(27)
Ingen möjlighet att välja leveranssätt. Sker bara med UPS hem till dörren. Går inte att välja tid på dagen vilket innebär att man måste ta ledigt från jobbet för att ta emot paketet. Kommer aldrig att välja detta företag igen om de inte ändrar transportfirma.
Purchased a Digital Video Editing Software, never delivered and after one month they have not refunded me. I sent their terrible customer service multiple emails. Its shameful and I will escalate to EU customer protection to get my money back.
Beställde en tab m11 på lenovo.se. Prismässigt bra vid kampanjer MEN leveransen från detta företag är under all kritik. Leveransinfon på beställningen är motstridig. På beställningssidan säger de 2v men när de bekräftar ordern är den 4v. Sen använder de sig av UPS för leverans. Värdelöst för privatpersoner och de har inte alternativ. Undvik detta bolag Lenovo och UPS. Jag hade bara trassel
Allt fungerade utmärkt! Ett väldigt bra pris på monitorn, bara några dagars leveranstid under veckan före jul och skärmen hade inga defekter. Jag upplevde inga problem med hemsidan.
Katastrof. Får mail om att varan är försenad utan uppskattning på ny leveranstid. Mail besvaras inte, telefon på engelska utan svar (stått i kö två gånger), chatten gällande dessa ärenden har varit stängd i dagar. Skärpning!
Den mest usla hemsida som går att tänka sig. Blev efter köpet faktiskt orolig att jag gått på en bluff. Informationen om ordrar är under all kritik. Exempelvis betyder orderstatus 'levererad' inte att den levererats till dig utan till transportören. Bara en jävla röra av saknad och missledande information. Sen är det hemleverans med UPS som gäller. Av alla transportföretag är detta det sämsta. Fullständigt opålitliga vad gäller leveranstider. Hade jag vetat att det var denna leverans som gällde hade jag köpt på annat ställe.
En riktigt usel hemsida. Troligtvis den sämsta hemsidan jag besökt på länge. Både konsument sidan och företagssidan (deras "Pro" sida) är hopplöst långsamma och deras olika filtreringsfunktioner för att hitta en intressant produkt är så dåliga att de inte går att använda. Det enda som är bra är deras kampanjer och kanske även supporten (även om de inte går att lita på fullt ut tyvärr... läs längre ner), när man väl får tag på dem men de är å andra sidan nästan omöjligt. Eftersom deras pris var bra på just den laptop och skärm som jag ville ha så gjorde jag dock ett köp tillslut. Får se om de är bättre när de kommer till den fysiska leveransen.... Min interaktion med Lenvov.se var i juni 2023. Hoppas att de gör en uppdatering snart. Annars så var det nog sista gången jag köpte direkt från dem. Kan även tillägga att jag nästan blev "lurad" av en av deras säljare. Han skickade ett mejl med en offert till mig som skulle vara med bra rabatt. Det visade sig dock att det var bättre att beställa produkterna var för sig för att få tillgång till den bästa rabatten för varje produkt. Detta pga. att de hade en massa olika rabattkoder som inte gick att använda för en och samma order. Så det slutade med att jag fick skapa olika orders för att få tillgång till den bästa rabatten för varje produkt. Sparade flera tusenlappar tillslut men det hade ju varit smidigare om det räckt med att skapa en order. Dessutom hade jag uppskattat om deras säljare uppmärksammat mig på att jag kunde få en större rabatt genom att göra på "mitt sätt". Istället föranledde han mig att tro att han gav mig den bästa rabatten från början...
Bra priser när de har kampanj, leveranstid är oftast runt 2-3 arbetsdagar. Väldigt bra på platsen garanti, även på vissa icke-Thinkpads. För folk som gnäller om supporten för Thinkpads, ring rätt nummer så får ni svar från svensktalande support. Datorerna levereras heller inte från Kina direkt och det tillkommer inte tullavgifter när ni beställer från svenska webbutiken... Har ringt dem flera gånger både privat och via företaget, fungerar minst lika bra som Dell/HP business support.
Beställde en ny Thinkpad på lenovol.se och den startade tyvärr inte från dag nr. 1, helt enkelt en defekt vara. Varan skickades från Kina via UPS, dvs. några veckor fördröjning, den typiska och sämsta kombination på marknaden. Därtill, tillkom en importskatt och tullavgift på drygt 1900 sek vid hemleverans, och det gick inte att andra leveransdatumet. Kundtjänst talar enbart Engelska med Indiska dialekt. Kontaktade kreditkorts utgivare för en kortreklamation då betalning hade skett med kreditkort. Nej, jag rekommendera inte!
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
www.lenovo.comFullständigt firmanamn: Lenovo (Sweden) AB
Organisationsnr: 556674-7555
Information hos allabolag.se