(487)
Har handlat härifrån i flera år nu (online) och har alltid gått ypperligt. Allting som funnits i lager har dykt upp snabbt och välpacketerat och när någonting gått fel med en order har kundservice varit väldigt snabb och hjälpsam utan något krångel. Aldrig varit till butiken så kan inte kommentera på den
Undvik att köpa via deras hemsida, deras villkor är ett skämt och deras kundservice är nog en av det sämsta jag har stött på och sättet jag blev bemött på och hur jag hanterades var under all kritik
Stor butik, värd att besöka
Otroligt besviken. De struntar helt i både konsumenträtt vid distansköp och att värna kundrelationer. Nyligen upptäckt Alphaspel och handlat mycket hos dem tack vare stort utbud och toppenbemötande i butik. Tills nu tyckt att de är toppen! Nyligen fick jag ett betalningskrav för en nätbeställning jag gjort före sommaren och helt missat fakturan för. Omedelbart efter att jag fick kravet i min Kivra betalade jag. I direkt anslutning gick jag sedan in på deras webb och spontanköpte mer saker. Nyss påmind om hur jag missat en faktura senast jag handlade på nätet, betalade jag för det nya köpet direkt. Dessutom lade jag ytterligare en order att hämta upp och betala i butik. Dagen därpå får jag ett meddelande att de inte tänker skicka min nya beställning eller sälja varorna jag tänkt köpa i butik förrän de meddelas från sitt inkassobolag att jag betalat för den förra. Jag ber självklart om ursäkt för min miss, förklarar att jag givetvis betalat direkt och aldrig haft för avsikt att strunta i en faktura. Erbjuder att skicka kvittens på att betalningen är gjord men påpekar också att de oavsett inte har någon rätt att strunta i att skicka en helt annan order för vilken jag redan har betalat. Jag förklarar att de antingen får skicka min betalda order eller genast återbetala mig. Bortsett från extremt nonchalant bemötande och upprepningar om att de tänker göra precis som de vill, så dröjer det sedan en vecka och två undrande mejl från mig om hur det blir med min beställning. Jag får då till slut beskedet att min order är avbeställd och att jag ”inom kort” får tillbaka mina pengar. Det hade varit så otroligt lätt för dem att behålla en urnöjd och långsiktig kund. I stället häpnar jag över bemötandet per mejl och hur de uttryckligen struntar i vad de har rätt att göra och inte. Intrycket är att de är allt för medvetna om hur liten konkurrens om hobbyister som deras stora utbud innebär. Alternativet är genuint inkompetenta medarbetare i kundtjänst. Jag vet inte vad som är värst. Här är ett förslag på mejlmall att skicka nästa gång något liknande händer. Jag garanterar att det kommer spara er en nöjd kund: ”Självklart ska du få varorna du har betalat för. Varmt välkommen in till butiken att köpa de andra varorna du beställt. Vi noterar att du mottagit betalningskravet för tidigare obetald order från Inkassogram och emotser betalningen via dem. Tack för att du handlar på Alphaspel!”
Trevlig och kunnig personal som är duktiga på att rekommendera flera brädspel utan att trycka på en något. Priserna är också bra och kul att dem anordnar loppisar till och från. Fortsätt vara så grymma som ni är!
Alphaspel är verkligen bra så handlar hellre här än i min lokala hobbyshop. mycket bättre priser än GW och snabbare med.
Har handlat på Alphaspel i många år och har alltid varit mycket nöjd.
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
alphaspel.seFullständigt firmanamn: Hobbyisterna i Stockholm AB
Organisationsnr: 556940-4204
Information hos allabolag.se