(111)
Just dropped from 3 to 2 starts due to combination of nightmare invoices with a mix of slow customer support and insufficient support systems, but service has worked well at least (that's why we're still at two stars). I've been in contact with them on chat 5 times, email 3 times, and phone 2 times, but still no resolution to the invoices (paying for overlapping periods, invoices that have replaced original invoices, they don't seem to have the same information I do, I have paid an earlier invoice but the need proof of that as well as say they have sent money to me in refund - nope - like they don't have systems to keep track of that and need me to verify... please do your job). Can be that it's summer time and they have a lot to do or that their systems are failing, but in the end the customer is suffering and is getting a low-quality experience, which there are no excuses for - if it isn't the way you want to run your company of course. Good first impression these first few months. I've heard a lot of good about them before and was excited to finally get some Bahnhof fibre, but if this doesn't solve itself by the end of this month I'll drop it to 1 star and search for a better provider.
Välj ett annat företag. De smyghöjer avgifter efter ett tag. När vi påpekade det så var de otrevliga och omedgörliga trots att de uppenbart gjort fel.
‼️AKTA ER‼️ De skickar ut fejk fakturor och när man förklarar matematiken till kundservicen om varför det är fel vägrar de inse det. Riktigt oseriöst företag sa det till dom då blev de ännu mer griniga. Teckna avtal hos någon annan då de här är de sämsta som finns förmodligen. Efter jag sa uppemot abonnemang så får jag mejl där de skriver och säger att de ska skicka tillbaka mina pengar men har inte fått någonting. Håll er undan.
Sveriges absolut girigaste företag med den absolut sämsta kundservicen du kan tänka dig. Äldre kunder på Bahnhof betalar mer än vad nya gör, de är också väldigt snabba med att skicka ut prishöjningar oavsett om man betalar mer än vad man ska. De skickar till och med ut prishöjningar retroaktivt om man betalar varje kvartal. Allt det här borde vara olagligt.
Lång text, men den hade nog varit längre om jag hade skrivit den direkt när det var färskt. Jag har från att ha varit en "fanboy" till Bahnhof gått till "never again", hur det gick till framgår från nedanstående text. Jag flyttade i september och kollade då vad jag hade för alternativ med bredbandsuppkopplingen till den nya adressen. Bahnhof var ett önskemål och förstahandsvalet för mig då. Sökte på nätet och frågade den nya hyresvärden men fick lite blandad info ang. detta så jag ringde till slut Bahnhof för att se vad som gäller. Fick svar att de kunde leverera. Jag bad dem dubbel- och trippelkolla den nya adressen och förklarade att jag hittar lite motstridig info om det, men svaret förblev ja. Glad blev jag och beställde uppkopplingen samt nappade på erbjudandet att köpa även deras router. Det underlättar vid eventuell felsökning eftersom de har sin mjukvara installerad på dessa, enligt personen jag pratade med. Fick router inom några dagar och så fort jag flyttade in, testade jag att koppla upp mig men det gick inte. Några samtal med supporten senare blev det klart att Bahnhof inte kunde leverera bredband. Det visade sig att fastigheten tillhörde ett annat nät än vad som står i deras system och sedan kom det fram även att det var ett stängt nät. Besvikelse, men jag tänkte fortfarande att det är sånt som händer och frågade vad händer nu med allt, dvs hur jag returnerar routern och vad blir det med fakturor som redan har landat. Svaret var att jag så klart inte kan belastas för nånting i och med att Bahnhof inte kunde leverera det jag beställde. Förklarade att jag kommer vara bortrest i några veckor men kan se till att router skickas osv. om de skickar mig ett returfraktsedel (vilket jag anser de borde ha gjort), dock att jag inte kommer kunna vara i kontakt med dem direkt. Har även lagt den inkomna fakturan för betalning så jag inte åker på några påminnelseavgifter om de inte hinner makulera fakturan i tid. Där nånstans var det sista gången jag var nöjd med bemötandet. Mitt ärende slussades till någon avdelning som sysslar med uppsägningar och sånt. Plötsligt blev man tydligen mindre värd och fick korta svar som kändes lite som "håll käften och gör som vi säger". Router fick jag till slut skicka tillbaka på egen bekostnad, vilket gick på ca 280 kr. Enligt Bahnhof så var router en "separat tjänst" och