat såsom svara i telefonen eller prata med kollegan. Upplever väldigt dålig support och kundfokus! Relkommendation: Starkt nej!
Jag rekommenderar inte Caraudiocenter.se. Relativt snabb leverans får du, men det är först efter köp som problemen uppstår. Ingen hjälp eller support över huvudtaget efter köp. Ett pris i butik, ett pris på webbshoppen. Slänger telefonen i örat när man ringer dem. Se nedan för mer information om min upplevelse av Caraudiocenter: Jag köpte en bilstereo hos Caraudiocenter.se. Allting var bra. Dock var hemsidan lite bökig. Men efteråt skulle jag installera min stereo och jag upptäcker att monteringsdjupet är lite för litet för den bilstereo jag köpt = den bilstereo jag köpt passar inte. Jag ringer då caraudiocenter i Solna och får prata med en kille som verkar vara ganska irriterad på att man ens i huvudtaget ringer dem. Jag förklarar problemet och frågar om jag kan få byta min stereo eller köpa en ny av dem för att spara in på fraktkostnaden. Jag får då en massa bortförklaringar och dem förklarar att det inte går i princip att göra något åt detta även fast jag bara öppnat kartongen och mätt djupet. Däremot kunde jag lägga en order på hemsidan på en ny stereo. Inga problem tänkte jag. Men så frågar jag om man kundre lägga en order per telefon. NEJ det går inte säger dem. Du måste lägga ordern i webbshoppen eller besöka vår butik. Men då sa jag att deras utannonserade priser inte stämmer överens med hemsidan. Då blev han arg och slängde på luren. Jag testade att ringa något senare och fick prata med samma person. Även denna gången verkar killen inte serviceinriktad på att sälja en till stereo eller något i huvudtaget. Jag frågade även om den nya stereo jag hittat på deras hemsida fanns i lager men han svarade inte på det heller. Jag försökte även fråga om jag kunde hämta stereon i butik för att få butikspris, men då var förklaringen att priset på hemsidan gällde, alltså det betydligt mycket dyrare priset. Caraudiocenter är inte ett serviceinriktat företag. Dem är inte intresserade av att hjälpa sina kunder, därför kan jag heller inte rekommendera för mina vänner. När man installerar en stereo blir man frustrerad om det inte går som man tänkt sig och man letar då efter nya lösningar. Om ett företag som sålt en stereo inte kan eller vill hjälpa dig att skaffa en ny stereo eller byta ut den borde de heller inte få finnas. Jag säger bara: -Se upp! Det finns bättre butiker ute på nätet. Jag kommer uppdatera inlägget ifall caraudiocenter väljer att hjälpa mig.
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.
Fullständigt firmanamn: Car Audio Center i Sverige AB
Organisationsnr: 556527-9055