(16)
Produkterna har jag inte mottagit men denna recension är om leverans. Jag beställde söndag kväll och har nu på lördag ännu inte fått varorna till Sthlm. De anger leveranstid 1-3 dagar. Jag mejlade deras kundtjänst efter två dagar och de sa att de skulle skicka nästföljande dag. Ändå dröjde det fyra dagar innan Schenker mottog paketet. Att det skall ta över en vecka att få produkter som finns på lager är kasst för en webbutik nuförtiden speciellt när de från kundtjänst säger att de ska skicka efter tre dagar.
Vi beklagar fick jag som svar… Min upplevelse, ganska ojämn kvalitet på produkterna. Vid senaste inköp blev det bl.a. ett kilo torkad papaya. Produkten såg bra ut genom plasten. När vi började äta papayan några veckor senare så var den helt vita, hade sockrat sig. Smakade lite papaya och mycket socker. Det var flera månader kvar till bäst-före-datumet. Jag försökte reklamera men fick till svart att om jag läser det finstilta så har jag 14 dagar från leverans att reklamera varan. Jag försökte argumentera att papayan under dom första 14 dagarna var felfria och att felet uppstod efter och att bäst-före-datum inte hade passerat. Dom svarade aldrig på mitt andra mejl. Dålig kundupplevelse…det var sista gången jag handlar hos dem.
Långsamma leveransen med avsaknad vara och ej befintliga kundsupport. Undvik om möjlig, ska kontakta kreditkortsföretaget för reklamationen.
Har köpt olika sorters nötter vid flera tillfällen de senaste åren och det har alltid gått bra. De är normalt dyra men har ofta rea.
Fick mögliga valnötter, butiken vill inte ersätta oss. Vår dotter köpte samma, mögliga de med. Skitbutik.
Sämst kundtjänst. Mycket dålig kvalitet på många varor. Vägrar reklamationer. Har ökat priserna rejält på sistone. Ska ni handla, akta er........
Katastrof. Köpte eteriska oljor, två två små behållare, á 30ml. Med nedsatt pris tror jag betalade ca 150kr styck. Oljorna var dåliga, koncentrationen var svag - alltså utspädda med vanlig olja. Jag har köpt eteriska oljor från andra leverantörer som varit betydligt starkare i doften - trots samma typ av dofter (lavendel osv.) Jag påpekade detta för kundtjänst, jag ville göra en reklamation. Fick svar att de ville ha batchnummer mm. Jag svarade att jag ska återkomma med detta. Sen fick jag svar att reklamationen inte gick igenom för att det inte är fel på produkterna. Och detta svar fick jag innan jag han svara med de uppgifter de behöver för att göra en reklamation! Snacka om att få en spottloska i ansiktet. Produkter som för dem kostar 25 kronor i inköp, och nu vill de förlora en kund och få dåligt omdöme - snacka om att skjuta sig själv i foten.
Har blivit svindyrt på bara några månader. Har de bytt ägare?
Deras kundservice är verkligen dålig. Det tar lång tid att få svar och de har verkligen ingen servicekänsla alls. De flesta andra företag vill vara tillmötesgående och trevliga - inte Rawfoodshop. De vill att kunden ska göra allt jobb. Fick t ex fel vara i min beställning. Lätt åtgärdat kan man tycka, dvs att de skickar den rätta varan eller att man får pengarna tillbaka. Nej, så jobbar man inte här. De ville att jag skulle lägga en ny beställning och då kontakta dom i samband med detta. Helt befängt. Har även ställt frågor om deras produkter som jag fortfarande väntar svar på. 1 år senare. Svarar man inte har man något att dölja, är min erfarenhet. Jag tror inte Rawfoodshop är ett företag man skall köpa från om man vill veta att produkterna verkligen är av hög kvalitet, jag tror man tar genvägar då man uppenbarligen inte vill vara transparent. Dessutom tar man 300kr för outhämtat paket vilket är mer än något annat företag .
Tyvärr har kvalitèn gått ner något enormt på örter över vinterhalvåret 2021/2022. Vid felanmälan så skulle jag få skicka tillbaka men väntar efter antal månader fortfarande på att få göra detta
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
Fullständigt firmanamn: Recorganic Market Sweden AB
Organisationsnr: 556857-3165