(330)
När det blir problem så är det problem. Deras kundtjänst är som att prata med en robot. Återbetalning tar för lång och det mesta tar lång tid. Köp aldrig Ikea presentkort, ska du ångra ett köp så går återbetalning inte direkt. Istället vill Ikea ta 14 dagar på sig för att återbetala. Nu sitter jag med ett Ikea presentkort som jag inte kan använda.
Läste många omdömen som var negativa om ehandel-upplevelsen på IKEA, men efter att ha handlat vid ca 10 tillfällen i år, måste jag säga att de verkligen har snäppt upp sig många steg! Kanonbra upplevelse med kundtjänsten. Fantastiskt bra pris på frakt, har vid flera tillfällen fått hemskickat till 29 kr, när det varit mindre artiklar, annars 49 kr för det som får plats i postpaket. Det är så här ett företag ska skötas, tar till sig av kritik och förbättrar. Bra IKEA!
Jag blev faktiskt förvånad över hur bra IKEA sköter sin webbutik. Inte bara skickas paketen inom rimlig tid, dock med fraktkostnad, men de kommer också snabbt fram. Totalt sett blir det pluspoäng för kundtjänsten som över chatten hjälpte mig och skickade en ny produkt trots att det tog mig en vecka att ta kontakt om att lampan levererades trasig. Här handlar jag alltid när jag behöver lite billigare smarta lampor.
Handla inte här, så fruktansvärt dåligt. Levereras skjuts upp hela tiden och kundtjänst är hemsk och bemötandet är inte bättre.
Vi gjorde en beställning med framförallt Ivar-skåp, men även en del annat mindre saker. Det var för att skåpen var på kampanj som vi valde IKEA. Vi valde också hemleverans för att det blev en lite större order. Efter ett par dagar så blev dessa skåp restade och vi blev återbetalda. Dock så fanns de fortfarande att beställa samma dag som vi blev återbetalda (men då givetvis till fullpris...). När vi kontaktade Ikea blev vi lovade att kostnaden för frakten skulle bli återbetald eftersom vi egentligen inte behövde ha resten hemlevererat när inte skåpen kom. Men eftersom IKEA påstår att man bara kan reklamera en gång per order (??? jag tror inte det är lagenligt) så fick vi rådet att avvakta så det inte skulle vara fler problem när leveransen kommit fram. När vi fått leveransen så kontaktar vi då åter Ikea för att få frakten återbetald och för att få hem skåpen till kampanjpriset. Då menar den medarbetaren att vi dels inte kan få frakten åter men att vi också måste betala ny frakt för skåpen. Det här är så bedrövligt hanterat. Det är egentligen inte alls okej att ha så fel lagersaldo när man har kampanj, men okej. Jag kan tro att det var ett misstag för att Ikea helt enkelt har noll koll på sin ehandel. Men då får man faktiskt kompensera sina kunder. Istället för att bli kompenserade så har vi nu betalt mer än vi gjord från början. Bisarrt i min värld.
Lång leveranstid och extremt dyr frakt (700:- eller mer). Du kan beställa liknande eller faktiskt bättre från te.x Amazon och få helt gratis leverans och du har det inom 1-2 veckor. Instruktionerna jag fick var jättedåliga, de började på 12 och en sida var bara en ren kopia av en annan, så helt värdelöst. Jag tycker inte man ska stödja detta förtag, de är så pass stora att de skulle kunna göra detta på ett mer proffssigt sätt.
Allt bra när man beställer på hemsidan! Lite svårare att fixa rätt tid men det värsta att det fattas flera produkter på två leveranser och all irritation jaga chatten med mera! Senaste vid covid blåstes en leverans på över 50 000 dem kunde inte leverera
Riktigt usel leveranstid, fast man betalar för dyr leverans. Ordern varken behandlad eller packad en vecka efter att den är lagd och betald. Tredje gången gillt, det verkar vara så här det fungerar med deras frakt, oavsett hemfrakt eller ombudsfrakt. Dålig kvalitet på det mesta.
Det är IKEA. Så inga problem, Öppet köp i 365 dagar
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Fullständigt firmanamn: IKEA Svenska Försäljnings Aktiebolag
Organisationsnr: 556074-7569
Information hos allabolag.se