Prisjakt
Black Week – se reans bästa deals
Annons
VidaXL
  • Låga priser & brett sortiment
  • Fri frakt
  • Bra service
1.2Dålig
19 omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
Konsumentinformation
2023-10-18

Flera klagomål om felaktiga leveranser och vilseledande marknadsföring samt svårigheter med reklamationer, returer och återbetalningar. Följer inte ARN:s beslut. Läs omdömen innan köp och använd säkra betalsätt.

O
Usel14 dagar sedan

Håll er borta! Sambon beställde en tv bänk från VidaXL. Monteringen av denna skit produkt tog hela kvällen! Det är något IQ-befriad person med en förkärlek till skruvar som designat denna "möbel"! 90% är överflödig, ett barn hade löst uppgiften bättre på magkänsla! Men bänken kanske blev fin när den väl blev monterad? Nej inte direkt, ytterst medioker...

VidaXL svarar:2024-11-11
Hej, Vi beklagar att vi svikit dig, din upplevelse är mycket viktig för oss och vi tar den på allvar. Vi är fast beslutna att ge dig bra service. Skulle du vara så snäll att skicka oss din beställningsinformation såsom ordernummer eller mailadressen du använde för att göra beställningen till e-post: [email protected]? För att säkerställa att vår specialiserade avdelning tar över ditt meddelande, vänligen specificera i ämnet för mejlet: Feedback SE Prisjakt. Vi väntar på ditt svar och för att hjälpa dig vidare. Tack än en gång för att du uppmärksammade detta ärende. Vi önskar dig en trevlig dag! Vänliga hälsningar, Adina, team vidaXL
J
Johanna
1 omdöme
Uselen månad sedan

VARNING! Handla aldrig någonsin från företaget. Ni kommer ångra er.

VidaXL svarar:2024-10-10
Hej Johanna, Vi beklagar att du hade en dålig köpupplevelse. Vi hoppas att du ger oss möjlighet att förbättra den. Vi försäkrar dig att vi gör allt vi kan för att göra våra kunder nöjda och för att ha ett gott samarbete med dem. Tyvärr finns det andra situationer där obehagliga händelser kan inträffa, men för att lösa dessa situationer ber vi dig kontakta oss på mailadressen [email protected]. För att säkerställa att vår specialiserade avdelning tar över ditt meddelande, vänligen specificera i ämnet för mejlet: Feedback SE Prsjakt. Vi skulle uppskatta om du skickar ett e-postmeddelande med mer information om din beställning, för att lösa dessa besvär. Vi ser fram emot ditt mejl. Tack för ditt tålamod och vi önskar dig en trevlig dag. Med vänliga hälsningar, Adina, team vidaXL
A
Ali
1 omdöme
Usel2 månader sedan

Ett skämt företag! Beställde två TV hyllor. Båda kom defekt, dvs grova repor, hål osv. De köptes via klarna " 30 dagara faktura" Lämnar tillbaka och har haft kontakt med de att jag vill inte ha kompensation, eller en ny vara tillbaka UTAN endast pengarna tillbaka. De väljer att skicka en ny vara ändå trots tydlig kommunikation att jag vill ha pengarna tillbaka och inte varan. Jag skickar tillbaka varan som de skickar hem. Det har gått en månad sen varan skickades tillbaka, ändå har de inte meddelat klarna. Klarna i sin tur skickar fakturan till inkasso. Då 30 dagar av faktura tiden har passerats. Vida XL har alltså fått varan en månad sen men väljer att inte ta kontakt med klarna och meddela om det. Så klarna skickar den till inkasso. Jag har behövt ringa runt och sitta i chattar som är delvis styrda av inkompetenta AI. Dessutom påverkas min kreditvärdighet pga Vida XL! Rekommenderar inte!

VidaXL svarar:2024-09-24
Hej Ali, Vi beklagar att vi svikit dig, din upplevelse är mycket viktig för oss och vi tar den på allvar. Vi är fast beslutna att ge dig bra service. Skulle du vara så snäll att skicka oss din beställningsinformation såsom ordernummer eller mailadressen du använde för att göra beställningen till e-post: [email protected]? För att säkerställa att vår specialiserade avdelning tar över ditt meddelande, vänligen specificera i ämnet för mejlet: Feedback SE Prisjakt. Vi väntar på ditt svar och för att hjälpa dig vidare. Tack än en gång för att du uppmärksammade detta ärende. Vi önskar dig en trevlig dag! Vänliga hälsningar, Adina, team vidaXL
J
Johanna
1 omdöme
Usel3 månader sedan

VARNING, HANDLA EJ! Vidrig upplevelse. VidaXl skickade en annan produkt mot vad jag beställt. Kundtjänst låter mig inte byta.. erbjuder typ 63 kr tillbaka på en produkt jag betalade över 700kr för. Måste betala retur själv för 200 kr FAST DE SKICKAT FEL VARA.

