(50)
Vi köpte en cykel för över 20.000kr. När sadeln gick sönder efter bara ett år så var svaret; Slitagedel, ingen garanti! - Men isåfall är hela cykeln en slitagedel och därmed inga garantier, det kan väl inte stämma? - Jo det stämmer! Så summasumarum, de ger inga garantier! De lovar men håller ingenting av det de säger! Nu visade det sig att EcoRide själva tog deras ansvar och hjälpte till. Det var heller inte första gången enligt dem. Jag kommer ALDRIG köpa något från detta företag och avråder alla att handla där!
Beställde ett elcykelbatteri av butiken som ej gick att ladda vid leverans. Butiken vägrar ersätta mig och hävdar att garantin gått ut på batteriet trots att det gått en vecka. Butiken vill heller inte låta mig reklamera varan. Har gått vidare med ärendet till ARN eftersom butiken varit inte varit alls tillmötesgående.
Jag beställde en elcykel 26 maj som skulle levereras omgående. Den 2 juli har jag inte hört av företaget och det går inte att komma fram på telefon för den är avstängd. Jag har skrivit tre mail för att få veta när min elcykel ska levereras, men inte fått svar. Jag ringde återförsäljaren i Stockholm och de kan inte komma in på ordrar lagda genom web-butiken. Hur är det ens möjligt 2022? Vad är det för orderprogram de har? Detta är helt klart ett fall för Allmänna Reklamationsnämnden! Köp inte härifrån!
ja va ska man säga helt omöjligt att få tag på både via mejl och telefon så någon kundservice verkar inte existera överhuvudtaget
Önskar att de hade en usel kundservice då det skulle vara bättre än att inte ha någon alls. Går inte att få kontakt med dem för att få hjälp med min elcykel som jag haft problem med enda sedan jag köpte den. Det framgår på deras hemsida att det ska finnas något företag som de har serviceavtal med här i staden där jag bor. Men det var vilseledande och ren lögn. Den är dessutom i behov av reparationer som den lokala cykelhandlaren inte kan göra. Samma handlare tycker att det borde gå på garantin från Elcykelpunkten istället. Då de varken svarar på mail eller telefon så får jag nog gå via ARN för att få hjälp. Så istället för att ha en trevlig cykelsommar så får jag konstatera att jag blev totalt blåst av detta företag. Tråkigt då jag egentligen är nöjd med själva cykeln jag köpte, men är missnöjd med att jag inte kunde lämna in den på service som jag önskade göra.
Beställde ett par pedaler som kom fort, inga konstigheter. Problemen började när jag ville retunera dem då jag fick ett par likadana i present och tänkte beställa något annat från butiken istället. De har inget telefon nummer så att man kan kontakta dem, ingen retursedel i förpackningen som pedalerna kom i och jag har mejlat 4 gånger och bett om hjälp med att göra en retur. Inte hört någonting från dem och det har gått över 1 månad nu. Hör de inte av sig tar jag ärendet vidare till ARN. Fruktansvärt dålig service.
Svåra att få tag i tel svarar inte alls. Inte den roligaste i butiken, service killen är bra. Tråkigt att utlämning bara är mellan 15-17. Stockholm
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.
www.elcykelpunkten.seFullständigt firmanamn: Elcykelpunkten Stockholm AB
Organisationsnr: 559131-9966
Information hos allabolag.se