Vad tycker du om mobileZtore.se?
Beställde 19 oktober en spelare som fanns "I lager" . 7 november har den fortfarande inte skickats och företaget svarar inte på mejl.
Var lite orolig pga tidigare omdömen, men de var de enda med ett vettigt pris på Fiio E10K. Det gick blixtsnabbt och varan var väl paketerad.
Handla aldrig av detta lurendrejare till företag! Skickade tillbaka min trasiga Fiio q5s. Efter ca 1.5 månad började jag skriva Mail. Då ville jag veta vad händer med mitt ärende? Noll svar tillbaka. Tiden gick, fler Mail skickades utan resultat. Då skrev jag ett nytt Mail då jag meddelade att jag tänkte blanda In allmänna reklamationsnämnden. Då svarar de att jag inte är bortglömd och de ”jobbar” på ärendet. Noll svar på vad som händer med min reklamation. Ca en månad till går, inget händer. Fler Mail skickades inga svar tillbaka. Då hotade jag med polisanmäla Mobileztore. Om jag inte får en NY Fiio q5s eller de svara på mina frågor. Dagen efter skickar de tillbaka min trasiga Fiio q5s utan lagat den. Ingen förklaring vad som gjorts eller inte gjorts. Jag vill varna alla för detta oseriösa företag!
Beställde första gången med Swish-betalning fick aldrig varan inget svar från kundtjänst. Beställde igen med postförskott inget skickat 10 dagar in så länge.
Leverans dagen efter. Superbra!
Upplever att det tar otroligt lång tid för dem att skicka varorna, på sidan står det följande: SNABBA LEVERANSER: BESTÄLL INNAN KL 16.00 OCH SÅ SKICKAR VI ORDERN SAMMA DAG (SE KÖPVILKOR) - detta har aldrig stämt de gånger jag försökt beställa lagervaror hos dem tyvärr...
Upplevde inte att de är trevliga och kundorienterade. Allt tar världens tid för dem. Mitt garantifall hanterads i två månader hos dem.
Beställde ett par IEMs och det tog några dagar för dem att skickas men allt verkar bra.
Uppdaterad recension: + Rekonditionerad fiio A5 ser ut som ny, komplett med alla tillbehör och fungerar bra + Priset - Tog 15 dagar från beställning till att varan skickades. - Kundsupporten var trevlig och svarade först snabbt men sen inte alls. Var ganska vag
Tillägg 20200129: Ibland supersnabba på att svara i mail och ordna med specialbeställningar. Ibland hanteras inte beställning på flera dagar trotts att det står ”beställ innan 16:00 så skickar vi samma dag”. Vilket stämmer ibland. Ibland inte på långa vägar. Och de gånger varan inte skickas så får man inte heller svar på mail. Är precis som att företaget går på semester ibland, utan att informera kunden om detta. Jag skulle inte vara orolig för att handla hos mobileztore, men räkna med någon form av strul eller lång vänta . Bonus om allt funkar som det ska. Bra produkter och snabb leverans. Om någonting strular eller om du vill göra en retur så tar det lång tid att få svar på Mail. Jag gjorde flera beställningar i kort (3st) följd då jag inte var nöjd med produkterna utan valde att gå upp i prisnivå jämfört med första beställningen. Till slut ansåg jag att inte heller den dyrare produkten var värd pengarna utan såg mig om efter annat. Behöll dock en produkt som jag tyckte var bra (Fiio BTR1K). Efter att jag kontaktat butiken för att göra retur så är det visserligen inga problem att returnera produkterna. Men. Paketet ligger hos ombud i två veckor. Jag får påminna butiken om att hämta ut paketet så det inte returneras. De hämtar till slut ut paketet på sista möjliga dagen. De justerar sedan fakturan, men fakturerar fortfarande för frakt - aldrig varit med om att en butik tar betalt för frakt vid retur. Att man som kund får betala returfrakten är vanligt, men inte att man, vid retur, även betalar den initiala frakten. Mobileztore - jobba lite på kundtjänst och kundvård.
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Fullständigt firmanamn: uZtore AB
Organisationsnr: 556835-6751