Prisjakt
Black Week – se reans bästa deals
Annons
Refurbed
  • Upp till 40% billigare än nytt
  • 12 månaders garanti
  • Mer hållbara produkter
3.6Bra
111 omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
P
Pontuspppk
1 omdöme
Dåligen dag sedan

Gick först väldigt bra! Sedan visade det sig att det jag trodde var en vanlig iPhone 13 Pro var en kinesisk variant med andra specifikationer. Bland annat saknades eSim. Tyvärr tråkigt att inte kunna lita på vad som säljs.

V
Varning
1 omdöme
Dålig20 dagar sedan

Köpte en begagnad MacBook Pro, leverans gick på ca en vecka, vilket var ok, men längre än de sagt. Datorn hade en rejäl skada på chassit, flimrade och låste sig när jag skulle sätta igång den, var tvungen att installera om och uppdatera hela OS för att den skulle hoppa igång. Dock upptäck såhär en månad in i arbete med den att batteriet är extremt dåligt. Kan i princip bara jobba 20-30 minuter utan sladd. Företaget säger att jag ska skicka tillbaka datorn för att de ska få kontrollera den, vilket jag inte vill (den kom från tyskland, efter en vecka) då jag är rädd för att detta kommer ta många fler veckor. Föreslog att de skicka ett nytt batteri och låter en lokal reparatör byta ut batteriet, men nej. Så - handla begagnat för bättre pris - var dock beredd på problem om det blir problem.

Refurbed svarar:2024-11-07
Hej, Vi är hemskt ledsna över att du inte är nöjd. Oavsett vill vi först och främst tacka dig för att du har valt refurbed och tillsammans med oss och våra refurbed återförsäljare bidrar till hållbar konsumtion ♻️ Detta ska inte få ske och vi kommer göra vår refurbed återförsäljare uppmärksam på detta. Vi rycker även gärna in, tar över kommunikationen med refurbed försäljaren och stannar vid din sida tills allt är löst på ett tillfredsställande sätt. Vi ber uppriktigt om ursäkt för att vi inte lyckades ge dig den goda köpupplevelse vi är så stolta över! Vi hopas att vi kan få möjligheten att gottgöra oss. Vänligen kontakta oss så att vi kan hitta din beställning och hjälpa dig mot en lösning. Skicka vänligen ditt beställningsnummer, eller den e-postadress köpet är genomfört med, till [email protected] eller direkt i din recension. Vi kommer då att titta på din kundhistorik i detalj och kontakta dig omgående. För frågor kring returprocessen så hittar du mer information här: https://www.refurbed.se/att-returnera-din-produkt/ Nöjda kunder är väldigt viktigt för oss på refurbed. Därför önskar vi ta hand om dig personligen.😍 med vänliga hälsningar, ditt refurbed team
T
Tove
1 omdöme
Usel23 dagar sedan

Varning - skurkföretag! Har köpt en telefon som visat sig vara spärrad som stulen. De vägrar godta min reklamation, och nu också att återsända telefonen som de bett mig skicka in. Refurbeds kundtjänst har helt gått under jorden sedan detta hände.

Refurbed svarar:2024-11-07
Hej Tove, Vi är ledsna att höra att du inte är nöjd med ditt köp på vår online-marknadsplats. Vi vill ändå först och främst tacka dig för att du valt refurbed och därmed, tillsammans med oss och våra refurbed-säljare, föregår med gott exempel för hållbar konsumtion. ♻️ Vi har noterat att vårt Special Support-team redan hanterar ditt ärende. Vi arbetar på en lösning och vi tackar dig än en gång för ditt tålamod! Kundnöjdhet är verkligen ett viktigt ämne för oss på refurbed. Därför vill vi gärna ta hand om dig personligen! 😍 Med vänliga hälsningar, ditt refurbed-team
K
Dåligen månad sedan

Försökte kontakta kundtjänst för att få lite hjälp och stöttning för att köpa en produkt, men de spydiga och otekniska svaren man får från dem är så sjukt illa att man verkligen inte kommer handla av dem även fast de har rätt OK priser. Men som sagt avråder verkligen folk att handla från detta bolag.

