Prisjakt
Annons
Vinkylen.se
  • Skandinaviens största lager
  • Experter på vinkylar
  • Personlig service
4.0Bra
26 omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
j
johjon86
1 omdöme
UselRedigerades 18 dagar sedan

VARNING! Köp inga produkter här! Köpte en vinkyl för nästan 10000kr i tron att de var ett seriöst företag med kvalitetsprodukter. Kort efter att treårsstrecket gått och garantin gått ut kollapsade kylen och den kunde inte längre hålla temperaturen nere. Någon reklamation vill de inte ta emot trots att vi hanterat och installerat produkten efter konstens alla regler. En kyl ska inte under några omständigheter kollapsa efter så kort tid. De erbjöd futtiga 1000kr rabatt på mitt nästa köp (som om jag någonsin skulle vilja köpa några av deras opålitliga skräp-produkter igen!) Luredrejeriföretag som nu anmäls till ARN!

Vinkylen.se svarar:2024-11-06
Hej, Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Vi beklagar verkligen att er vinkyl slutat fungera. Fram till årsskiftet 2023/24 har vi haft ett års garanti på våra vinkylar, och utöver det följer vi konsumentköplagen som ger tre års reklamationsrätt. Det är självklart tråkigt att felet uppstod strax efter att denna period gått ut. Vi förstår er besvikelse, även om det ibland kan hända att även högkvalitativa produkter går sönder. Vi har nu förlängt garantitiden på många av våra produkter, eftersom vi är övertygade om deras kvalitet. Om du har förslag på hur vi kunde ha bemött dig annorlunda, är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice. Hänvisa gärna ditt omdöme så ska vi hjälpa dig vidare. Vänlig hälsning Malin WB
A
Anna
1 omdöme
Uselen månad sedan

Instämmer helt i de negativa kommenterarna som redan finns på denna sida. Hade önskat att jag läst dem innan jag handlade. Dyr vinkyl som gick sönder och värdelös process för att få ny (efter att tekniker inte kunnat lösa problemet).

Vinkylen.se svarar:2024-10-21
Hej Anna, Tack för att du tagit dig tid att lämna ett omdöme. Vi är ledsna att höra att du inte är nöjd med hur ditt ärende har hanterats. Även om vi strävar efter att leverera produkter av hög kvalitet, kan det tyvärr hända att de ibland går sönder. Vår målsättning är alltid att i första hand försöka lösa problemet på plats, men ibland är det nödvändigt att byta ut varan för att säkerställa att du får en fungerande produkt inom rimlig tid. Vi uppskattar all feedback och om du har förslag på hur vi kan förbättra våra rutiner och processer är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst. Vänlig hälsning Malin WB
D
David
1 omdöme
Utmärkt2 månader sedan

Jag har bara bra saker att säga om såväl vinkylen.se samt deras produkter. Strålande och hjälpsamt bemötande och har aldrig varit något problem med mina 4 vinlagringsskåp (5e på väg). Högsta betyg!

M
Mattias H
2 omdömen
UselRedigerades 2 månader sedan

Helt värdelöst! Beställde en vinkyl som visade sig vara trasig och stängde av sig lite av och till. Efter många email och telefonsamtal senare så fick jag möjlighet att få 1000 kronor i rabatt på min defekta kyl (?!) eller få en ny. Man måste då vara hemma mellan 8-16 en vardag, finns ingen möjlighet att få ett snävare intervall. Fick hem en ny som var tranportskadad. Fick sedan vänta i flera månader på nästa. Därefter ville de ha tillbaks den gamla trasiga så nu får man vara ledig ytterligare en dag från jobbet. Detta tillsammans med en oerhört okunnig och arrogant kundtjänst gör att jag aldrig skulle rekommendera någon att handla därifrån.

Vinkylen.se svarar:2024-10-01
Hej Mattias, Tack för att du tagit dig tiden att lämna ett omdöme hos oss. Vi beklagar verkligen det besvär som det har orsakat dig, med leveranser och problem med din vinkyl. Vi har erbjudit dig att byta ut din vinkyl som inte fungerade, och även erbjudit att byta till en annan modell när inte modellen du hade fanns på lager. Vi har också erbjudit en kompensation på 1000 kronor för den fraktskadade kylen. Angående leveranstiderna så samarbetar vi med DSV som har fasta rutiner för sina upphämtningar och leveranser. Tyvärr kan vi inte påverka de tidsintervall de erbjuder, men vi informerar alltid om detta på vår hemsida så att våra kunder är medvetna om situationen. Jag förstår att detta kan vara frustrerande, och jag önskar att vi kunde erbjuda mer flexibilitet här. Vi tar alltid kundernas synpunkter på stort allvar och arbetar för att förbättra vår service, även om vi i vissa fall är begränsade av externa faktorer som transport och lagerstatus. Jag beklagar verkligen att din upplevelse med oss inte har levt upp till dina förväntningar. Har du ytterligare input på hur vi kan förbättra oss är du välkommen att återkomma till oss på mail. Ha en fin dag!
S
Utmärkt3 månader sedan

