Prisjakt
Annons
Bythjul
  • Click & collect i Kungsängen
  • 100 000 däck i lager
  • Leverans hem & till verkstad.
Vinnare 2012 - Årets däckbutik
3.1Bra
98 omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
l
Usel3 timmar sedan

Ni får själva bedöma! 20/12 beställde 4 däck +4 fälgar för 9580. Vi skulle ha fått de 3-5 dagar . efter en 30 dagar, fick ett email att tyvärr eftersom fälgarna slut såld då annullerar de hela köpet. Om jag vill köpa igen 4 däck Nokian 10 + 4 fälgar måste jag göra ny beställning som kostar i dagens läge samma Nokian 10 över 15000. de säger så här (Det går ej att erbjuda ett pris som var aktuellt när du lade din order.) Jag har trafikskola jag köpte ny bil och bilen stod på bil firman i Haninge med sommar däck , olaglig att köra ut bilen från bilfirman ock köra hem till uppsal ,jag väntade på bilen sedan första veckan av 2025 . Ni får bedöma Good folk!.

A
Aref
1 omdöme
Bra5 timmar sedan

Bra service och trevligt bemötande när jag ringde, jag hade själv beställde fel däck, problemet löst på bra sätt Tack

p
peter
1 omdöme
Bra2 dagar sedan

bra bar nraghöldölgpllr

P
Peter
2 omdömen
Utmärkt3 dagar sedan

Beställde kompletta hjul till husbilen, fick fel fälg då jag angav regnr. som underlag. Hur enkelt som helst att få det åtgärdat, stort tack för snabb och ypperlig service.

A
Anders
1 omdöme
Utmärkt3 dagar sedan

Bra service och trevligt bemötande när jag ringde och reklamerade en centrum kåpa.

A
Andrew
2 omdömen
Usel3 dagar sedan

Fick lov att avbryta köpet genom att ringa deras support. Första personen jag pratade med var inte hjälpsam eller trevlig, lovade återkomma under dagen för att bekräfta återbudet men återkom aldrig. Andra personen jag pratade med var både hjälpsam och kunde avbryta köpet. Dåligt betyder pga av den höga kostnaden att återlämna däck. Om däcken är i förpackning borde enbart frakten tas ut men icke

L
Linus
7 omdömen
Usel4 dagar sedan

Varning! En återförsäljare som säljer hjul samt tillbehör som inte passar eller fungerar. När detta påtalas tas inget ansvar. Passningsgarantin de utlovar är inte värd något. Så fort däcken nuddar marken vägrar de ta något ansvar. Om felet är något som inte direkt upptäcks, vilket kan hända om däckfirman (eller du) inte är extremt noggranna, blir du stående med en felaktig produkt och ett företag som hävdar "du har ju använt hjulen". Det finns ett pågående ARN-fall mot dem för just det här fallet.

Y
Yumer
1 omdöme
Bra13 dagar sedan

Enkelt och smidigt och trevligt

M
Marcus
1 omdöme
Usel24 dagar sedan

Kommer aldrig beställa något från detta företag igen. Var tvungen att returnera däcken. Först dröjer det ca 10 dagar för att kunna få retursedel. Sedan händer ingenting på flera veckor. Kontaktar kundtjänst och undrar vad statusen är. Kommer efter drygt 30 minuter i telefonkö fram. Nej, kommer fortsättningsvis att handla däck hos min verkstad istället för det här är alldeles för dåligt.

M
Marie
1 omdöme
Uselen månad sedan

Kan inte rekommendera Bythjul! Min gamla pappa beställde däck av Bythjul. Han är 84 år gammal och har inte 100% koll på vare sig sina mejl eller sms så han missade att DSV gjort aviseringsförfrågan två gånger. Jag ringde och pratade med en tjej som sa att då går bara däcken tillbaka och att det inte skulle medföra några kostnader, inte ens på frakten som jag frågade specifikt om. Hon sa att då kommer även Qliro bli informerade om att däcken gått i retur och han skulle inte få någon faktura. Två månader senare hittar jag ett tre veckor gammalt mejl från Qliro med en faktura från Bythjul. Jag ringer upp kundtjänst och talar med en kille som säger att det kommer bli en kostnad på 250kr och att det kommer min pappa behöva betala via Qliro. När jag kollar på fakturan är den uppdaterat till 1000kr, så jag får än en gång ringa upp och då säger Patrik att det är 250kr per däck. Jag har nu fått tre olika uppgifter om kostnaden för returen... 1. Ingen kostnad 2. 250 kr 3. 250kr/däck = 1000kr Patrik ber mig mejla deras teamleader för de är de enda som kan frångå från kostnaden så jag mejlar. Får svar av Amed som säger att då DSV smsat två gånger utan att fått svar så kommer returkostnaden kvarstå. Det trista är den totala bristen på empati för äldre som inte riktigt "hänger" med längre. Det är tragiskt, allt går bara man vill... Amed ville helt enkelt inte! God Jul Amed!

Om butiken

Bythjul

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

KlarnaPayPalVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.

www.bythjul.com

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Bythjul Norden AB

Organisationsnr: 556675-3975

Information hos allabolag.se