Vad tycker du om Tele2 webbutik?
Började med levererad fel vara . Nästa ( annan vara) fungerade inte . Det blev retur som jag själv måste göra . Efter fysiskt möte i butik . Sa också upp abonnemanget på samma gång , som tydligen inte genomförts . Ringt och skickat sms butik ( som inte svarar ) . Nu gick ångerveckan ut , då svarar butik på sms . Att dom kan skicka ny vara som tidigare inte fungerade , för att ångertiden gått ut . Och att dom kan skicka någon som ska kolla vad felet är , det ska jag betala själv . Pratat med alla möjliga på tele 2 . Tele 2 ringde idag som skulle kolla vad dom kan göra och bad att få återkomma till mig senare idag . Gjordes inte . Jag får tydligen lösa problemet själv ? Jag ångrar mig så att jag gick till Tele 2 . Rekommenderar INTE
Undvik Tele2! De har inte en fungerande kundtjänst. De är inte villiga att lösa problem eller svara på frågor. Försöker hjälpa min 80-åriga förälder med dennes tv-abonnemang, men Tele2 vägrar att vara behjälpliga! Det är bedrövligt företag och jag är på väg att anmäla dem till Konsumentverket.
Sveriges sämsta kundtjänst oavsett bransch. Ett riktigt skojarföretag som skickar produkter som man ej beställt, hotar sedan med fakturor trots att de redan skickat ångerbekräftelse. Tog kontakt och returnerade en vara som de(!) hade skickat av misstag, detta bemöts med hot och mycket otrevliga mail trots att man försöker vara trevlig och hjälpsam. Extremt långa kötider till deras kundtjänst ca. 1timme(!) samt okunnig och extremt otrevlig personal. Aldrig Tele2 igen!
Förmodligen Sveriges sämsta kundtjänst, undvik detta företag.
De är hemska på kundtjänst med alla fakturor och grejer. de ger bara massa ångerst.
Köpte Apples Airpod Pro via deras påskkampanj med 25% rabatt, vilket visade sig vara 500kr dyrare än det billigaste alt och sen var dom inte förladdade vilket tyder på returnerad produkt.
Jag har inget emot deras nät eller abonnemang då det funkat perfekt genom åren, men deras sätt att fakturera är under all kritik. Jag vet inte hur många gånger jag behövt ringa in för att bestrida felaktiga summor. Det är under all kritik.
ALDRIG mer Tele2! Köpte en telefon med avbetalning på 681kr i 6 månader och trotts fler kontakter via både telefon och chatt så försäkrade de att det inte blir en enda extra krona. Men så kom en jäkla avgift på 250kr som de nu säger som en "dold avgift".
Förhandsbokade Iphone X vid lanseringen. När jag fick telefonen så blev det rea på Samsungs galaxy s8 och valde då skicka tillbaka IPhonen (oöppnad) och beställa en Samsung s8 istället. Idag 2.5 månader senare blir vi kontaktade av Tele2 som hävdar att telefonen inte fanns med i paketet som vi har skickat och att vi kommer att bli betalningsskyldig för Iphonen om inte Postnord godkänner reklamationen. Tele2 påstår att paketet vi har skickat vägde endast 100g enligt Postnord och att en Iphone väger 170g. Vi vet såklart vi har skickat rätt men kan alltså inte bevisa det. Även om Postnord kan mycket väl ligga bakom försvinnandet av telefonen så fick Tele2 en att känna sig som en nolla. Det var liksom bara att betala om inte Postnord tar på sig det. Har aldrig känt mig så blåst. Både jag och min fru har varit Tele2 kunder i många år tills jag fick ett simkort från jobbet. Hon är fortfarande kund och tänkte faktiskt beställa en IPhone X när hennes abonnemang löper ut snart. Men jag kan säga så här JAG OCH MIN FAMILJ KOMMAR ALDRIG MER NÅGONSIN KOMMA ATT HANDLA ELLER VARA KUND HOS ER IGEN.
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
Fullständigt firmanamn: Tele2 Sverige Aktiebolag
Organisationsnr: 556267-5164