(6)
Obefintlig kundtjänst, ingen telefon eller mailadress. Köp inte något från detta företag!
Sämsta företaget! STOR VARNING. KÖP INTE från Evobike. Fick trasig lådcykel och precis som många här skriver så är supporten obefintlig. Bara mail och det tar ca en vecka mellan mailen. Ointresserade av kunden när de fått sina pengar. Jag står nu med helt ny men trasig cykel som kostat mig drygt 30 000 kr. Ingen verkstad här kan reparera den heller. KÖP INTE FRÅN EVOBIKE!
Usel support. Fick fel cykel (flera delar saknades också). Två veckor senare inga försök att ge mig möjlighet att returnera den. Tydligen känt att deras support inte funkar
Försökte nå kundtjänst i 5 veckor pga min cykel inte fungerar som de ska. Fått 2 svar, som är totalt ohjälpsamma och de är helt fel inte. Känns som de försökte dra ut på tiden så att garantin skulle gå ut. Fyfan vad irriterad jag är på dem, samt att det inte går att ringa dem? Helt värdelöst när de inte ens svarar på mail.
Obefintlig service och kundtjänst, långa leveranstider
Tldr dålig kommunikation fr Evo bike. Lådcykelns bromsar inte anpassade för kuperad terräng. Får se hur det slutar. Köpte för ett drygt år sedan en EVO cargo bike pro och var till en början väldigt nöjd med den. Men vi bor i ett kuperat område och efter en del justerande och spännande av bromsvajrar gick det inte mer på egen hand (ev min inkompetens). Så jag tog den till verkstaden som i stort dömde ut de billiga bromsvajrarna då höljet som ska hålla emot vid bromsning var för mjukt/dåligt. De kunde inte göra mer än att justera lite och rekommendera byte av antingen vajrar eller ännu hellre till hydrauliskt bromssystem som bättre klarar backar. De poängterade att varken bromsklossar eller skivor var speciellt slitna. Så problemet var annat. Efter kontakt med EVObike i våras (det är på sommaren vi tänkt använda cykeln som mest) skulle jag få nya bromsvajrar skickade för att klara sommaren och sedan i augusti på deras bekostnad få byta till hydrauliska bromsar. Pga leveransproblem. Jag accepterade och har efter en hel sommar och ett par påminnelsemejl t EVO väntat på vajrarna och inte kunnat använda cykeln. När nästan hela augusti gått mejlade jag igen med frågan hur det går. Svaret blev att deras ingenjörer tagit fram ett fantastiskt uppdaterat vajerbromssystem som jag kunde få istället. Med garantin om att samma problem inte skulle uppstå med detta. Jag accepterade under förutsättning att om jag inte kunde byta själv kunna kontakta verkstad på deras bekostnad. Att de stod för sin garanti om liknande problem skulle uppstå samt lite mer ingående info om vad de ändrat för att kunna ge denna garanti. Inget svar från EVO men fått ett autogenererat mejl att de skickat ett paket till mig. Ett alternativerbjudande i våras var att jag kunde få ångra köpet om jag emballerade cykeln för upphämtning. Men vem har kvar ett emballage till en lådcykel? Vem har plats för det?! Ska bli spännande att se hur det här slutar. Är just nu mindre nöjd. Mitt mål är att kunna använda cykeln utan att riskera mina barns liv. Så håller inte dessa bromsar måttet lär de få hämta cykeln. Edit 211006 Instruktionerna till bromssystem var minst sagt bristfälliga för en amatör. Så jag fick lämna in cykeln till verkstad för bytet. Evobike accepterade att ta den kostnaden utan knussel. Men sen stötte vi på patrull igen. Enl verkstan hade evobike skickat fel saker. Som inte passade denna cykel. Något som kunde lösts via ett kort telefonsamtal mellan evobike och verkstan. Men nejdå. Evobike sköter allt via mejl med en fördröjning på 3-7 dagar per svar. Såååå. Fortfarande utan cykeln. Kommer att uppdatera recensionen vad det lider.
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Fullständigt firmanamn: Nordbutiker i Sverige AB
Organisationsnr: 556908-9385
Information hos allabolag.se