(7)
Beställt och betalat lampa som jag sedan inte fick bekräftelsemejl på. De svarar sedan inte på mejl eller telefon. Knappt två veckor sedan beställning gjordes hade jag fortfarande inte fått bekräftelse eller produkt. De var också väldigt långsamma (flera dagar) på att svara i telefon/mejl. Till slut har de erkänt ordern och jag räknar nu med att få den.
Beställde en belysningskena på 2 meter (GB 2200-3) från denna butik, med tillhörande ändavslut. Lite osäker på hur de skulle lösa leveransen av en längre vara, men det gjorde de ju galant! + Fri frakt + Snabb leverans + Väl emballerad och helt oskadd vara + Rätt vara, motsvarade förväntningar + Lägsta pris efter prisjämförelse + En karamell :-) Är helnöjd, tack!
Jag drabbades dessvärre av nästan samma problem som användaren Stefaan skriver om i ett tidigare omdöme. 2022-12-14 lade jag en order på en produkt som, enligt lagersaldot, fanns på lager. 2022-12-19 fick jag följande SMS från butiken: "Hej, Tyvärr var det fel på vårt lagersaldo så vi behöver avbryta din order på Elflugan hos oss. Med vänlig hälsning Lina Sävedalens Belysning" Jag tycker att SMS:et kunde ha formulerats annorlunda. Som kund önskar jag att butiken hade bett om ursäkt för missen och erbjudit en mer personlig service, exempelvis ett telefonsamtal. Vidare hade jag önskat ett mer lösningsorienterat bemötande. Jag hade förslagsvis kunnat bli erbjuden en ersättningsprodukt eller att vänta tills produkten åter finns på lager. Jag är naturligtvis fullt medveten om att det kan bli fel, att lagersaldot på en hemsida inte alltid stämmer överens med verkligheten. Ska det dock behöva ta så många dagar att upptäcka sådana misstag? Det bör nämnas att butiken bl.a. skickade ut nyhetsbrev under tiden mellan orderläggandet och ovannämnda SMS. Detta ger mig en känsla av att man väljer att lägga tid på att locka fler kunder, men inte på att ta hand om sina befintliga kunder som redan har betalat för sin/sina vara/varor. Jag ringde Lina kort efter att jag fick SMS:et för att försöka hitta en lösning. Jag erbjöds inte någon form av kompensation, vilket jag tycker är trist, särskilt med tanke på att jag har handlat för över 10 000 kr på Sävedalens Belysning. Exempelvis hade hon kunnat erbjuda lampan i en annan färg som fanns på lager eller fråga om jag vill vänta tills produkten åter finns på lager. Jag förslog därför dessa alternativ på eget initiativ, men Lina sa dessvärre blankt nej till dem. Till en början sa hon att hon har en icke-limiterad färg på lager, men när jag frågade om hon istället kan skicka den, sa hon plötsligt att det endast finns en limiterad (röd) kvar på lager, och att hon inte vill släppa den till samma pris som den svarta jag hade beställt.
Köper produkt enligt konstens alla regler samt att produkten fanns i lager. Butiken hör inte av sig kring ordern på mer än 1 vecka så jag hör av mig och frågar kring status på beställningen. Jag får då reda på att jag inte kommer få min produkt jag köpt under en utförsäljningen för att "det bara gällde varor i lager". Som kund har jag gjort allt jag ska rätt, krånglar saker till sig för er så får ni lösa det. Kasst helt enkelt.
Vädligt nöjd med servicen, hade en smidig och enkel korrespondens med butiken och jag upplevde medarbetaren kunnig. Snabb leverans!
Trevlig butik, bra bemötande 👍
Toppenbra hemsida och riktigt bra service. Rekommenderas starkt!
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.
Fullständigt firmanamn: Sävedalens Belysning AB
Organisationsnr: 556967-9268