(500+)
Snabb leverans och rekommendation 100%
Fantastiskt bemötande, de såg till att hitta mitt paket som hade kommit bort och skicka nya produkter. Rekommenderas varmt :)
Otroligt dålig kundtjänst som bara utnyttjar kunden och missledande leverans information. Först och främst stod det att paketet skulle levereras till ombud men blev istället levererat till ett skåp som kallas för iBoxen och där började problemen. Jag kunde pga tekniska problem med iBoxens app inte hämta ut mitt paket (som endast fick ligga kvar i 7 dagar). Efter det skickades paketet tillbaka och baresso debiterar mig 250kr för ett paket jag inte kunde hämta ut. Jag förklarade på telefon och Mail att jag inte kunde hämta ut paketet pga tekniska problem men det sket dom i. Det sista jag ville göra var att betala returavgiften, men tyvärr så kan man inte få hjälp av Konsumentverket om värdet är under 500kr. Jag jobbar själv inom ett stort företag av e-handel vi skulle aldrig behandla en kund såhär. Kommer ALDRIG att beställa av dom igen. Gör er själva en tjänst och beställ INTE från baresso och berätta det vidare till alla ni känner. Dom förtjänar inte era era pengar och det kommer ni förstå när det går fel (vilket det oftast gör om ni läser omdömena).
Snabb leverans, knappt ett dygn från att jag lade beställningen till leverans! Tumme upp!
Blufföretag, handla inte hos dem! Skickar inte varorna och kräver ändå full betalning. Hotar dessutom med extra avgifter för distribution som de inte genomfört. Fruktansvärt dåligt bemötande från kundtjänsten. De är helt oresonliga.
Otroligt dåligt bemötande och oseriöst företag! Jag beställde en produkt från Baresso för första gången nu och fick till min förvåning hem fel produkt. Istället för det jag beställde, fick jag istället det i mindre storlekar och i en helt annorlunda format. Då detta formatet inte var det jag var ute för ville jag reklamera, vilket Baressos kundtjänst inte lät mig göra. De hänvisar till att ”undantag kan ske” om produkten är slut i lager och att de kan skicka produkten i mindre storlekar, detta skall tydligen stå i köpvillkorerna hänvisar dem. Däremot framkommer det inte att produkten är i annan format, vilket enligt mig är produktfelbeskrivning eller avsaknad av information. Enligt konsumentköplagen har företaget skyldighet att ta emot min reklamation då dem skickat en felaktig vara, detta anser inte dem. När jag försöker förklara får jag bara förskrivna autosvar tillbaka efter flera dagar, där de inte ens besvarar mina meddelanden eller tar något ansvar. De vill att jag skall stå för retur. Nu fick jag som svar att de inte tänker skriva ut en retursedel till mig, vilket jag egentligen har rätt till då jag meddelat samma dag som mottagande av paket att jag vill lämna tillbaka den. Alltså har de i ena stunden erbjudit mig göra retur istället för reklamation, för att sedan ångra sig och ta tillbaka det. Jag upplever företaget som ytterst oseriöst och rekommenderar INGEN att köpa härifrån! Håll er borta från Baresso! Jag brukar beställa online ofta, och brukar aldrig ha några problem. Jag kan inte minnas någon gång då jag varit missnöjd med en onlinebeställning, men detta tar priset för det sämsta bemötandet och kundupplevelsen jag varit med om.
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
www.baressoshop.seFullständigt firmanamn: Ninmar Baresso Invest AB
Organisationsnr: 556634-1847
Information hos allabolag.se