Prisjakt
Rigtig Kaffe
  • Snabb leverans
  • Egen butik och lager
  • Stort utbud

Bli först med att skriva ett omdöme!

Vad tycker du om Rigtig Kaffe?

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
g
Utmärktett år sedan

Snabb och bra kundservice! Bra utbud! Hyfsade priser.

Gästanvändare
Usel2 år sedan

Drygt tre månader senare är problemet fortfarande inte löst Den 14 oktober 2021 åberopade jag ett garantiärende för en Ascaso Dream PID som jag köpt 6 juni. Problemet var att ångtrycket i funktionen för att skumma mjölk dog ut efter ett par sekunders ångande. Den 6 februari 2022 är ärendet fortfarande inte löst. Nedan kommer en beskrivning av hur Rigtig Kaffe har hanterat ärendet. Den 15 oktober ville de ha en video på problemet, vilket de fick. Jag fick ingen respons så den 19 sände jag ett mail där jag undrade vad som händer. Jag fick till svar att de behöver få in maskinen och att de hade skickat en fraktsedel. Jag hade inte fått den så jag svarade samma dag. Jag fick ingen respons så jag mailade igen den 22 oktober, då fick jag fraktsedeln och skickade in maskinen. Eftersom det fortsatte vara tyst mailade jag den 29 oktober och frågade om maskinen kommit fram. Deras svar var nej. Jag kollade med Schenker som sa att maskinen levererats den 1 november, vilket jag meddelade Rigtig Kaffe och jag undrade om de kunde bekräfta det. Jag fick inget svar från dem så jag skickade ett nytt mail den 10 november, fick inget svar så jag skickade ännu ett mail den 12 november. Den 19 november fick jag detta: ”Vi har nu fundet din maskine. Den stod i et andet navn ’Ellie, så vi har ikke kunnet registrere den. Vores servicetekniker kigger på den idag og vender tilbage til dig.” Den 29 november fick jag maskinen åter men de hade inte åtgärdat felet så jag sände dem ett mail där jag påtalade det och undrade hur de ville hantera problemet. Deras svar var: ”Vi har testet på den 5 gange uden problemer. Vil du maile os en video af hvad du mener er problemet?” Samma dag spelade jag in en video och skickade dem. Jag fick inget svar så den 1 december mailade jag dem och undrade om de tittat på videon. Jag fick inget svar så jag mailade igen den 3 december. Den 7 december fick jag detta: ”Beklager den lange ventetid. Vi er nød til at få den ind igen, her får du et fragt label.” Jag skickade in maskinen den 7 december men det var helt tyst så den 21 december skickade jag ett mail där jag undrade om status på ärendet. Jag fick svar samma dag: ”Den er på bordet i morgen og skulle gerne sendes retur samme dag.” Eftersom det inte kom en maskin i retur mailade jag den 3 januari och undrade om de skickat maskinen. Jag fick inget svar så jag mailade igen den 10 januari med samma fråga. Jag fick inget svar så den 19 januari ringde jag dem och pratade med någon som sa att jag skulle bli uppringd. Ingen ringde så den 25 januari provade jag att ringa några gånger, fick inget svar så jag mailade dem. Den 26 fick jag svar: ”Vi beklager mange gange den lange ventetid. Din maskine er nu færdig og bliver klar gjort i dag. Vi sender den afsted i morgen tidlig.” Den 2 februari fick jag maskinen. Problemet var inte löst, ångtrycket var fortfarande mycket lågt. Jag mailade dem och påtalade det, då fick jag en video där de skummade mjölk som en sorts bevis på att problemet var löst. Där är vi nu och du som läser detta och överväger att köpa från Rigtig Kaffe får dra dina egna slutsatser om kvaliteten på deras kundservice.

Gästanvändare
Dålig3 år sedan

leveransen kom ganska snabbt. min produkt gick sönder efter 6 månader. nu har jag försökt komma fram till en lösning med dem, men de slingrar sig och skyller på andra i snart 8 veckor. aldrig igen!

Gästanvändare
Bra3 år sedan

Skickade efter Lyngby champagneglas. Snabb leverans och jättefina glas! Dock var ett lite ”oslipat” vid drickskanten. Hörde av mig och skickade bild. Snabb respons och vips så hade jag ett nytt glas! Mycket nöjd med både glas och bemötande! /Lotta

Gästanvändare
Usel3 år sedan

Uselt kundbemötande. Vägrar godta reklamation och stå för returfrakt. Handlar ofta på internet och har aldrig varit med om ett så dålig konsument-bemötamde. Jag avråder från att handla ifrån Riktig Kaffe.

Gästanvändare
Usel3 år sedan

Varning! Dom skickade först fel vara Sedan säger dom att dom inte tagit emot returen (trackingnumret säger att det kommit fram för 3 månader sedan). Fick dessutom betalade dessutom returen själv eftersom deras retursedel endast var giltig några dagar och vi inte var hemma över julhelgen. Så har inte bara köpt en vara jag inte fått, har dessutom betalt både frakt och returfrakt för skiten,

Gästanvändare
Usel3 år sedan

Varning, handla inte från rigitgtkaffe.se! Jag köpte en Gaggia Classic Pro i November 2020. För två veckor sedan slutade maskinen fungera. Jag har via olika Gaggia-forum fått reda på att det felet som har uppstått på min maskin är ett vanligt förekommande fel på den kaffemaskinen men att det går att åtgärda via service. Jag har försökt att komma i kontakt med Riktigtkaffe via deras hemsida, har fyllt i en felanmälan som jag inte har fått något svar på. Jag har ringt till butiken i Danmark där jag fick tag på en person som lovade att de skall återkomma men efter 7 dagar har ingen återkommit till mig. Jag börjar inse att jag blivit totalt lurad och vill varna andra från att handla här. Total avsaknad av service om något går fel.

Gästanvändare
OKRedigerades 3 år sedan
Via butik

Tyvärr är Klarna inblandat i köpet. Jag har noll förtroende för Klarna. Om Klarna inte hade varit inblandat hade jag givit full pott till Rigtig Kaffe.

w
waxibi
16 omdömen
Usel3 år sedan

Tog mycket längre tid än beräknad leveranstid. Jag fick kontakta de för att få veta att teer jag beställt var slut på lager och de hade beställt nytt åt mig. Tycker de kunde ha kontaktat mig då det inte indikerade att produkten var slut på lager vid beställningen. Fick hälften av teerna med kort datum och hälften långt. Önskade få de med kort datum utbytt, men enligt kundtjänsten kunde jag "dricka det tills jag går i graven", tack. Jag brukar sällan märka av smaken på nytt och gammalt te, men nu gjorde jag faktiskt det. Oproffsigt. Rekommenderar inte.

g
greeee
93 omdömen
UtmärktRedigerades 3 år sedan

Köpte Illy kaffemaskin och kapslar till kontoret. Snabb leverans, bra förpackat!

Rigtig Kaffe svarar:2020-10-08
Hej! Tusen tack för det fina omdömet och vad kul att du blev nöjd med maskinen! Mvh Cecilia, Rigtig Kaffe.se

Om butiken

Rigtig Kaffe

Butiken finns i Danmark. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

KlarnaVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Förskottsbetalning
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.rigtigkaffe.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Riktig Kaffe Holding ApS

Organisationsnr: 502074-8082

Information hos allabolag.se