Refurbed svarar:2024-11-07
Hej, Vi är väldigt ledsna om vi inte levde upp till dina förväntningar. Kundnöjdhet är mycket viktigt för oss på refurbed. Av denna anledning vill vi gärna se över din förfrågan och ingripa om det behövs. Kontakta oss gärna i ditt refurbed-konto för ytterligare frågor. Med vänliga hälsningar, ditt refurbed-team
V
Uselen månad sedan

Världens mest oseriösa företag. Jag beställde en telefon 1/10, får sms om att leverans ska ske 8/10. De försöker sen att leverera 4/10 och undrar varför jag inte är hemma då någon behöver ta emot paketet. Fått nytt SMS att det ska levereras 8/10 igen. Nytt leveransförsök sker 7/10 och de undrar igen varför jag inte är hemma. Jag frågar om paketet kan leverans till ombud då jag har ett jobb att sköta och inte kan sitta hemma och vänta när de anger fel dag. Nej det kan INTE leverans till ombud. Jag är då hemma 8/10 men ingen leverans sker. Får SMS 9/10 att de försökt leverera En ingen var hemma. Nu tröttnar jag och begär retur på telefonen. Nej de kan inte göra retur fören jag mottagit telefonen. Får SMS om att jag kan hämta telefonen hos ombud. Kommer till ombudet där det inte finns något paket att hämta för att avsändaren begärt retur på paketet. Bra tänker jag. Hör av mig till företaget då jag vill få detta bekräftat. Nej de har inte tagit emot någon telefon. Jag avvaktar ett par dagar och hör av mig igen. Nej de har fortfarande ingen telefon. Ytterligare några dagar går och jag kommer hem till ett paket utanför dörren, där ligger telefonen ute i kylan, utan att någon tagit emot den. Jag ringer då upp refurbed och förklarar detta, de kan inte hjälpa mig då det är ett annat företag som sålt telefonen via dom. Aldrig varit med om likande. Dåligt, oprofessionellt, oseriöst. Kräks på detta. Kommer aldrig använda mig av refurbed eller rekommendera till någon annan.

Refurbed svarar:2024-11-07
Hej, Vi är hemskt ledsna över att du inte är nöjd. Oavsett vill vi först och främst tacka dig för att du har valt refurbed och tillsammans med oss och våra refurbed återförsäljare bidrar till hållbar konsumtion ♻️ Oj, här verkar frakttjänsten ha bgått allvarliga fel! Självklart är vår högsta önskan att alla leveranser ska äga rum problemfritt. Ibland begår dock tyvärr den frakttjänst vald av vår försäljare misstag. Vi ber vänligast om din förståelse för att varken vår försäljare eller vi här på refurbed kan påverka hur frakttjänsten sköter sina processer. Vänligen kontakta oss så att vi kan hitta din beställning och hjälpa dig mot en lösning. Skicka vänligen ditt beställningsnummer, eller den e-postadress köpet är genomfört med, till [email protected] eller direkt i din recension. Vi kommer då att titta på din kundhistorik i detalj och kontakta dig omgående. Detta ska inte få ske och vi kommer göra vår refurbed återförsäljare uppmärksam på detta. Vi rycker även gärna in, tar över kommunikationen med refurbed försäljaren och stannar vid din sida tills allt är löst på ett tillfredsställande sätt. Vi ber uppriktigt om ursäkt för att vi inte lyckades ge dig den goda köpupplevelse vi är så stolta över! Vi hopas att vi kan få möjligheten att gottgöra oss. Nöjda kunder är väldigt viktigt för oss på refurbed. Därför önskar vi ta hand om dig personligen.😍 med vänliga hälsningar, ditt refurbed team
P
Partile
1 omdöme
Utmärkten månad sedan

Det är bra material

M
Magnus w
1 omdöme
Utmärkten månad sedan

Snabb leverans, genomgången telefon, redo att användas direkt.

S
Sanel
1 omdöme
Uselen månad sedan

Köpte iPhone 13 PRO med ett helt nytt batteri av er batterikapacitet är nere på 93 % efter 4 månaders användning. Min iPhone 10 som jag har fortfarande har batterikapacitet på 92 % efter 6 års användning.

