Vad tycker du om Svensk Kylservice?
Ett stjärna är för mycket men tyvärr finns det inget annat alternativ. Godkännde offerten i mars månad och tänkte att augusti månad är ganska realistisk ( mitt förslag ) för att installera luftvärmepump, vilket säljaren höll med men men. Kort version: I början av augusti började man med ursäkter att dom har svårt att få tag på leverantören p.g.a semester och att installationen kommer ske i september samt att dom har mycket att göra (offerten godkänd för 5 månader sedan). Efter en hel del sms ( jag vet konversationen går via sms, löjligt) och "försöket"att lösa problemet, fick jag sista smset att dom inte kan få tag på leverantören och att jag borde gå vidare med ett annat företag. Detta gjorde jag och installation kommer ske inom 3 veckor. Tack till bygghemma.se och Jakob (Butik i Mölndal) för ett jättebra mottagande och hjälp på hög nivå, vilket jag kan inte säga om svensk kylservice (liten bokstav med mening). P.S Glömde att säga att jag först fick en offert som va ganska dyr och därefter fick jag "rabatt" från svensk kylservice men ändå det visade sig att bygghemma blev billigare utan rabatt. Mvh Nedim
Varning! Grundlurad! Fick offert på en bergvärmepump 290 000 kr vilket jag accepterade och tackade sedan nej till övriga entreprenörer. Precis innan vintern och när arbetet ska genomföras får jag ett mejl - oj vi har räknat fel! Nya priset blir 580 000 kr ex moms! Och detta efter accepterat/bundet avtal! Där satt jag med en lokal med nyinstallerat vatten på 1 000 m2, utan värme veckor innan minusgrader. Det var helt enkelt ett försök av utpressning! Akta er för dessa skojare! De håller inte ett ord av det de säger. Skulle inte ens rekommendera min värsta fiende att handla här!
På installationsdagen när jag satt och väntade ringde det i telefonen strax efter 08.15. Det var säljaren som meddelade att de tvyärr hade sett fel på lagersaldot och den enhet MSZ-FH35-VEHZ som jag beställt hem fanns tyvärr inte i lager. Men jag skulle inte vara orlig för det för istället för denna så skulle jag bli gratis uppgraderad till den senaste modellen istället. Efter stund kom installatören och började. Inomhusenheten var redan uppackad på firman "för att kontrollera/titta" och när den gamla pumpen var bortmonterad och den nya inomhusdelen satt på plats så kunde jag konstatera att denna del var en del i installationen av den minsta modellen och inte alls mellanmodellen som jag beställt och trodde att jag skulle få. Jag ringde och pratade med säljaren och installationen fick avbrytas. Inomhusdelen fick sitta kvar och säljaren lovade att ringa och boka ny tid så fort som den andra utomhusdelen fanns tillgänglig. Så blev det inte. Montören ringde med 20 minuters varsel och talade om att de hade fått tag på en utomhusdel till mellanmodellen. Jag fick försöka avsluta det jag höll på med på jobbet och kasta mig hem för att ta emot. Tänk om jag haft ett jobb där det inte var lika flexibelt? På vägen hem i bilen ringde jag och pratade med Mitsubishi som inte tyckte att det var någon bra ide att kombinera inomhusdel och utomhusdel från olika modeller. Beskedet var att en sådan installation skulle absolut inte täckas av någon garanti. Så då fick jag ringa säljaren igen medan montören fortsatte att sätta ihop systemet trots att det inte var ok. Han monterade dessutom ihop systemet, såvitt jag kunde se, utan att använda någon vakuumsug. Det kändes inte förtroendeingivande alls. Jag ville att det skulle framgå av kommande faktura att Svensk Kylservice tog på sig all form av garantiärenden som skulle kunna tänkas uppkomma eftersom Mitsubishi inte tänkte göra det. Svaret blev att man därför ämnade byta kretskortet i utomhusenheten så att den skulle passa med den redan monterade inomhusenheten för att uppfylla villkoren för garanti. Jag ifrågasatte detta då det jag beställt är en MSZ-FH35-VEHZ och installationen kommer att likna väldigt mycket MSZ-LN25VG* / MUZ-LN25VG, fast utomhusdelen istället är en starkare enhet. Min fundering vara huruvida den extra kraften över huvudud taget kommer till användning med kretskortet från den mindre syskonmodellen. Därefter har jag nu fått ett besked som jag tolkar som att man kommer att ta bort alltihop och istället montera om MSZ-FH35-VEHZ. Jag har efterfrågat ersättning för att tvingats vara hemma vid tre tillfällen istället för ett, men som svar på det så fick jag fakturan med beloppet som vi var överens om från början. Jag tycker att det minsta man kunde göra är att slutföra monteringen av 35-systemet och bjuda på uppgraderingen som man en gång lovade. Hittills är jag oerhört besviken. Återstår att se hur det hela utvecklar sig. Fortsättningen är planerad till kommande onsdag.
