Prisjakt
Black Week – se reans bästa deals
Annons
Telenor Sverige Aktiebolag
  • Världens sjunde största
  • mobiloperatör. Ledande
  • leverantör av TV-tjänster.
1.6Dålig
9 omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
G
Gullan
2 omdömen
Usel6 månader sedan

Telenor borde verkligen lära sig lite om kundservice. Fick SMS att de ska ringa mig, men när jag svarar efter bara 2 signaler lägger de på! Hell will freeze over, before I will call them back! Dessutom har de höjt mån avg drygt 10%, men täckningen har blivit sämre. Nä, det blev byte av operatör fortare än kvickt! Kommer aldrig att teckna avtal m Telenor igen eller rekommendera dem till någon annan.

L
Usel6 månader sedan

Varning! Varning: Upplevelse med Stjärnafyrkant och Telenor Vi stötte nyligen på en riktigt knepig situation med vårt företagsabonnemang som vi tecknade via Stjärnafyrkant, en av Telenors återförsäljare. Allt började när en säljare från Stjärnafyrkant ringde upp och pitchade ett företagsabonnemang. De sa att det inte fanns några bindningstider och att vi kunde flytta våra fem nummer fritt under avtalstiden på 36 månader. Enda kravet var att behålla en liten tjänst hos Telenor, typ en växel för 49 kr i månaden. Men när vi dubbelkollade med Telenor direkt, fick vi höra en helt annan historia. De pratade om en minimidebitering som motsvarade fem mobilabonnemang under hela avtalsperioden. Det lät ju inte alls som det vi blivit lovade! Så vi ringde tillbaka till vår säljare på Stjärnafyrkant, som stod fast vid sitt påstående och till och med bekräftade det i ett mejl. Vi nappade och skrev på avtalet. Men grejen är den att innan vi skulle portera numren, ville vi få en sista bekräftelse från Stjärnafyrkants kundservice. Och gissa vad? Radiotystnad. Vi skickade flera mejl samt ringt upp dem, men inget svar. Telenor var inte till mycket hjälp heller; de pekade bara tillbaka på Stjärnafyrkant. Nu sitter vi fast i detta twilight zone-scenario. Telenor skyller på Stjärnafyrkant, och Stjärnafyrkant är som uppslukade av jorden. Vi har lagt ner massor av tid och energi på det här och känner oss helt enkelt lurade. Så här är en heads-up: var försiktiga med erbjudanden från både Stjärnafyrkant och Telenor. Det verkar som att de inte har några problem med att ge felaktig info och sedan bara rycka på axlarna. Dubbelkolla alltid allt och se till att få allt viktigt skriftligt. Och om du känner dig osäker – fråga, fråga och fråga igen. Du vill inte hamna i samma sits som oss. Uppdatering! Telenor har börjat fakturera oss, vi bestrider men de fortsätter, de kan inte ens visa upp ett avtal som styrker deras fakturering och har nu slutat svara på våra e-mejl och telefonsamtal. Hur kan de få fortsätta såhär?

A
Anna
2 omdömen
Usel6 månader sedan

Mycket oseriöst företag. Telefonförsäljaren från Telenor ljög och sa att mitt nuvarande avtal med annan leverantör innehöll oförmånliga villkor som det inte alls innehåller, i syfte att få mig att byta till Telenor. Innan det hade jag en neutral syn på Telenor och nu kommer jag aldrig byta till dem, samt avråda folk jag känner från att använda dem.

O
Utmärkt6 månader sedan

Oscar. Tack. Du va otroligt hjälpsam. iPhone 15 plus. Du löste allt. Tack ännu en gång.

S
Usel7 månader sedan

Fruktansvärt. Sämsta jag någonsin upplevt. Sålt abonnemang med tjänster som inte fungerar.

U
Urban Sahlin
1 omdöme
Usel8 månader sedan

Lätt att teckna avtal… Sedan börjar girigheten direkt. Avgifter, oskäliga bindningstider, diverse tillägg toppat med ännu mer avgifter. Kundtjänsten är vänliga och förhandlingsvilliga. De verka känna visst medlidande. De vet att kunderna lever i ett hav av fallgropar. Läskigt att de satt girigheten i system.

F
Fredrik
1 omdöme
Usel10 månader sedan

Varför måste man ens markera en stjärna? Sågar Telenor helt och kommer att byta till Telia så snart avtalet går ut. De upplyser inte om stora ändringar i avtalen när man skriver om dem. Tyvärr hinner jag inte läsa igenom 150 sidor i affären. Det som dock är det värsta är att man inte ens kan byta huvudnummer så min dotter får bedragare, telefonförsäljare m fl på tråden under lektionstid. Helt värdelöst företag, uråldrigt system och personal som borde utbildas i kundvård.

T
Usel10 månader sedan

Icke pålitlig bolag. Kundservicen är okunnigt och värst av allt dryg och otrevligt. ALDRIG MER TELENOR

K
Ken1Gnesta
3 omdömen
UselRedigerades ett år sedan

Lovar en felfri bredbands övergång.. Får sms det är framflyttat men dom kan koppla in sig på befintlig utrustning vilket dom misslyckas med så här är man dag 13 utan internet....... Och att ringa er hjälpte inte alls. 5h i tele mellan olika avdelningar tills den avdelningen man var i kontakt med först stänger som man vart tillbaka kopplad till.. Ni är sämst i klassen.

Gästanvändare
UselRedigerades ett år sedan

Telenor säljer tjänster som inte fungerar och får inga konsekvenser för det. Kundtjänsten gömmer sig bakom sina manus vid reklamationsärenden. Jag kommer aldrig att göra affärer med dem igen och jag rekommenderar att ni håller er långt borta från dem.

Om butiken

Telenor Sverige Aktiebolag

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.telenor.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Telenor Sverige Aktiebolag

Organisationsnr: 556421-0309

Information hos allabolag.se