(42)
Två ordrar under augusti-september, båda gick smidigt. Ringde även kundtjänst inför båda för att dubbelkolla olika saker, kom fram på nån enstaka signal båda gångerna, samt trevligt bemötande. Lite minus (åtminstone i mitt fall) för att en order skickades till brevlådan; kom fram 6 dagar efter att de skickade (7 dagar efter order), istället för dagen efter som det brukar vara och var på föregående order. Info om lagersaldo saknas om vissa produkter som "brukar finnas hemma", vore bättre att visa för alla i mina ögon.
Sållar mig till de som inte rekommenderar dom. Vev saknas på Ultegra 8070 paketet och en kille säger den 23 juni att de löser mot avdrag på 2399kr. När jag nu skulle köpa det är det ingen som kan stå för det. Jag fanger datum för detta och råkar få ett stöddigt svar tillbaka då jag råkat skriva 26e (midsommardagen) istället för 23e. Jag styrker då samtalet med skärmdump och butiken slutar svara. Vill man inte sälja komponenter för 19000kr så behöver de inget sälja alls.
Köpte en hjälm, fick reklamera den. Ett stort plus för den smidigaste kundservice jag fått på länge. Skickade ersättningsprodukt samma dag jag mailade. Kom dagen efter. Jag rekommenderar att handla här
Köpt elcykel ”på läger” betalade, men fins inte. Då nu har jag ingen cykel på väg och pengar är fast hos dom då jag kan inte köpa hos nån annan. Köp inte här, du kan inte lita på dom.
Mycket snabb leverans och bra service. Personligt, bra utbud och oftast mycket bra priser.
Har beställt mindre prylar (cykelskor samt kassett) vid två tillfällen. Båda gångerna har det varit lite bråttom med leverans, så jag ringde butiken innan beställning, för att kolla om grejerna fanns hemma för att skickas samma dag. Fick hem mina paket dagen efter i båda fallen. Vänligt bemötande av personalen. Rekommenderas!
Det är vid avvikelser som organisationer egentligen sätts på prov, och när jag nyligen beställde ny cykelbelysning från denna butik så hade de svårt att få den leveransen från sin underleverantör. Detta löstes sig till slut på ett bra sätt där de istället föreslog en bundle (till samma pris) där lampan jag beställt ingick. Därefter gick det förstås klockrent. Ett par stjärnor avdragna för att lager/leveranstid ej framgår i deras butik, samt att lampan jag ursprungligen beställde (som inte kunde levereras på 1,5 månad) under hela tiden låg kvar i butiken tillgänglig för köp av andra att hamna i samma utdragna process.
Sämre service får man leta efter. Beställde en cykel men hann testa en likadan hos en kompis varav jag ringde "kundservice" hos Erlan och ville avbeställa den. Den hade gått iväg och de sa att dem kunde be DHL vända på paketet. Gjorde detta i hopp om att returfrakten då skulle vara billigare än om jag tagit ut paketet och skickat den själv. Ingen på deras "kundservice" berättar då för mig att det kan bli dyrare om man gör på det sättet. Så istället för en returfrakt på kanske 500, så blev returfrakten 2050:- Så tack för eran hjälp med detta erlan. Pratar sen med Maja om detta och hon säger då att om hon hade pratat med mig gällande detta så KANSKE hon hade kunnat sagt det till mig. Kommer då aldrig beställa från denna butik igen. Tack för ordet.
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Fullständigt firmanamn: Aktiebolaget Erlan Cykel o Sport
Organisationsnr: 556294-7696