(55)
Katastrof vid reklamationer! I augusti köpte jag två garderober. I oktober kom de äntligen fram, men båda garderobsdörrarna hade produktionsfel och gick inte att använda. Jotex skickade nya garderobsdörrar i tre omgångar, alla med samma fel, den ena värre än den andra! Nu har jag behövt ha deras lådor stående i TRE månader utan någon som helst kompensation! De har erbjudit ett larvigt litet prisavdrag som inte är i närheten av att täcka felet. Nu vill de att jag skickar tillbaka garderoberna utan någon som helst kompensation för besväret. Garderoberna är tillverkade och har skickats hela vägen från Kina, vad gör de med garderoberna om jag skickar tillbaka dem, de hamnar väl på tippen antar jag. Jotex borde skämmas!
Helt oseriösa tar en till tingsrätten för en lite skitsumma fast det är jotex och dom själva som gjort fel. Jotex har sålt en soffa som det inte framgick i produktbeskrivningen att den innehöll dun (jag ringde tom för att förvissa mig om detta) och det tar dom inget som helst ansvar fast människor kunde ha dött det stod fel i 4 år innan jag ringde och meddela dom som tacken får jag komma till tingsrätten och betaka ännu mer jag jmhar betala 14000 till detta bluffföretag redan. Och alektum jagar människor för ärenden som skulle ha avslutas det tog dom ett år att avsluta detta. Att dom.ä tog mig till tingsrätten för 1094 kr är bar för att staffa mig då jag har skuldsanering och den går ut i feb 2024 Bojkotta jotex, Resurs Bank och alektum!
+Inget fungerar bra - Långa leveranstider, varorna är dåligt packade, uselt kundservice, usel reklamations avdelning och långa telefonköer.
Själva köpet var väl vad man kan förvänta sig, men produkten passade inte just oss. Vi skickade tillbaka och den processen gick smidigt med. Dock så ogillar jag efterföljande steg där jag blev ordentligt belastad av frekvent återkommande reklam. Ganska enkelt att säga upp, men jag ogillar generellt aggressiv marknadsföring, vilket drar ned betyget.
Beställde en hylla i tron att man skulle få 40% rabatt som ny kund. Men tydligen så måste man ha koll på vilka varor som Jotex vill ge 40% på. Just den varan jag köpte var märkt med en liten stjärna. Och då skulle man förstå att just den varan kan man inte få 40%. Total urusel kundservice som skriver att man som kund måste förstå att vissa varor inte ingår i rabatterna. Det var första och sista gången jag handlar på Jotex.
Bästa möbelbutiken. Hög kvalité och mycket kommer färdigmonterat.
UNDVIK DETTA FÖRETAG! Vi har beställt 8st stolar och ett bord för över 20.000kr och detta ska skickas med bring så billigt som möjligt och levereras med 1-2 veckors förskjutning då Bring bara kör ut då, stolarna vart klara för lev 1 datum och bordet ett annat, Bring som bara kommer mellan 8 till 17 en viss dag behöver ha påskrift enligt direktiv från jotex som vägrar att skriva in ett nytt mottagarnamn om inte just JAG kan vara på hemma, kundservicen är bedrövlig och kan nog inte bli värre!
Undvik detta företag. Köpte en bordslampa som inte var lika elegant i verkligheten som på bild. Har returnerat den. Enligt egen utsago så behöver företaget tre veckor för att hantera returen och ytterligare en vecka för att betala tillbaka pengarna. Uruselt.
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Fullständigt firmanamn: Jotex Sweden AB
Organisationsnr: 556249-7106
Information hos allabolag.se