VidaXL svarar:2024-08-29
Hej Johanna, Vi beklagar att du hade en dålig köpupplevelse. Vi hoppas att du ger oss möjlighet att förbättra den. Vi försäkrar dig att vi gör allt vi kan för att göra våra kunder nöjda och för att ha ett gott samarbete med dem. Tyvärr finns det andra situationer där obehagliga händelser kan inträffa, men för att lösa dessa situationer ber vi dig kontakta oss på mailadressen [email protected]. För att säkerställa att vår specialiserade avdelning tar över ditt meddelande, vänligen specificera i ämnet för mejlet: Feedback SE Prsjakt. Vi skulle uppskatta om du skickar ett e-postmeddelande med mer information om din beställning, för att lösa dessa besvär. Vi ser fram emot ditt mejl. Tack för ditt tålamod och vi önskar dig en trevlig dag. Med vänliga hälsningar, Adina, team vidaXL
S
Sergio
1 omdöme
Dålig3 månader sedan

Jag köpte en sängram. Positiv: - Relativ billig. - Snabb leverans. Negativ: - Dålig kvalitet. - Flera delar med defekt. Jag var tvungen att borra flera hålar som inte fans eller var fel placerad! - Dålig packning, två brädor var skadad i transporten. Inget skydd, vara en tunn kartonglåda. - Ingen info om miljöpåverkan. De kan inte bekräfta om virke är FSC. - Vitfärg som luktar stark även efter ventilation. - Mer än 8 timmars montering (1 person med elverktyg). - Två separata instruktioner, jag var tvungen att nedmontera en del av sängen för att montera gaveln. Jag ger två stjärnor och inte en eftersom de kompenserade snabb med 15% återbetalning.

VidaXL svarar:2024-08-26
Hej Sergio, Vi beklagar att vi svikit dig, din upplevelse är mycket viktig för oss och vi tar den på allvar. Vi är fast beslutna att ge dig bra service. Skulle du vara så snäll att skicka oss din beställningsinformation såsom ordernummer eller mailadressen du använde för att göra beställningen till e-post: [email protected]? För att säkerställa att vår specialiserade avdelning tar över ditt meddelande, vänligen specificera i ämnet för mejlet: Feedback SE Prisjakt. Vi väntar på ditt svar och för att hjälpa dig vidare. Tack än en gång för att du uppmärksammade detta ärende. Vi önskar dig en trevlig dag! Vänliga hälsningar, Adina, team vidaXL
R
Usel3 månader sedan

Köpte en parasollfot med hjul. Montering med 14 mm nyckel. Mycket ovanlig. För tjock för att kunna dra åt. slipade ner nyckeln med vinkelslip. Varför inte bifoga en enkel nyckel för åtdragning av muttern?

VidaXL svarar:2024-09-20
Hej Ronald, Vi är glada att vi kunde enas om en lösning på ditt problem och vi hoppas att din upplevelse med oss har förbättrats. Med vänliga hälsningar, Adina, team vidaXL
E
Eva
1 omdöme
Usel4 månader sedan

Trasiga produkter och urusel kontakt efter det. Har fortfarande inte fått tillbaka pengar efter reklamation

VidaXL svarar:2024-07-23
Hej Eva, Vi beklagar att vi svikit dig, din upplevelse är mycket viktig för oss och vi tar den på allvar. Vi är fast beslutna att ge dig bra service. Skulle du vara så snäll att skicka oss din beställningsinformation såsom ordernummer eller mailadressen du använde för att göra beställningen till e-post: [email protected]? För att säkerställa att vår specialiserade avdelning tar över ditt meddelande, vänligen specificera i ämnet för mejlet: Feedback SE Prisjakt. Vi väntar på ditt svar och för att hjälpa dig vidare. Tack än en gång för att du uppmärksammade detta ärende. Vi önskar dig en trevlig dag! Vänliga hälsningar, Adina, team vidaXL
F
Filip
2 omdömen
Usel4 månader sedan

Skulle ge 0 om jag kunde. Uruselt på ALLA plan Uruselt. Beställde ett avlastningsbord. Den kom inom 6 dagar men kvaliteten på bordet är under all kritik. Spikar som håller ihop bordets delar är inte korrekt spikade så det är stora gap på flertal ställen vilket också medför att bordet inte blir rakt och tappar sin stabilitet, för att inte tala om det estetiska. Det ser ut som en 10 årig träslöjdselev gjort bordet. Kostnad? 1500 kr. Kontaktade kundsupport då jag vill ha pengar tillbaka för jag vägrar betala fullt pris på något som är så defekt. Dom var villiga att betala tillbaka 10 % av beloppet eller ge en rabattkupong på nästa köpet. Jag sa att jag inte accepterar något av alternativen och vill ha återbetalning på en rimlig nivå >50 %. Fick svar att dom bekräftat att jag vill ha en kupong och att den kommer skickas inom 1-3 dagar. Uruselt företag, urusla varor och urusel support. KÖP. EJ. HÄRIFRFÅN! SPRING!