Något av det sämsta jag stött på när det gäller kundservice. Utförde inte vad som offererats pga tidsbrist när montören kom sent. Fakturerade givetvis fullt ändå så man tvingades tjafsa. Svarar sedan inte på mail när det återstående jobbet ska utföras. Bara att inse att man blev blåst och nu bara kan hoppas på att pumpen håller för någon hjälp vid eventuellt garantiärende kan man ju glömma. Värdera er tid och säkerhet och välj en annan firma.
Byte av frånluftvärmepump. Fick jobbet utfört en vecka efter beställning. Montören var proffsig och hjälpsam. Hela installationen gjord på drygt tre timmar. Riktigt bra! Enda problemet var att komunikationen när han skulle dyka upp var lite tveksam, det löste sig dock eftter ett telefonsamtal.
Hade bäst pris när jag beställde och fick en tid snabbt, det var bra! Sen började problemen med en montör som inte kom när han skulle och när han väl var där kunde han inte göra jobbet klart. Sen lägger de på extra avgifter som de inte upplyser om. Sen är de väldigt svåra att få tag på när man vill kontakta dem. Och när de väl svarar gör de det på ett ointresserat sätt. Inte service minded alls, tyvärr. Så jag rekommenderar dem inte.
Denna firma hade lägst pris när jag beställde min pump. Gick ganska snabbt att få den monterad, ca 3v. Montören hade pumpen med sig och jobbet tog ca 3h. Det enda som jag inte är 100% nöjd med (och sänker betyget med 3stjärnor) är monteringen. I bruksanvisningen står det att vägggenomföringen ska göras med "vägghålsmuff (c) vilket verkas saknas + att isoleringen i väggenomföringen är lite fogskum längst ut och bara på ovansidan av "rörpaketet" som går till utomhusenheten. De ställen där buntband hade använts var åtdragna alldeles för hårt (isolerinen tappar mycket av sin isoleringsförmåga om den är ihoppressad) Även isoleringen runt rören vid första skarven på utsidan var otillräcklig (man kunde se kopparröret!) och till sist, ventilerna på utomhusdelen saknade isolering! Enligt bruksanvisningen: "På utomhussidan SKALL alla rör isoleras inklusive ventiler" Detta kollade jag upp med tillverkaren (Mitsubishi i Sverige) men enligt dem var det inte "nödvändigt" pga. förlusterna var försumbara enligt dem. Men varför då skriva "skall isoleras" i bruksanvisningen?!? Eftersom jag vill ha ut det mesta ur pumpen så har jag själv isolerat de ställen som saknade/var dåligt isolerade och böt ut buntbanden som var onödigt hårt dragna. Det hade varit enklare att göra det rätt från första början, vid monteringen.
Bästa servicen - anlitat dom 2 ggr. mycket proffsigt gjort bägga gångerna. Har bra priser på mitsubishi pumpar och skälig installationskostnad. Bra jobbat, hoppas ni blir kvar länge!
Rekommenderas! Smidigt att beställa på deras hemsida. Lätt att få kontakt med företaget via telefon. Installationen gick väldigt smidigt och snyggt blev det. Pumpen installerades i Ludvika. Installatören hade med sig pumpen. Ingen extra avgift för utkörning som vissa andra företag tar.
Jag kan starkt rekommendera Svensk Kylservice. De hjälpte mig att välja rätt aggregat för den yta som jag skulle värma och rekommenderade inte det dyraste. Jag köpte luftvärmepump med installation. Installerat och klart inom en vecka. Inget att klaga på och mycket bra priser!
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
www.svenskkylservice.seFullständigt firmanamn: Svensk Kylservice Göteborg AB
Organisationsnr: 556673-3472
Information hos allabolag.se