Prisjakt
Black Week – se reans bästa deals
Annons
  • Hemmakväll

  • se

Bli först med att skriva ett omdöme!

Vad tycker du om Hemmakväll?

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
u
ullis016
29 omdömen
BraRedigerades 9 år sedan

Trevliga, snabb leverans lite snurrig hemsida dock.

Gästanvändare
BraRedigerades 10 år sedan

Beställde filmer dom kom och är nöjd med det hela bra leverans okej priser

Gästanvändare
UtmärktRedigerades 10 år sedan
Via butik

Bra!!

s
schalok
25 omdömen
UselRedigerades 10 år sedan

Köper 2 spel ur deras rea som är bra. Båda spelen uppfattar jag i beställningen som nya. Ett av spelen kommer oinplastat och med tydliga märken på skivan att det är använt. Begagnade spel som säljs som nya är INTE bra.

f
friman
18 omdömen
UselRedigerades 10 år sedan

Beställde ett spel som det var 75% rabatt på. Skulle finnas i lager. Två dagar senare kommer ett mail att den är restad och att de tagit bort min order. Oordning och ohyfs. Ingen kompensation.

Gästanvändare
UtmärktRedigerades 10 år sedan
Via butik

Beställde Crysis 3 Hunter Edition. När jag öppnar försändelsen är spelet inte plomberat med Microsoft-tejpen och det är inte originalplasten på spelet, det är en annan sorts plast. Spelet har därmed blivit öppnat tidigare och jag undrar om jag fått ett begangnat spel eller kanske det inte ens finns rätt spel i fodralet? Jag har inte öppnat spelet ännu. Spelet kostade 58:- (ord. pris 220:-) och det framgår inte på websidan att det är ett begagnat spel (om det nu är det). Det borde ju vara ett nytt spel med tanke på att ord. pris är 220:-. Jag har försökt kontakta Hemmakväll 3 gånger via deras websida men inte fått något svar. Blir så klart bottenbetyg när ett företag beter sig så dåligt som Hemmakväll. Uppdatering 2014-08-17: Fortfarande inget svar från Hemmakväll. Ser att dom har andra spel för 58:- där det klart och tydligt framgår att det är ett begagnat spel. Men Crysis 3 står inte att det är begagnat. Snacka om att dom lurar folk. Jag köper aldrig begagnade spel, även om det skulle kosta 1 kr. Nu är betyget inte ens en sjärna, snarare MINUS10! OK sista uppdateringen 2014-08-22: Fick svar från Hemmakväll när jag skickade mail (kontaktformuläret på deras sida fungerar inte). Det visade sig att dom felaktigt skickat ett begagnat spel. Hemmakväll har nu skickat ut ett nytt Crysis 3. Höjer betyget till 9 nu.

A
Arix
21 omdömen
UtmärktRedigerades 10 år sedan

Beställde Crysis 3 Hunter Edition. När jag öppnar försändelsen är spelet inte plomberat med Microsoft-tejpen och det är inte originalplasten på spelet, det är en annan sorts plast. Spelet har därmed blivit öppnat tidigare och jag undrar om jag fått ett begangnat spel eller kanske det inte ens finns rätt spel i fodralet? Jag har inte öppnat spelet ännu. Spelet kostade 58:- (ord. pris 220:-) och det framgår inte på websidan att det är ett begagnat spel (om det nu är det). Det borde ju vara ett nytt spel med tanke på att ord. pris är 220:-. Jag har försökt kontakta Hemmakväll 3 gånger via deras websida men inte fått något svar. Blir så klart bottenbetyg när ett företag beter sig så dåligt som Hemmakväll. Uppdatering 2014-08-17: Fortfarande inget svar från Hemmakväll. Ser att dom har andra spel för 58:- där det klart och tydligt framgår att det är ett begagnat spel. Men Crysis 3 står inte att det är begagnat. Snacka om att dom lurar folk. Jag köper aldrig begagnade spel, även om det skulle kosta 1 kr. Nu är betyget inte ens en sjärna, snarare MINUS10! OK sista uppdateringen 2014-08-22: Fick svar från Hemmakväll när jag skickade mail (kontaktformuläret på deras sida fungerar inte). Det visade sig att dom felaktigt skickat ett begagnat spel. Hemmakväll har nu skickat ut ett nytt Crysis 3. Höjer betyget till 9 nu.

Gästanvändare
UselRedigerades 10 år sedan
Via butik

Fakturerar för saker som dom inte skickar vägrar svara på mail så man måste gå genom klarna för bestrida fakturan har fortfarande inte fått det andra jag beställde trots att dom påstår att dom skickat 2 av 3 saker men ändå fakturerat för alla 3. Ännu står man utan beställning och inga svar via mail eller telefon trots en vecka efter beställning... Varning för alla som tänkt att det ska gå smärtfritt att beställa härifrån.

Gästanvändare
BraRedigerades 10 år sedan

Jag bokade och betalade Mario Kart 8 Limited Edition till Wii U ca en månad innan release. Priset var vid bokningstillfället över 100kr billigare än på andra sidor, därav övervägde jag att boka på Hemmakväll. Att få spelet på releasedagen var inte helt viktigt denna gång. Efter två veckor när jag av en slump söker efter Limited Edition på deras hemsida så finns ej artikeln kvar, var på jag blir orolig och skickar iväg en förfrågan till supporten om vad som händer med spelet som jag bokat och betalat? Svaret jag fick var: "Dessvärre har det blivit en bugg i vårt system som gjort att man kunnat beställa den ändå fast vi inte kommer få spelet. Jag kolla upp om vi kan få hem 1 spel så vi ändå kan lösa din beställning. Återkommer till dig senare i veckan när jag fått besked." Efter någon dag fick jag: "Tyvärr kommer vi inte att kunna få tag på produkten och vi blir därför tvungna att plocka bort er order. Vi ber så hemskt mycket om ursäkt för detta och tittar just nu vad som gick fel och vad som orsakade den här olyckliga missen på vår hemsida, så att det kan undvikas i framtiden. Vill ni istället boka den vanliga utgåvan av Mario Kart 8 för 439kr, så går det givetvis bra. Beklagar det inträffade och önskar dig en trevlig helg!" Dock så visade det sig att detta var ett misstag, för några minuter senare kom: "Såklart mailade jag till fel kund och har nu även avbrutit din order samt din betalning, beklagar detta! Jag har lagt in en ny order samt en ny betalning så du behöver inte tänka på något för din del. Än en gång beklagar jag detta och önskar dig en trevlig helg!" Jag fick spelet måndagen efter releasedagen p.g.a leveransproblem från deras leverantör samt att torsdagen 29:e maj var röd dag. Allt som allt är jag nöjd med hur Hemmakväll hanterade detta, trots problemen. Men jag ska inte sticka under stolen med vad som kunde ha hänt om jag själv _inte_ hade varit uppmärksam och frågat om allt stod rätt till när artikeln försvann från hemsidan.. då det märkts att flera personer har bokat men ej fått något spel. (se omdömet någon rad under)

S
StoffeMart
9 omdömen
OKRedigerades 10 år sedan

Ok leverans och priser. Informationen är inte vad man förväntar sig från en e-handel i dag. Till exempel skickar man demo-ex utan att det är tydligt angivet på hemsida. Ingen katastrof men givet att det finns bättre handlare varför slösa tid och pengar här?

Om butiken

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Hemmakväll AB

Organisationsnr: 556344-4933