VidaXL svarar:2024-07-10
Hej Filip, Vi beklagar att du hade en dålig köpupplevelse. Vi hoppas att du ger oss möjlighet att förbättra den. Vi försäkrar dig att vi gör allt vi kan för att göra våra kunder nöjda och för att ha ett gott samarbete med dem. Tyvärr finns det andra situationer där obehagliga händelser kan inträffa, men för att lösa dessa situationer ber vi dig kontakta oss på mailadressen [email protected]. För att säkerställa att vår specialiserade avdelning tar över ditt meddelande, vänligen specificera i ämnet för mejlet: Feedback SE Prsjakt. Vi skulle uppskatta om du skickar ett e-postmeddelande med mer information om din beställning, för att lösa dessa besvär. Vi ser fram emot ditt mejl. Tack för ditt tålamod och vi önskar dig en trevlig dag. Med vänliga hälsningar, Adina, team vidaXL
I
Isbe
1 omdöme
Usel5 månader sedan

Hade önskat att jag hade läst recensioner innan. Beställde ett solsegel. Materialet var verkligen ingen nte vad jag hade tänkt mig men problemet började när jag ville skicka tillbaka varan. 199 kr per produkt i returavgift. Om man inte vet öl fixa detta själv. Obs frakt till Nederländerna. En chatbot och en märkvärdig kundtjänst som erbjuder kuponger istället för att ta emot paketet fraktfritt. Ett företag som hamnar på min svarta lista.

VidaXL svarar:2024-07-03
Hej, Vi beklagar att vi svikit dig, din upplevelse är mycket viktig för oss och vi tar den på allvar. Vi är fast beslutna att ge dig bra service. Skulle du vara så snäll att skicka oss din beställningsinformation såsom ordernummer eller mailadressen du använde för att göra beställningen till e-post: [email protected]? För att säkerställa att vår specialiserade avdelning tar över ditt meddelande, vänligen specificera i ämnet för mejlet: Feedback SE Prisjakt. Vi väntar på ditt svar och för att hjälpa dig vidare. Tack än en gång för att du uppmärksammade detta ärende. Vi önskar dig en trevlig dag! Vänliga hälsningar, Adina, team vidaXL
s
sanne
1 omdöme
Usel5 månader sedan

köpte två arbetsbänkar, sämsta skiten någonsin. I Bilderna på bänken hade vidaXL redigerat bort alla synliga skruvar (och det handlar om nästan 200 st!) det tog två personer 2arbetsdagar att skruva ihop de tusen delarna. två delar saknades helt och fick tillverkas. Delarna till borden var sämsta möjliga kvalitet med kvisthål, sprickor och dåligt målade. dessutom var de flesta förborrade hål inte centrerade utan vi var tvungna att modifiera med borrmaskin för att överhuvudtaget kunna få ihop delarna. ben och bordsskivor/ribbor var olika långa med en diff på upp till 5mm! för 2300kr per bänk förväntade vi oss otroligt mycket mer, gränsar till bedrägeri.

VidaXL svarar:2024-06-17
Hej Sanne, Vi beklagar att du hade en dålig köpupplevelse. Vi hoppas att du ger oss möjlighet att förbättra den. Vi försäkrar dig att vi gör allt vi kan för att göra våra kunder nöjda och för att ha ett gott samarbete med dem. Tyvärr finns det andra situationer där obehagliga händelser kan inträffa, men för att lösa dessa situationer ber vi dig kontakta oss på mailadressen [email protected]. För att säkerställa att vår specialiserade avdelning tar över ditt meddelande, vänligen specificera i ämnet för mejlet: Feedback SE Prsjakt. Vi skulle uppskatta om du skickar ett e-postmeddelande med mer information om din beställning, för att lösa dessa besvär. Vi ser fram emot ditt mejl. Tack för ditt tålamod och vi önskar dig en trevlig dag. Med vänliga hälsningar, Adina, team vidaXL

Om butiken

VidaXL

VidaXL är en marknadsplats med säte i Nederländerna. Tänk på att erbjudande som listas kan komma från olika företag och att du handlar direkt från dessa företag. Läs webbplatsens egen information och egna villkor för varje erbjudande innan du handlar. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

KlarnaPayPalVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Förskottsbetalning
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.vidaXL.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: VidaXL Marketplace International BV

Organisationsnr: 74214357

Information hos allabolag.se