(163)
Hemskt företag. Gått över en vecka utan någon som helst info kring min leverans. Försökt nå företaget utan framgång. Avråder starkt
Bought a b-stock guitar + gigbag. Ad said manual and allen key was missing, nothing else. When arrived gigbag was not included? On complaint of incomplete order I recieved a rude response; "You want to return..." Bax Music is not a serious player, instead of taking responsibility for their own mistakes, they blame the customer! Lousy!
Absolut aldrig handlar jag nåt mer av detta blåsningsföretag. Lika idiotiskt som att köpa en iphone på blocket o swisha pengar först.
They sent my order to a wrong address and when i try to contact them via phone, they were not reachable. I've sent an email to them, they didn't respond also.
Köpte en Fazley Midas LP med P90s. Började med försening i leverans. När väl gitarren levererades upptäckte jag att pokerchip var defekt. Mikrofonerna bara tjuter med minsta gain och volymratten måste rullas tillbaka rejält för att tjuter ska försvinna men då tappas i princip all top-end också. Värdelösa mikrofoner. Pottarna har släppt och skramlar omkring inne i gitarren, en shaft till en pott åkte ur potten när jag skulle byta rattar. Synd med dessa defekter på en annars mycket fin gitarr. Har kontaktat kundtjänst flera gånger men har inte fått svar. Aldrig mer bax shop.
Allt perfekt. Grymt bra produkt till ett bra pris. Supernöjd. Rekommenderar.
Mycket nöjd med mitt köp!
Bra produkter, bra beskrivning av varan och snabb leverans (tre dagar efter beställningen). Gitarren från B-stock var dessutom i bättre skick än vad som beskrivits. Supernöjd.
Talade med kundtjänst den 25 maj, innan orden lades, fick utlovad leveranstid 30maj slutade med 11 dagar utan kompensation, mer än den dubbla tiden, bara ett....ursäkta, samt att paketet var skadat vid leverans. Detta var ett test från min sida: beställningen som lades, va bara förstärkare som behövdes innan den kommande helgen 3dagar efter utlovad leverans. Vi har ytterligare beställning att lägga på 40k. Jag bad om en rabattkod som kompensation om jag skulle fortsätta köpa av dem, 14mejl fram och tillbaks då dem inte ville ge ut någon kod. Dem bad att jag skulle lägga ordern så skulle dem räkna på vad dem kunde göra och dra av det, jag valde att skicka en lista via mejl på grejer för 17k, dem återkom med att jag kunde få 200kr avdrag 🙈🙃‼️⁉️ typ sådär 1.2% haha löjligt. Hade dem erbjudit att återbetala 5% på första ordern så hade där åtminstone funnits lite vett i deras behålla kunder strategi, & skulle jag fortsätta va kund hos dem så kunde dem likaså erbjudit en kod på minst 5, 6 el upp till 10% men nej, 1.2% skrattretande.
I can't say how my experience with Bax music was. What I ordered has not yet arrived. When I ordered goods on June 1, I was promised delivery on June 5 according to Bax's website when the goods were in stock. Today is Friday, June 9 and it says that my goods are on their way, and it has been like that for three days now. I have also emailed the Bax help center but they don't seem interested in answering. Unfortunately for Bax, there seem to be major shortcomings in the logistics from DHL, which is their carrier, and it is incredibly sad and sad that DHL affects Bax so incredibly negatively. The store itself is probably good with good prices, but what good is it when the goods you ordered don't arrive. I'm considering canceling my purchase and if nothing happens over the weekend, I'll do it Monday. I should have had the equipment at a job on Wednesday, but the goods probably haven't arrived then either with these lousy logistics. So so far my experience with Bax music is a big disappointment unfortunately.
Butiken finns i Storbritannien. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Fullständigt firmanamn: Bax-shop.nl B.V.
Organisationsnr: 50943642