de verkar anse att de är snälla som låter mig ångra det köpet vilket jag inte håller med om. Den beställdes som tillval vid samma tillfälle då jag trodde att jag skulle få en fungerande bredband uppkoppling från dem. Nånstans under den här processen märkte jag att de kallar min nybeställning för "flytten" och jag fick betala en avgift på 199 kr pga. det, trots att jag hade Telenor som leverantör på den gamla adressen. Det hela har pågått i nästan tre månader, fr. den 17 augusti då beställningen gjordes till den 16 november då de krediterade ner den betalda fakturan till 29 kr vilket är något jag fortfarande betalar för att jag har behållit deras e-post adress sedan tidigare när jag var deras kund för flera år sedan. Håller på att hitta ett alternativ och ska göra mig av med det med snart. Goda nyheter (för mig) är att fastigheten där jag bor har nyligen kopplats mot ett öppet nät och jag kommer kunna byta leverantör så snart min bindningstid mot Telia har gått ut. Även Bahnhof finns som leverantörsalternativ där och det jag vet med säkerhet är att de är den enda leverantören jag inte kommer överväga då. Sammanfattningen: Ni sparade några hundralappar genom att tvinga mig att betala för retur av routern, "flyttavgiften", samt slösade bort ett möjligen tvåsiffrigt antal timmar av min tid då jag fick ringa och vänta i telefonkön för att lösa ett problem som inte var orsakad av mig på något sätt. Ni förlorade en kund (mig) och kanske några till som finner att texten ovan räcker som anledning att välja bort er. Jag kommer inte hålla på med ytterligare diskussioner med er (Bahnhof) för ni verkar ibland svara snabbt när ni får kritik offentligt och ber folk mejla till eran kundtjänst. Nej. Om ni vill kolla vad som hände, se på ordernummer: 1473767 samt era ärenden: 2257965 och 2371462 och all kommunikation i samband med dessa. Ni får göra precis vad ni vill med den informationen. Jag har inga som helst förväntningar på kompensation, ursäkt eller nåt annat. jag anser att jag har varit resonlig, artig i kommunikationen med er och har visat gott om tålamod och förståelse i det hela. Bahnhof har haft möjlighet att lösa detta professionellt men har missat den så vi är färdiga med varandra. Beklagligt, men så är det. Kommer dock kopiera den här texten och lägga ut den på andra ställen där man har möjlighet att recensera er, så ni vet om det.
Internet droppar nästan varje dag. Visar ingen driftstörning, men alla i samma lägenhetshus har samma problem med endast bahnhof.
My connection has been dropping a lot in the past few months. At least once a month and they have no idea why that is happening. I never had any issues before. Dropped twice in the span of 10 mins today. This is it for me. So yeah, something has definitely changed with Bahnhof.
Vad som helst är bättre än detta skitföretag. Beställde ENBART bredband för jag hört mycket bra om det för 405 kr/mån som även framgår i min beställning men sen jävlar kom det tv-boxar och bindningstider på tv och massa annat skit för 2500 kr/mån som jag inte ens nästan beställt. Inte ens på min värsta fylla skulle jag kunna råka beställa tv för vem fan använder sånt nu för tiden när man har internet? Skitföretag helt enkelt. Håll er borta!
OBS ! OBS! Var aktsamma på den här företaget!Den 2023 /10 /24 köp från ITUX jämfört system pris och system bredband 100/10 från Bahnhof start avgift 0:- kr 3 månad halva pris 75 :- kr och godkänt och under tecknad detta priset , Bahnhof utan att meddela anan pris eller ändring av priset utan någon information har på lurigt och bedrägligt sätt skickat 3 månads faktura 676 kr . Rena bedrägeri var aktsam!
Worst company I've ever been in contact with. Internet broke down. First they blame me for causing it and threaten to make me pay for any services. They don't fix it for several weeks. They take no responsibility to repay to me, nor the society where I live. They won't pay for any extra fees that this have caused. They also have the wrong date to have "fixed" the problem, so even if I manage to finally get some repayment, it won't be for the entire period. Furthermore they are very slow at replying when calling their customer support, taking up to an hour to answer every time. They have also conveniently hidden the number to the support, so you can only find the number to become a new customer. Do NOT use Bahnhof, for anything, ever.
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Fullständigt firmanamn: Bahnhof AB (publ)
Organisationsnr: 556519-9493