Refurbed svarar:2024-11-07
Hej Sanel, Vi är hemskt ledsna över att du inte är nöjd. Oavsett vill vi först och främst tacka dig för att du har valt refurbed och tillsammans med oss och våra refurbed återförsäljare bidrar till hållbar konsumtion ♻️ Om inget annat anges, har batterier i våra produkter minst 80% av den ursprungliga kapaciteten, om ett batteri har mindre än så kommer det att bytas ut. I linje med vårt uppdrag att minska elektroniskt avfall kommer batterier med ett kapacitet på 80% eller mer att behållas. Eftersom ett nytt batteri i genomsnitt förlorar runt 10% av sin effekt efter de första laddningscyklerna, påverkas användbarheten och prestandan inte negativt i enheter med 80% batterikapacitet. Ifall du upplever problem med batteriest livslängd uppmanar vi dig att kontakta vår försäljare och få din enhet reparerad under garantin, givetvis är vår högsta önskan att du ska känna dig nöjd med din köpupplevelse. Vi rycker även gärna in, tar över kommunikationen med refurbed försäljaren och stannar vid din sida tills allt är löst på ett tillfredsställande sätt. Vänligen kontakta oss så att vi kan hitta din beställning och hjälpa dig mot en lösning. Skicka vänligen ditt beställningsnummer, eller den e-postadress köpet är genomfört med, till [email protected] eller direkt i din recension. Vi kommer då att titta på din kundhistorik i detalj och kontakta dig omgående. Nöjda kunder är väldigt viktigt för oss på refurbed. Därför önskar vi ta hand om dig personligen.😍 med vänliga hälsningar, ditt refurbed team
J
JKL
1 omdöme
Uselen månad sedan

Varning! Ta alltid bilder av alla köpta produkter direkt när du får dem. Om det finns märken eller sprickor kommer de att häva garantin direkt om du inte anmält från första början. De kan anmärka på defekter du ansett vara godtagbart skick. De accepterar inte heller reklamation trots konsumentköplagen. Mycket, mycket dålig support och service.

Refurbed svarar:2024-11-07
Hej JKL, Vi är hemskt ledsna över att du inte är nöjd. Oavsett vill vi först och främst tacka dig för att du har valt refurbed och tillsammans med oss och våra refurbed återförsäljare bidrar till hållbar konsumtion ♻️ Om en enhet skadas utanför garantins ramar så täcks den inte längre av garantin och våra försäljare kan då inte hållas skylldiga att reparera under garantin. Vi ber vänligast om din förståelse för detta. Mer information om garantin kan du hitta här: https://www.refurbed.se/warranty/ Givetvis följer vi de konsumentköplagar som existerar i Sverige. Om du önskar att vi från refurbed går in och tar en titt på ditt ärende gör vi självklart det. Vi rycker gärna in, tar över kommunikationen med refurbed försäljaren och stannar vid din sida tills allt är löst på ett tillfredsställande sätt. Vänligen kontakta oss så att vi kan hitta din beställning och hjälpa dig mot en lösning. Skicka vänligen ditt beställningsnummer, eller den e-postadress köpet är genomfört med, till [email protected] eller direkt i din recension. Vi kommer då att titta på din kundhistorik i detalj och kontakta dig omgående. Nöjda kunder är väldigt viktigt för oss på refurbed. Därför önskar vi ta hand om dig personligen.😍 med vänliga hälsningar, ditt refurbed team
B
Börje
2 omdömen
Utmärkten månad sedan

Smidigt och enkelt att beställa en i princip helt ny telefon till ett bra pris.

Om butiken

Refurbed

Refurbed är en marknadsplats med säte i Österrike. Tänk på att erbjudande som listas kan komma från olika företag och att du handlar direkt från dessa företag. Läs webbplatsens egen information och egna villkor för varje erbjudande innan du handlar. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

KlarnaVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.refurbed.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Refurbed Marketplace GmbH

Organisationsnr: FN 590622m

Information hos allabolag.se