(500+)
VARNING! Köp inga produkter här! Köpte en vinkyl för nästan 10000kr i tron att de var ett seriöst företag med kvalitetsprodukter. Kort efter att treårsstrecket gått och garantin gått ut kollapsade kylen och den kunde inte längre hålla temperaturen nere. Någon reklamation vill de inte ta emot trots att vi hanterat och installerat produkten efter konstens alla regler. En kyl ska inte under några omständigheter kollapsa efter så kort tid. De erbjöd futtiga 1000kr rabatt på mitt nästa köp (som om jag någonsin skulle vilja köpa några av deras opålitliga skräp-produkter igen!) Luredrejeriföretag som nu anmäls till ARN!
Instämmer helt i de negativa kommenterarna som redan finns på denna sida. Hade önskat att jag läst dem innan jag handlade. Dyr vinkyl som gick sönder och värdelös process för att få ny (efter att tekniker inte kunnat lösa problemet).
Jag har bara bra saker att säga om såväl vinkylen.se samt deras produkter. Strålande och hjälpsamt bemötande och har aldrig varit något problem med mina 4 vinlagringsskåp (5e på väg). Högsta betyg!
Helt värdelöst! Beställde en vinkyl som visade sig vara trasig och stängde av sig lite av och till. Efter många email och telefonsamtal senare så fick jag möjlighet att få 1000 kronor i rabatt på min defekta kyl (?!) eller få en ny. Man måste då vara hemma mellan 8-16 en vardag, finns ingen möjlighet att få ett snävare intervall. Fick hem en ny som var tranportskadad. Fick sedan vänta i flera månader på nästa. Därefter ville de ha tillbaks den gamla trasiga så nu får man vara ledig ytterligare en dag från jobbet. Detta tillsammans med en oerhört okunnig och arrogant kundtjänst gör att jag aldrig skulle rekommendera någon att handla därifrån.
Vill Tacka er på Vinkylen för ett snabbt och bra bemötande då vår vinkyl gick sönder. Ni löste det på bästa sätt för mig:-) Proffsigt av er!
Jag var osäker på vilken typ av Vinkyl jag skulle köpa, men fick bra guidning av deras trevliga och hjälpsamma säljare. Jag beställde en och fick hem den, den fungerade ej tyvärr när jag hade kopplat in den. Jag kontaktade Vinkylen och fick snabbt prata med en av deras tekniker. Hon kunde konstatera att Kylen var trasig och sa att jag skulle få en ny. Jag blev ombedd att skicka ett mail med Ordernummer och beskriva vad som var problemet. Fick hem den nya 21:a maj och hela processen har varit smidig och snabb. Jag skulle rekommendera Vinkylen.se om nån frågade mig om bra försäljare av Vinkylar.
Vi köpte ett MQUVÉE ”WineCave 60D2 Stainless Label-view” Ett enligt mig ett supersnyggt skåp med mycket utrymme. Vinkylen har fått en naturlig plats i vårt kök och går aldrig någon obemärkt förbi Tyvärr har vi haft otur med vårt exemplar MEN som tur är har vi haft att göra med Vinkylen.se, ett företag som tar ansvar för ditt varumärke. De har på flera sätt under perioden stöttat och hjälpt oss när kylen börjat ge ifrån sig felkoder. Tillslut landade företaget själva i att skåpet behövde bytas ut. Nu är vi övertygade om att vi får ett lika driftsäkert skåp som våra vänner har 😀
Order och beställning fungerade bra. Sen började problemen. Först en fläkt som började låta illa, tog väldigt länge från felanmälan till åtgärd (2månader) utan återkoppling där man själv får ringa och jaga. Trots detaljerad felbeskrivning så kommer sedan tekniker ut men saknar delen i fråga. Ny runda med samma övning igen, ringa, jag etc. Svarar också på delar av felanmälan och ignorerar andra delar, så då får man maila och ringa igen. Ny runda med åtgärda andra delen av felnamälan, ny runda med delar, sensor som skickas och igen jaga för att få något att hända men felet kvarstår. Hävdar att man gör fel och det inte är produkten, efter att man följt exakt vad de anser att man skall göra men felet kvarstår ändå så blir de otrevliga, vägrar diskutera lösningar utan tycker att då får jag väl packa ihop produkten och skicka tillbaka den men kräver att jag emballerar den och bär ut den, bara en produkt på sådär en 150kg, inget prat om ersättning, åtgärd eller liknande. Totalt oproffsiga och otrevliga i sitt bemötande tyvärr.
Fungerade utmärkt bra.
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.
www.vinkylen.seFullständigt firmanamn: Lindström & Sondén AB
Organisationsnr: 556762-7392
Information hos allabolag.se