Vad tycker du om TVPC Karlstad?
Välsorterad butik där man alltid får tips och råd av kunnig och hjälpsam personal.
Precis som så många andra här så tillhör jag nu skaran tröttnat på tvpc.se. Jag lade en order på ett chassi 090618 och orderbekräftelse dök upp i inkorgen på en gång, men sedan har det varit tyst. Jag har med jämna mellanrum ringt och lämnat meddelande (eftersom ingen svarar), mailat och använt formuläret på hemsidan under de dryga två månader som gått (090826), men all form av respons har uteblivit. Vi får väl se om det kommer ett svar på detta från TVPC där det "I just ditt fall blivit nåt ovanligt fel" i stil med de han försökt uppehålla fasaden tidigare. Undvik!
This shop is by far the worst place I have ever ordered stuff from. In Mid feb I ordered some components, and after 3 weeks I had no reply what so ever. This is pretty scary because I had pre-paid. Today we are at end April and my dispute with this company is still NOT settled. After 4 weeks I got contact with the company and Frederik e-mailed me asking if I wanted the products or to cancel the order. I chose to cancel, and forwarded my account details to him for paying me back my money. I have now waited for more than 1 month to get my Money back, and as of this morning I am Still missing my Money on my bank account. I have written more than 20 email to the company and have placed more than 50 calls...but with no luck. I have taken the consequence and have opened a Police record for fraud. My advise is not to deal with this company. They are simply not serious. I hope you read this message in time!.
TVPC Karlstad har varit min leverantör av HTPC-prudukter tills jag fick första problemet, ett var en tuner (Floppy DTV), jag skickade till baka den enligt överneskommelse i sommras (2008), sedan dess har jag inte fått något tillbaka (mar 2009). Trots att jag försökte få tag i Fredrik/TVPC via mail, via telefon, via SMS så har inget skickats tillbaka. må 2008-03-10 09:36 TVPC vill att jag skickar tillbaka tunern Är du säker på att det är tuners som strular så får du skicka tillbaka den så kikar vi på den. on 2008-08-13 20:35 påminnelse 1 Jag skickade tillbaka en tuner som inte fungerar 100% till dig i början på sommaren, hur går det med den? må 2008-09-29 23:32 påminnelse 2 Jag skickade tillbaka mitt krånglade TV-kort till dig innan jag gick på semester, vad är status? Tack på förhand! on 2009-02-25 13:12 fick jag följande svar från Fredrik/TVPC; Har du inte fått tillbaka din tuner än? ??? Trodde det var löst för flera månader sedan. Vet att vi skickat en till men nu när jag kollade upp den så är det ingen som hämtat ut den och den kom tillbaka till oss i slutet på oktober. Sen har jag faktiskt inte en aning om vart den tagit vägen här inom våra lokaler. Men jag ser ju att du inte tagit ut någon och den kommit tillbaka så jag får nog helt enkelt bara skicka en ny. Nu har jag inga hemma men ska göra en beställning idag eller imorgon så då tar jag med en extra till dig. to 2009-02-26 15:00 fick jag följande svar från Fredrik/TVPC; Nästa lev bör ske i början på nästa vecka. sö 2009-03-21 inget har blivit levererat... Fredrik, vad händer varför får jag inte svar från dig, jag har sökt dig med ljus och lykta?
Min upplevelse är att butiken är hobbyverksamhet, och om inte han känner eller har tid för dig som kund så möts du av en svart tystnad. Jag har försökt få svar när jag kan förvänta mig min leverans på alla sätt, telefon, mejl, via hemsida osv inget som hellst livstecken. Och iom förskottsbetalning så känner man sig lite lätt bakbunden. Kan verkligen inte rekommendera denna buken.
Undrar om butiken verkligen är igång fortfarande. Händer inget, man får sporadiska svar på mail, inga varor utan bara löften. Ville köpa ett mCubed HFX Mini EF16 165W men jag gav upp tillslut. Naturligtvis betalade jag inte i förskott utan valde "Postförskott", dvs att man betalar först när varan är skickad, så jag slapp krångla med pengar.
Är inte ens värd 1 srjärna! Sämsta butiken jag varit i kontakt med, beställde ett chassi, betalade enligt instruktioner. Kollade sidan minst en gång om dagen för att kolla hur pass långt det gått med mitt chassi, om det var skickat eller inte, men det stod bara att dom väntade på betalning! Jag skickade mejl och ringde för att kolla hur det låg till men möttes enbart av tystnad! Efter några mejl och ett antal samtal så ringde han äntligen upp mig. Han skyllade på att han legat på sjukhus och inte kunnat fixa med affären. Godtagbart, men jag frågade han om han hade skickat chassit, då sade han att där hade blivit fel, att dom hade fel kostnad för chassit på hemsidan, han räknade om det och sa att jag kunde få det för inköpspriset som han gett! Det enda kruxet där var att han ville att jag skulle föra över mer pengar! Jag menar på att har jag beställt ett chassi och betalat det enligt priserna på sidan kan han ju inte komma och ändra de i efterhand, om han har skrivit fel pris får han ju ta det på sig och gå lite back pga sitt fel, tycker jag iallafall! Jag avböjde affären och bad han skicka tillbaka pengarna på mitt konto! Ja det skulle han göra direkt! Har gått 14 dagar nu och fortfarande inga pengar på mitt konto och jag fåt inte tag i han! Kan som sagt INTE rekommendera denna affären! Det är en hobbyverksamhet med personal som skiter i kunderna totalt och gör inte det bästa for dom! Tycker man om hobbyverksamheter och gillar att inte få tag i företaget och ha lång väntetid så varsågoda! Jag har varnat er!
Samma problem som tidigarekunder till TVPC.se. Jag beställde två produkter. Det visade sig att den ena prdokten inte fanns inne och det skulle ta tre veckor till leverans. Det var den 30 juni. Nu är det den 23:e september och jag får inte ens svar på mina mail till TVPC. Produkten finns inte längre på hemsidan och företaget som tillverkar produkten har tagit ner sin hemsida. Så de har antagligen gått i konkurs. Det vettiga borde ju då vara att kontakta mig (kunden) och sedan återbetala det jag satt in på TVPCs konto. Men icke. Istället är det total tystnad. Så var försiktig. Betala inte i förväg!!!
Bra webshop, snabb leverans, inget krångel. Tack ska Ni ha.
Bra och prisvärda. Endast förskotssbetalning sänker betyget. Annars bra.
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.
Fullständigt firmanamn: Enskild firma