Vill Tacka er på Vinkylen för ett snabbt och bra bemötande då vår vinkyl gick sönder. Ni löste det på bästa sätt för mig:-) Proffsigt av er!

J
Joakim
1 omdöme
Utmärkt6 månader sedan

Jag var osäker på vilken typ av Vinkyl jag skulle köpa, men fick bra guidning av deras trevliga och hjälpsamma säljare. Jag beställde en och fick hem den, den fungerade ej tyvärr när jag hade kopplat in den. Jag kontaktade Vinkylen och fick snabbt prata med en av deras tekniker. Hon kunde konstatera att Kylen var trasig och sa att jag skulle få en ny. Jag blev ombedd att skicka ett mail med Ordernummer och beskriva vad som var problemet. Fick hem den nya 21:a maj och hela processen har varit smidig och snabb. Jag skulle rekommendera Vinkylen.se om nån frågade mig om bra försäljare av Vinkylar.

T
Tobias Gren
1 omdöme
Utmärkt9 månader sedan

Vi köpte ett MQUVÉE ”WineCave 60D2 Stainless Label-view” Ett enligt mig ett supersnyggt skåp med mycket utrymme. Vinkylen har fått en naturlig plats i vårt kök och går aldrig någon obemärkt förbi Tyvärr har vi haft otur med vårt exemplar MEN som tur är har vi haft att göra med Vinkylen.se, ett företag som tar ansvar för ditt varumärke. De har på flera sätt under perioden stöttat och hjälpt oss när kylen börjat ge ifrån sig felkoder. Tillslut landade företaget själva i att skåpet behövde bytas ut. Nu är vi övertygade om att vi får ett lika driftsäkert skåp som våra vänner har 😀

Gästanvändare
Usel10 månader sedan

Order och beställning fungerade bra. Sen började problemen. Först en fläkt som började låta illa, tog väldigt länge från felanmälan till åtgärd (2månader) utan återkoppling där man själv får ringa och jaga. Trots detaljerad felbeskrivning så kommer sedan tekniker ut men saknar delen i fråga. Ny runda med samma övning igen, ringa, jag etc. Svarar också på delar av felanmälan och ignorerar andra delar, så då får man maila och ringa igen. Ny runda med åtgärda andra delen av felnamälan, ny runda med delar, sensor som skickas och igen jaga för att få något att hända men felet kvarstår. Hävdar att man gör fel och det inte är produkten, efter att man följt exakt vad de anser att man skall göra men felet kvarstår ändå så blir de otrevliga, vägrar diskutera lösningar utan tycker att då får jag väl packa ihop produkten och skicka tillbaka den men kräver att jag emballerar den och bär ut den, bara en produkt på sådär en 150kg, inget prat om ersättning, åtgärd eller liknande. Totalt oproffsiga och otrevliga i sitt bemötande tyvärr.

Vinkylen.se svarar:2024-02-07
Hej Leif, Vill börja med att tacka för att du tagit dig tid att lämna ett omdöme. Vi beklagar verkligen om vår service inte levde upp till dina förväntningar och om svarstiderna har varit längre än du hade hoppats på. Vi förstår att det kan vara frustrerande när återkoppling tar tid och vi ber om ursäkt för eventuella förseningar, speciellt när det gäller ärenden som kräver kontakt med tillverkaren. Eftersom ditt ärende fortfarande är aktivt hos oss, uppmanar vi dig att ta kontakt med din reklamationshandläggare så att vi kan lösa detta på bästa sätt. Vänligen kontakta oss igen på: [email protected] samt hänvisa även till denna tråd. Önskar dig en fortsatt trevlig dag. Vänliga hälsningar, Natalie
E
Utmärkt10 månader sedan

Fungerade utmärkt bra.

A
Andreas
1 omdöme
Utmärkt10 månader sedan

Enkelt!

Om butiken

Vinkylen.se

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

KlarnaSwishVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Förskottsbetalning
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.

www.vinkylen.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Lindström & Sondén AB

Organisationsnr: 556762-7392

Information hos allabolag.se