Prisjakt
Black Week – se reans bästa deals
Annons
  • NetGiganten

  • se

Bli först med att skriva ett omdöme!

Vad tycker du om NetGiganten?

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
Gästanvändare
UselRedigerades 15 år sedan

Beställde en netbook MSI Wind U123 till ett förmånligt pris. Varan skulle finnas i lager enligt hemsidan. Men ingen vara skickades. Försökte kontakta företaget utan framgång, de svarar helt enkelt inte i telefon eller på mail. Efter 3v hävdes köpet. Har aldrig fått nåt svar ifrån företaget.

Gästanvändare
UselRedigerades 15 år sedan

Jaa vad ska man säga..kan bara hålla med Lilja91 och Pusher. Jag beställde ett grafikkort och en processor,visst det tog ju sin tid innan man fick sakerna.Processorn funkar utmärkt men grafikkortet var det något fel på,så jag fick skicka tillbaks det.Jaa inte så konstigt med det,men när man fick vänta 3v innan de skickade ett nytt så börjar man fundera.Jaha sen när jag äntligen fick ett nytt ja då visade de sig att de hade skickat fel grafikkort!skulle ha ett med 1792MB men fick 896MB istället ahhh helvete tänkte jag nu är det bara och vänta 3v till då.Men jag skickade och sa ifrån kortet,sen dess har jag inte hört någonting från de??? Och inte nog med de jag tog på avbetalning ochså så nu ska jag betala ett kort som kostade 3000:- som jag inte har??? Om de nu är så jävla upptagna att de inte kan svara till sina kunder så kan man ju undra om det är bara 1 person som jobbar där.Nej FYY FAAN!!!

L
Liljan91
12 omdömen
UselRedigerades 15 år sedan

Tyvärr måste jag göra detta eftersom det verkar vara det ända sättet att komma i kontakt med företaget. Har nu väntat i 3 jävla veckor på att deras kundsupport ska svara på mina två mail. Drabbades av en krashad hårddisk och eftersom datorn inhandlades för ett halvår sedan var det ett enkelt garantiärende det handlade om. Men nu börjar jag bli riktigt förbannad på att INGENTING händer. Ingen svarar på varken telefon eller mail men eftersom ni bemödat er med att svara på de två negativa omdömena nedanför mig hoppas jag att ni gör detsamma för mig och förklarar vad jag ska göra. Jag har alltså en trasig hårddisk som följde med i er Gamer dator för 6000 spänn. Den inhandlades i maj och jag undrar om man vågar skicka in den till er eller finns risken att ni kommer ignorera den på samma sätt som ni ignorerar era kunder? Har väntat länge med att ge er ett negativt betyg eftersom jag inte haft några problem med er innan. Har köpt två datorer av er och båda har levererats utan problem och dessutom har ni grymt låga priser vilket är riktigt bra. Men tyvärr verkar er kundservice ha tagit semester på obestämd tid vilket gör mig lite orolig. Ser fram emot ett snabbt svar på detta.

x
xJom
39 omdömen
UtmärktRedigerades 15 år sedan

Beställde 2 st MSI Wind U123 till mycket konkurrenskraftigt pris. Kom på 2 dagar. Klockrent. Väl förpackade var de också.

Gästanvändare
UselRedigerades 15 år sedan

NOLL-SUPPORT Köpte nätagg av detta företag. Skickade tillbaka detta pga fabrikationsfel, och fick ett nytt.(helt i sin ordning) Tyvärr var detta nätagg också kass varvid jag återigen tog kontakt med deras support. Tyvärr svarar ingen på varken mail eller telefon och detta har jag också kunnat läsa om på andra omdömmessidor. Jag har försökt att ringa dem i en månadstid utan resultat. Jag har väntat in i det sista med att skriva ett negativt inlägg om detta företag men jag känner mig riktigt lurad på 1300 kr + alla fraktkostnader som jag själv fått betala.

NetGiganten svarar:
Hej Pusher Det går inte fortare för att man ringer och skickar mail till oss ett flertal gånger, vi är tillräckligt stressade redan som det är nu. Ett RMA ärende brukar ta 1-2 veckor hos oss men du fick oturen att få tillbaks ett nätaggregat som där var fabriksfel på, därav att det har tagit längre tid än normalt. Sen pengarna du har lagt ut på fraktkostnaden har du rätt att få tillbaks, inget snack om den saken. Med vänliga hälsningar NetGiganten.se
e
ekansandin
8 omdömen
UselRedigerades 15 år sedan

VARNING! Det kanske har gått bra för vissa att få sina varor, men för mig och min flickvän har det vart ett helvette. Beställde en bärbar dator för fyra veckor sedan, har inte fått den än. Hur mycket vi än mailar och ringer så är det aldrig någon som svarar. Jag har aldrig varit med om något värre. Solklar etta.

NetGiganten svarar:
Hej ekansandin! När man beställer en beställningsvara så kan det tyvärr förekomma förseningar, i detta fall tog det längre tid än beräknat vilket är beklagligt. Men vi tar givetvis till oss kritiken och gör hela tiden förbättringar så att inte detta ska kunna upprepas. Vi är även medvetna om att det har varit svårt att få kontakt med vår kundtjänst, då vi den senaste tiden har haft väldigt hög arbetsbelastning. Med vänliga hälsningar NetGiganten.se
Gästanvändare
UtmärktRedigerades 16 år sedan

Beställde en netbook för några veckor sedan. Skulle ta mellan 1-4 dagar att få den levererad. Dessvärre hade DHL lyckats slarva bort mitt paket så den första veckan gick. Kontaktade DHL varje dag nästkommande vecka och fick till en början svaret att den var på G, sen medgav dem att den måste ha kommit bort och att det skulle ta 30 dagar innan deras reklamation skulle kopplas in. Inte just det svaret man önskar få när man desperat behöver ny dator efter att gammeln pajat. Kontaktade Netgiganten och de skulle omgående skicka ut en ny, trots att det va DHL som sjabblat. Snacka om servicekänsla, tackar så mycket!

v
valeriki
15 omdömen
UtmärktRedigerades 16 år sedan

Allt gick snabbt och smidigt. Man får även betala mot faktura, mycket bra för en privat person, då hinner man att kolla varan innan betalningen.

D
Daher
7 omdömen
UtmärktRedigerades 16 år sedan

Hade gjort fel på en beställning. Ringde och det åtgärdades omdelbart. Mycke bra service trevlig och hjälpsam personal.

Gästanvändare
UtmärktRedigerades 17 år sedan

Grymt snabb emailrespons och leverans. Beställde runt 12 på måndagen och hade paketet på tisdagen. Kommer att handla från denna butik igen.

Om butiken

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Netgiganten in Sweden AB

Organisationsnr: 556753-1388